• Svar på tråden BF mars 2014
  • Ztiwie

Hej hej allihop! Jag väntar barn nr 2, sjukskriven till 5 jan ( ev längre ) pga förvärkar. Någon mer som känner av starka förvärkar ?

• Tresan
    anselina skrev 2013-10-19 15:29:12 följande:
    Vi ska på Rul på onsdag. Ska bli spännande att se den lille krabaten igen. Vi tänker inte ta reda på kön, tror ändå att det blir en liten tösabit. Då denna graviditet är Så lik den första... Hur tänker ni kring att ta reda på kön?
    Har du låtit bli att ta reda på alla dina barns kön?
    Jag väntar min första och tycker det är roligare att låta bli, det är så spännande att inte veta. På något vis har jag ändå fått för mig att det är en flicka, bara för att min mor har klämt fram 7 barn varav 6 blev flickor.
    Två av mina syskon har fått barn och de är bara flickor hittills. Det vore väldigt roligt om det då skulle komma ut en pojke för att bryta trenden  i familjen. I min sambos släkt så har pojkfödslar dominerat.
    Så spännande det kommer bli!
  • anselina
    Tresan skrev 2014-01-04 17:17:09 följande:
    Har du låtit bli att ta reda på alla dina barns kön?
    Jag väntar min första och tycker det är roligare att låta bli, det är så spännande att inte veta. På något vis har jag ändå fått för mig att det är en flicka, bara för att min mor har klämt fram 7 barn varav 6 blev flickor.
    Två av mina syskon har fått barn och de är bara flickor hittills. Det vore väldigt roligt om det då skulle komma ut en pojke för att bryta trenden  i familjen. I min sambos släkt så har pojkfödslar dominerat.
    Så spännande det kommer bli!
    jo vi ha inte tagit reda på könet med nån av kidzen. när vi väntade första 03 så var ul apparaten så uråldrig så det gick knappt att urskilja att det va en unge, med nr 2 -08 så fick vi åka 12 mil enkel väg för rul och då såg man att där va en bäbis men vi ville inte veta. Nu med nr 3 så hade dom bytt ut apparaten å man såg allt super väl. Då frågade hon om vi -ville veta könet men vi tackade nej... är ändå en överaskning att inte -veta, även fast jag är helt 100 på att det bli en tjej... jag ha gissat -rätt på dom andra 2 så vi få väl se om jag få rätt nu med =)
  • MammaBoosten83
    Hej

Jag försöker igen med mitt inlägg..
    Tror inte att det första kom med..
    Jag är gravid med mitt första barn är i vecka 29+6 <3
    Mår si så där
    Fick illamående och foglossning väldigt tidigt =(
    Nu är jag sjukskriven fram tills 9/2
    Känns lite konstigt då jag lätt få dåligt samvete att lämna mina arbetskamrater..
    Men men livet är inte alltid en dans på rosor..
    Denna gången måste jag tänka på mig själv..

Jaja nog om mig

All lycka till med era små bebisar 

Mvh: Lille Jag 
  • gladamaria

Jag har känt av sammandragningar ganska ofta, och ibland gör dom ont.

Men jag går hos special mödravården så dom kollar varje gg att allt ser ok ut.

Hur går det för er?

Har ni fixat med saker till bebisen?

• LindaDalarna
    gladamaria skrev 2014-01-08 08:19:51 följande:
    Jag har känt av sammandragningar ganska ofta, och ibland gör dom ont.

Men jag går hos special mödravården så dom kollar varje gg att allt ser ok ut.

Hur går det för er?

Har ni fixat med saker till bebisen?
    Fick sammandragningar på jobbet i helgen, kändes lite otäckt faktiskt. Har ansökt om grav.penning fr.om 17/1 men jag vet inte än om det blir beviljat.

Allt är inhandlat och klart . Det enda som saknas är saker till mig Tungan ute
  • anselina

Linda Dalarna: ansökte du sent om gravpenning? Jag fick min beviljad för ca en månadsedan å jag går av den 15:e.. Bara 3 arbetsdagar kvar nu, vilket känns riktigt skönt då jag ha fått så jävla ont i fogarna å baken. Kan knappt ta mig upp om jag satt mig ner.

• anselina
    MammaBoosten83 skrev 2014-01-08 01:37:35 följande:
    Hej Jag försöker igen med mitt inlägg.. Tror inte att det första kom med.. Jag är gravid med mitt första barn är i vecka 29+6 <3 Mår si så där Fick illamående och foglossning väldigt tidigt =( Nu är jag sjukskriven fram tills 9/2 Känns lite konstigt då jag lätt få dåligt samvete att lämna mina arbetskamrater.. Men men livet är inte alltid en dans på rosor.. Denna gången måste jag tänka på mig själv.. Jaja nog om mig All lycka till med era små bebisar  Mvh: Lille Jag 

Hej å välkommen:) Vilket datum ä du beräknad till?
  • MammaBoosten83

Hejsan tack så mycket.
    Jag är beräknad till den 19/3-2014 

Svar på tråden BF mars 2014