• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • EQ85
    rosii skrev 2013-11-13 20:15:13 följande:
    Herregud vad jag äter satsumas, varje dag! Samma sug som när jag väntade lillan :) men de är ju så gott! Förra graviditet hade jag cravings på choklad, & till frukost ville jag äta kalla rostade mackor med avslagen cola haha. Usch! Gick dock upp en hel del den gången också, 30 kg :) vägde mig nyss när jag skulle väga katten. 1 kg minus, vette sjutton hur det gått till.
    samma här. varenda dag. går inte upp ett smack. =/ 
  • claire

Hej alla. Mycket som händer här inne ser jag. Spännande med alla berättelser. Det verkar som att många av oss mår ganska kasst just nu.. här är de inte mycket bättre. Känner en svag doft av avgaser var jag än är och på det ett svagt illamående - HELA tiden förrutom vissa korta stunder. 

Man hörde ju innan att de var morgonilllamående  som var grejen. Tji fick vi, eller hur??

• claire

..sen såg jag att det var någon som drog en pulka - WTF?? (Är från södra Sverige:))

• rosii
    claire skrev 2013-11-13 20:22:57 följande:
    ..sen såg jag att det var någon som drog en pulka - WTF?? (Är från södra Sverige:))

Haha det var jag :) bor i luleå. Vi har iaf 2 dm snö.
  • smålandsjänta
    claire skrev 2013-11-13 20:22:57 följande:

Haha tänkte precis likadant!
  • Hallonmjölk

Godmorgon!

Har börjat må bättre (peppar peppar). Känner mig inte alls så gravid just nu, Illamåendet har släppt en hel del och känner mig inte lika sjukligt trött som förut. Gick in i vecka 10 igår =)
    Känns riktigt skönt att börja närma sig vecka 12. Ska till BM om 2 veckor ungefär.
    Tycker veckorna går jäkligt seeeeegt!
    Har iaf suttit och tittat på barnvagnar på nätet. Mysigt =)
    Vet dock inte hur vi kommer göra, om vi kommer köpa ny eller begagnad. Varken jag eller sambon har nåt emot begagnat men så har jag läst mycket om mögel i barnvagnar, vilket jag aldrig ens har tänkt på kan förekomma. Men de e klart, står dom ute så blir de ju så.

Nåja vi har tid och tänka och fundera på hur vi kommer göra. =) 

• bonden
    Hallonmjölk skrev 2013-11-14 05:31:07 följande:
    Godmorgon!

Har börjat må bättre (peppar peppar). Känner mig inte alls så gravid just nu, Illamåendet har släppt en hel del och känner mig inte lika sjukligt trött som förut. Gick in i vecka 10 igår =)

Känns riktigt skönt att börja närma sig vecka 12. Ska till BM om 2 veckor ungefär.

Tycker veckorna går jäkligt seeeeegt!

Har iaf suttit och tittat på barnvagnar på nätet. Mysigt =)

Vet dock inte hur vi kommer göra, om vi kommer köpa ny eller begagnad. Varken jag eller sambon har nåt emot begagnat men så har jag läst mycket om mögel i barnvagnar, vilket jag aldrig ens har tänkt på kan förekomma. Men de e klart, står dom ute så blir de ju så.

Nåja vi har tid och tänka och fundera på hur vi kommer göra. =) 

Oftast kan man ta av och tvätta klädseln på vagnen och dessutom sunna det om det finns mögel. Kolla bara vagnen noga. Jag kommer köra på med vår tidigare vagn som vi köpte till dottern. Superfin och bra trots att den var flera år när vi köpte den. Valde en från folk i lägenhet så den hade alltid förvarats inomhus. Har även köpt begagnad reservagn till dottern. 5 månader gammal och nästan halva nypriset plus att vi fick flera tillbehör med.
  • LokesMammi

Jag har alltid köpt begagnade vagnar. Tycker nya är så dyra. Liggvagnen fick jag låna av en kompis. Sulkisarna har jag köpt begagnat!

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • jamka
    claire skrev 2013-11-13 20:21:58 följande:
    Hej alla. Mycket som händer här inne ser jag. Spännande med alla berättelser. Det verkar som att många av oss mår ganska kasst just nu.. här är de inte mycket bättre. Känner en svag doft av avgaser var jag än är och på det ett svagt illamående - HELA tiden förrutom vissa korta stunder. 

Man hörde ju innan att de var morgonilllamående  som var grejen. Tji fick vi, eller hur??
    Jag har konstigt nog illamående mest på kvällen. Men det räcker att röra på sig eller äta och så mår jag bättre.

Då är det första blodprovet taget, bra värden, vad skönt:) I morgon inskrivning:)

Men på grund av min magsjuka gick jag ner i vikt, väger 52,5 och har alltid vägt 53 kg.   

Jag köper inte heller nya barnvagnar:)     
  • Zwoom

Känner mig som en klimakteriekossa...
    Blir varm fort och andfådd fort och även andfådd av att äta...
    Detta måste ju betyda järnbrist ellerhur?
    Har ju haft lågt innan vid alla de andra graviditeterna....
    Började iaf med extra järn igår    

My family makes me the happiest mom / wife