• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • bonden

Har inte lust att äta något direkt men oftast funkar det med mjölk, ris och kokt potatis (sällan alla tre samtidigt :) )

Mår lite illa när jag läser om cravings efter korv osv... Precis som med dottern i magen är det mest vegetariskt som gäller för mig nu. Annars är jag en köttälskare men nu funkar det inte alls.

• strumpan123

kött och kyckling vill jag absolut inte ha..uuh. tycker också korv var en väldigt underlig craving :P

• rosii

Jag kan inte heller äta kyckling längre! Jag ät egentligen inte alls sugen på mat, har inte riktigt fått tillbaka aptiten. Men cravings har jag, satsumas. Och helt plötsligt håller jag på att spricka för jag längtar såååå mkt efter Janssons frestelse!!!! Jag dör snart! :) när jag väntade lillan hatade jag Janssons & inlagd sill, men när jag blev gravid kände jag helt plötsligt att de där måste jag smaka :D

• smålandsjänta

Idag går jag in i vecka 10! Tiden går fort, känns som jag just plussade i vecka 5.

Samtidigt går det långsamt, vill komma över magiska vecka 12! Jag har lite funderingar om illamåendet. Jag har de två senaste veckorna spytt varje dag, ibland flera gånger per dag. Nu har det senaste veckan bara skett varannan dag! Märkligt! Betyder detta att illamåendet håller på att avta eller kan man ha graviditetsillamående bara varannan dag? Hm!

Hoppas ni andra mår bra!

• GrabbarnaOchJag
    smålandsjänta skrev 2013-11-16 10:03:49 följande:
    Idag går jag in i vecka 10! Tiden går fort, känns som jag just plussade i vecka 5.
    Samtidigt går det långsamt, vill komma över magiska vecka 12! Jag har lite funderingar om illamåendet. Jag har de två senaste veckorna spytt varje dag, ibland flera gånger per dag. Nu har det senaste veckan bara skett varannan dag! Märkligt! Betyder detta att illamåendet håller på att avta eller kan man ha graviditetsillamående bara varannan dag? Hm!

Hoppas ni andra mår bra!
    i mina förra graviditeter så har det faktiskt varit varannan dag när jag har börjat komma ur illamåendet.. till slut mer sällan. :) Skönt för dig!

Ni andra som spyr, hur mår ni annars? Jag känner att jag mår lite bättre direkt efter att jag spytt men sen blir jag svag och darrig och orkeslös.. jag orkar ingenting!! Var på sjukhuset i veckan för två olika läkarbesök och fick stanna och sätta mig hela tiden.. orkar inte gå mer än typ 100 meter åt gången! Hemma orkar jag inte heller göra något.. ligger mest och vilar.. skittrist! 
  • smålandsjänta
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-16 10:33:52 följande:
    i mina förra graviditeter så har det faktiskt varit varannan dag när jag har börjat komma ur illamåendet.. till slut mer sällan. :) Skönt för dig!

Ni andra som spyr, hur mår ni annars? Jag känner att jag mår lite bättre direkt efter att jag spytt men sen blir jag svag och darrig och orkeslös.. jag orkar ingenting!! Var på sjukhuset i veckan för två olika läkarbesök och fick stanna och sätta mig hela tiden.. orkar inte gå mer än typ 100 meter åt gången! Hemma orkar jag inte heller göra något.. ligger mest och vilar.. skittrist! 
    Åååh! Du ger mig hopp :D

Jag blir alltid svag efter jag spytt, men det brukar avta en stund efteråt. Men annars kan jag få såna känningar mitt under dagen utan samband med illamående, att gå ut med hunden en 25 minuter känns som att bestiga mount Everest. Blir såå andfådd och trött. Skakis med. Andas jättetungt även när jag bara ligger hemma i soffan...skumt!!
  • MissMf

Gick in i v.10 i dag men har noll symptom :/ allt har försvunnit. Magen va svullen innan o brösten ömmade som satan, känns nästan som att brösten har krympt lite...

• rosii

V 12! :) brösten är ömma men inte alls lika mkt som förut. Mår ej illa längre. Foglossning gör mig ändå lugn, är inte helt symtom fri. Är det nu "spökveckorna" är?

• MissMf

Det är 0,5% alkohol i det alkoholfria vinet som jag hade tänkt smyga med mej till kvällens fest! är det okej? :/ det står ju alkoholfritt på den..

• Sickan12
    rosii skrev 2013-11-16 15:21:47 följande:
    V 12! :) brösten är ömma men inte alls lika mkt som förut. Mår ej illa längre. Foglossning gör mig ändå lugn, är inte helt symtom fri. Är det nu "spökveckorna" är?

Mina bröst är också mindre ömma, men illamåendet och tröttheten är i princip samma som det varit.