• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Zwoom

Nu i vecka 5

Innan plusset:

Har ni svullnat upp mycket?
    Här har man svullnat upp massor som ni kan se på bilderna...
    Hängbuksvin nästa

• Frozen

Bonden, vet du hur långt efter ÄL du brukar få mens? I så fall skulle jag utgå från när du hade ÄL, har du testat att slå in det i en räknare? Sen spelar det ju inte så stor roll i slutändan eftersom BM har sin snurra att räkna efter, höll på att bli tokig på den förra gången eftersom vi gjort IVF och visste exakt när vi blev gravida. Sen kommer det ju vara datumet på RUL som slutgiltigt kommer avgöra BF, även om det inte stämmer överens med ens egen beräkning  

• Zwoom
    bonden skrev 2013-10-01 12:51:37 följande:
    Och jag går runt med en lätt molvärk i magen av och till typs som mensvärk. Minns inte att jag kände så här i början med dottern men antar att det bara är livmodern som växer. Är förstås lite orolig för mf men vill samtidigt inte gå runt och stressa för mycket över sånt som kan gå fel men som jag inte kan göra något åt.

Tyvärr inget man kan styra då om det sker och jag är själv sjukt rädd efter flera tidig och sena MF MEN jag tänker inte stressa mig i onödan osv...
    Jag ska försöka vara lugn och intala mig om att det känns en hel del då livmodern och ligmanenten växer och töjer sig 
  • Lillium

Har också molvärk och stick och så men det är förhoppningsvis bara livmodern som växer

• EMTP

Jag är också jättesvullen Zwoom. Fick ha gravidbyxor på jobbet igår. Och jag är bara i vecka 6 (5+2).

Fick lite hastigt och lustigt berätta för chefen idag, då han erbjöd mig en omplacering i min tjänst (som jag varit ute efter länge). Kommer börja arbeta på en ny arbetsplats i januari och sedan gå hem i maj. Tyckte att det kändes mest rättvist att informera om läget då. :D

• Zwoom

Skönt att höra då är man inte ensam

Nu längtar jag sååååå otroligt mycket efter att få en riktig gravid mage och börja känna små sprattel  

• lillastorafamiljen

Ja visst känns väntan lång. Jag längtar efter att dom första 12 veckorna ska gå!!! Just nu vill jag bara bli av med mitt illamående och den konstanta hungern. Men det är ju ändå ngt man kan leva med än så länge.

Svar på tråden Bf Juni 2014