• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Skattkistan

God natt alla gravida! Jag har en ny vana att gå och lägga mig 20.30, såå skönt! 11+1 idag så jag hoppas tröttheten avtar snart!

• Sickan12

Börjar kännas verkligt nu att jag är gravid. Känns helt ohanterbart med ett ev. missfall nu. Fy. Drömde inatt att jag började blöda. Nu tyder ju ingenting på att det ska gå fel, men tankarna kommer ju ibland. Ska bli skönt att passera v12 som är nästa vecka. Kanske är en falsk trygghet, men det KÄNNS bra!

• jamka
    Skattkistan skrev 2013-11-14 20:36:31 följande:
    God natt alla gravida! Jag har en ny vana att gå och lägga mig 20.30, såå skönt! 11+1 idag så jag hoppas tröttheten avtar snart!
    Jag har också en ny vana, att vakna varje natt kl. 4.00 och kissa och sedan vakna och vara pigg kl. 5.30 i fall jag lyckas att somna om. Sedan är jag mycket trött under dagen- ibland så somnar jag vid 17.00 för att vakna sedan och må illa:(

Det värsta är att samma vanor hade jag när jag var gravid 2011 och trots alla gravidsymptom fick jag missfall i v.9.
    Nu är det v. 9+3. Längtar till KUB för att se om embryot lever.   
  • GrabbarnaOchJag

har ni fått några cravings?? :)

Jag kan inte sluta äta citron och det i kombination med magkatarr är hemskt.. :( men såå gott. haha 

• jamka
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-15 12:34:38 följande:

Jag kan inte sluta äta citron och det i kombination med magkatarr är hemskt.. :( men såå gott. haha 
    Jag också, tar citron både till fisk och till te i stället för mjölk, citronsås, också salta gurkor, skagenröra med citron och kräftor, salt skinka. Hade maginfluensa i början på veckan och det var hemskt men nu äter jag allt vad jag vill, varannan eller var tredje timme:) Jag älskar att äta i vanliga fall men nu blir jag hysteriskt om jag inte har något att äta.

Och snart ska jag på inskrivning:)
  • smålandsjänta

Jag har haft lite i perioder. I början hade jag cravings på broccoli o kokta morötter, men nu har jag fått dille på julmust! Helt galet då jag aaaalltid avskytt julmust. Men inte nu, kan inte få nog haha. Inte så nyttigt dock! Annars är kokt potatis en Craving jag haft några veckor nu. Mmmmm
  • strumpan123

i början var det morötter och mjölk och nu är det julmust och all slags korv :P falukorv, grillkorv, varmkorv m.m haha
  • Sickan12
    strumpan123 skrev 2013-11-15 17:08:56 följande:
    i början var det morötter och mjölk och nu är det julmust och all slags korv :P falukorv, grillkorv, varmkorv m.m haha

Grillkorv hade jag också ett tag! Inte någon "finkorv" utan hederlig grillkorv :D. Gärna med pommes till, inte det nyttigaste precis!
  • Rebecca 551

Kokt/bakad potatis, olika typer av soppor, råa morötter, te, citron, apelsiner, isbergssallad är mina cravings

• LokesMammi

Mina cravings är kolhydrater! =) Åt jag inte innan men det "måste" jag ha nu typ! Kommer o rasa upp i vikt pga allt jag äter! =) Försöker iaf o minska ner på KH så jag inte äter så mkt! =)

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3