• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • ankanm

Jag har inga känningar alls (ännu) Endast gravvecka4+3. Lite gasig bara...Så jag gruvar mig inför eventuellt illamående. 

Med första barnet mådde jag toppen.
    Andra mådde jag så illa att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Men kom inte ihåg när det började, iaf senare än vecka 5...

När började ni andra må illa? 

• Gbgmamma

Ankanm, var det olika kön på barnen när du mådde så olika? (Har en vän som har den teorin nämligen haha)

• Zwoom

Wiii veck 5 idag
    Går sakta men säkert frammåt
    Inga direkta symtom men jag hoppas att graviditetsillamåendet kommer snart då det ändå är som en säkerht för mig!  

• JennieCH

Kan man få hänga på här fast jag har BF 28 maj? De i majtrådarna är så långt före mig och det känns som att ni här är mer på samma ställe :).

Jag har haft molvärk sedan 2 veckor tillbaka + att det drar i ljumskarna och brösten ömmar lite. Jag är tröttare än vanligt och igår drog illamåendet igång.

Hade en liten blödning i tisdags som spädde på min oro för mf men försöker tänka positivt.

På onsdag ska vi till MVC för första samtalet och inskrivningen :)

• Zwoom
    JennieCH skrev 2013-09-30 07:11:17 följande:
    Kan man få hänga på här fast jag har BF 28 maj? De i majtrådarna är så långt före mig och det känns som att ni här är mer på samma ställe :).
    Jag har haft molvärk sedan 2 veckor tillbaka + att det drar i ljumskarna och brösten ömmar lite. Jag är tröttare än vanligt och igår drog illamåendet igång.
    Hade en liten blödning i tisdags som spädde på min oro för mf men försöker tänka positivt.
    På onsdag ska vi till MVC för första samtalet och inskrivningen :)

Välkommen!

Men hade fått MF så hade du inte börjat må illa så försök att tänka så 

Jag har BF 8 Juni enligt sista ÄL men kommer snittas med planerat snitt 10 dagar innan BF så det blir jusäkert i slutet av Maj OM nu denna lilla bönan vill stanna!   
  • bonden

Hurra hurra hurra! I morse 1 dag innan Bim syntes ett litet svagt streck. Skrattande
    Så om allt går vägen är det BF 12 juni som gäller. Fick en liten ljusrosa flytning i förrgår och blve jättedeppig. Sen kom ingen mens så i morse testade jag och blev så sjukt glad.
    Dottern är 14 månader snart och med henne mådde jag jätteilla typ hela graviditeten men nu hoppas jag det blir lite lindrigare.
    Hej allihopa och grattis till er också.

• Zwoom
    bonden skrev 2013-09-30 08:45:14 följande:
    Hurra hurra hurra! I morse 1 dag innan Bim syntes ett litet svagt streck. Skrattande
    Så om allt går vägen är det BF 12 juni som gäller. Fick en liten ljusrosa flytning i förrgår och blve jättedeppig. Sen kom ingen mens så i morse testade jag och blev så sjukt glad.
    Dottern är 14 månader snart och med henne mådde jag jätteilla typ hela graviditeten men nu hoppas jag det blir lite lindrigare.
    Hej allihopa och grattis till er också.

Stort grattis!
  • EMTP

Grattis och välkommen alla nyisar!

Här är vi i vecka 5+1 idag och när jag pissade på clearblue med veckoindikator kom det upp 3+, så just nu känns det lugnt. Då ska man dock ha i åtanke att jag pissat på graviditetstest för närmare 700 kronor sedan vi fick första plusset i vecka 3+4. Jag är sååå orolig jämt! Ska försöka få ett VUL någon gång i vecka 7-8 och hoppas att jag ska vara lite lugnare efter det.

Jag har inte ringt någon MVC ännu. Det känns så tidigt. Eftersom det är tredje barnet brukar man inte få komma in förrän vecka 10-12 i vilket fall. Men rätt vad det är kanske jag slår en signal. :)

• kickangosa

Med mitt första barn (detta är andra) började jag må illa i vecka 7 och det höll i sig till vecka 12 ungefär men det är nog väldigt olika det där. Alla mår ju inte illa heller.

Svar på tråden Bf Juni 2014