• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • claire

Det är gött att ha denna tråden tycker jag. Igår, till exempel, var min mage trög  "Aha  - förstoppning som de andra har haft" tänkte jag i mitt stilla sinne och kände mig normal:)

Sen är det också gött att fler än jag tänker  begagnat före nytt. Både miljön, ekonomin och jag tror även bebisen mår bättre av använt och inte massa nya plastiga lukter och kemikalier. win-win. 

Sen hoppas jag på lite arvegods också. Kul om man vet vem som haft de innan.

Jag tänker mycket på att köpa även (fräscha) begagnade kläder till en början. Visst, det är superkul att gå och kolla nytt i affärer men samma sak där - vill inte riktigt bidra till slit- och slängsamhället:) 

• jamka
    Zwoom skrev 2013-11-14 10:34:08 följande:
    Känner mig som en klimakteriekossa...
    Blir varm fort och andfådd fort och även andfådd av att äta...
    Detta måste ju betyda järnbrist ellerhur?
    Har ju haft lågt innan vid alla de andra graviditeterna....
    Började iaf med extra järn igår    
    Jag känner mig också andfådd vad jag än gör. Men de kollade Hb idag så jag vet att det är ok med järnet.
  • Zwoom
    jamka skrev 2013-11-14 11:36:40 följande:
    Jag känner mig också andfådd vad jag än gör. Men de kollade Hb idag så jag vet att det är ok med järnet.

Okej kollade det även ditt bt?
    My family makes me the happiest mom / wife
  • GrabbarnaOchJag

jag köpte min vagn ny med första barnet på kopbarnvagn.se men till ett kanonpris! En Brio Sing som var utgående modell, har varit supernöjd och kommer att använde den även till trean nu. :)

Jag fick ett jättekonstigt tips från kvinnan på apoteket, haha, att jag skulle äta havregrynsgröt och bananer!! Jag äter aldrig detta i vanliga fall för att det liksom växer i munnen och är geggigt.. och jag skulle ALDRIG få för mig att äta det när jag mår illa. haha. Men hon hade ätit det när hon var gravid och trodde att det skulle funka på alla. :) Tror inte att det finns många knep som funkar på två olika individer. :)  

• Zwoom
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-14 11:44:45 följande:
    jag köpte min vagn ny med första barnet på kopbarnvagn.se men till ett kanonpris! En Brio Sing som var utgående modell, har varit supernöjd och kommer att använde den även till trean nu. :)

Jag fick ett jättekonstigt tips från kvinnan på apoteket, haha, att jag skulle äta havregrynsgröt och bananer!! Jag äter aldrig detta i vanliga fall för att det liksom växer i munnen och är geggigt.. och jag skulle ALDRIG få för mig att äta det när jag mår illa. haha. Men hon hade ätit det när hon var gravid och trodde att det skulle funka på alla. :) Tror inte att det finns många knep som funkar på två olika individer. :)  

Urk kan inte med nått av de att äta typ....Vissa saker försöker jag dock tvinga mig i
  • jamka
    Zwoom skrev 2013-11-14 11:41:59 följande:

Okej kollade det även ditt bt?

Ja, blodtycket var 110/80, kan det vara orsaken?
  • zaybia

Glöm inte att vi får större blodvolym i kroppen nu och det gör att man blir andfådd så det behöver inte tvunget vara blodtrycn eller järnvärde.

• Zwoom
    zaybia skrev 2013-11-14 12:24:03 följande:
    Glöm inte att vi får större blodvolym i kroppen nu och det gör att man blir andfådd så det behöver inte tvunget vara blodtrycn eller järnvärde.

Ja det har du ju rätt i men jag blir lätt andfådd, trött som tusan och får hjrtklappning
  • rosii
    Zwoom skrev 2013-11-14 12:53:42 följande:
    Ja det har du ju rätt i men jag blir lätt andfådd, trött som tusan och får hjrtklappning

De är helt normalt :)
  • Amalian83
    Hallonmjölk skrev 2013-11-14 05:31:07 följande:

Godmorgon!

Har börjat må bättre (peppar peppar). Känner mig inte alls så gravid just nu, Illamåendet har släppt en hel del och känner mig inte lika sjukligt trött som förut. Gick in i vecka 10 igår =)
    Känns riktigt skönt att börja närma sig vecka 12. Ska till BM om 2 veckor ungefär.
    Tycker veckorna går jäkligt seeeeegt!
    Har iaf suttit och tittat på barnvagnar på nätet. Mysigt =)
    Vet dock inte hur vi kommer göra, om vi kommer köpa ny eller begagnad. Varken jag eller sambon har nåt emot begagnat men så har jag läst mycket om mögel i barnvagnar, vilket jag aldrig ens har tänkt på kan förekomma. Men de e klart, står dom ute så blir de ju så.

Nåja vi har tid och tänka och fundera på hur vi kommer göra. =) 

Jag mådde också bättre när jag gick in i vecka 10. Ingen växtvärk, inget illamående, piggare. Nu går jag in i vecka 11 och är mycket kaxigare på maten även om jag kan få kväljningar av vissa saker fortfarande.

Vi får passa på att njuta för vem vet hur länge det varar?