• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • elinvd
    Hallonmjölk skrev 2013-10-04 19:08:08 följande:
    Känner mig helt förstörd... 
    Va nyss på toa och det va lite blod i trosan.. Inte rött utan mer brunt och det va absolut inte mycket.
    Men det har varit sjukt stressigt på jobbet idag och även om jag tänkt och tagit de så lungt de går så har jag haft molvärk i magen.

Nu är jag ingen expert, men jag har hört att så länge det inte är färskt blod så är det ingen fara.
    Bella 19/3 2012 <3
  • Hallonmjölk
    Phlippan87 skrev 2013-10-04 19:16:25 följande:
    gammalt blod är väl ingen fara har jag för mig, och små mängder är normalt under en graviditet också
    okej, ja jag hoppas verkligen för allt jag är värd att det inte kommer nåt mer.
    Detta är min tredje graviditet och har aldrig varit med om att de ens kommer gammalt blod.
    Men visst är det säkert inte ovanligt. 
  • Hallonmjölk
    elinvd skrev 2013-10-04 19:18:10 följande:
    Nu är jag ingen expert, men jag har hört att så länge det inte är färskt blod så är det ingen fara.
    Bella 19/3 2012 <3
    Hoppas verkligen att det inte är någon fara.
  • Frozen

Hallonmjölk, känner precis igen det där.
    Jag hade en pytteblödning imorse vid första toabesöket, rostigt, efter det har det inte kommit mer färskt utan en liten fläck brunaktigt i trosskyddet under dagen, känns som resterna av första blödningen imorse. Inte känts annorlunda heller egentligen, känt illamåendet i vågor under dagen och drag från ligamenten. Men man är ju sjukt orolig ändå Rynkar på näsan

• Hallonmjölk
    Frozen skrev 2013-10-04 19:35:30 följande:

Hallonmjölk, känner precis igen det där.
    Jag hade en pytteblödning imorse vid första toabesöket, rostigt, efter det har det inte kommit mer färskt utan en liten fläck brunaktigt i trosskyddet under dagen, känns som resterna av första blödningen imorse. Inte känts annorlunda heller egentligen, känt illamåendet i vågor under dagen och drag från ligamenten. Men man är ju sjukt orolig ändå Rynkar på näsan

Det har inte kommit nå färskt blod än.. Hoppas inte det kommer heller.

Usch jag som va så glad. Svävat på moln
  • Phlippan87

Läste här http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/ och om  något är fel är det i de allra flesta fall en rejäl och tilltagande blödning. ca 40 % av alla gravida upplever blödningar under de första 16 veckorna men man kan alltid ringa 1177 för rådgivning. De kanske kan verka lite lugnande.
    Finns ju otroligt många ofarliga anledningar till blödningar så som sköra slemhinnor, att kroppen inte ställt in sig helt på graviditet och därför fortsätter med mensliknande blödningar trots att man är gravid (kroppen är lite efter ibland) osv 

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • EQ85

Jqgbfick en.rosa blödning efter toabesök med förara dotterm.

Kan va sköra slemhinnor.

Hallonmjölk skrev 2013-10-04 20:05:16 följande:
    Det har inte kommit nå färskt blod än.. Hoppas inte det kommer heller.

Usch jag som va så glad. Svävat på moln

• Angeliica

Barnmorskan sa till mej att det var vanligt att få en lite blödning (färskt eller gammalt blod) efter sex i tidig graviditet och det ska vara helt ofarligt.

• Phlippan87

när ni snackar vul nu så börjar jag fundera på hur svårt det kan vara att få det här i sthlm... Var extremt svårt där jag bodde tidigare men jag har vänner i andra delar av landet som fått bara pga att de varit lite oroliga (alltså inte jätteoroliga utan bara lite sådär). Eftersom detta är 3e gången, det tog sig så snabbt osv så är jag ju nojjig över att det ska gå åt pipan just därför, undra om det kan räcka för att få ett vul om 1-2 veckor eller något

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Hallonmjölk

ja vi får se hur det går.
    Har lugnat ned mig nu iaf och känner mig ganska lugn. Men visst lite oro har man ju.

Svar på tråden Bf Juni 2014