• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • MissWTF
    honey1 skrev 2013-10-05 09:17:55 följande:
    Jag hatar det här. Fick världens vändning och ville inte längre vara gravid. Började storböla och var 100% säker på abort. Sen gick nån dag och då ville jag inget annat än att ha ett syskon till Alice, nu är jag osäker igen.

Hur kan det bli såhär? Har ju försökt i flera månader. Kan det vara gravidhormoner som spökar?

Jag förstår dig verkligen. Plussade förra helgen. Är 5+0 idag. Det kom väldigt oväntat då det inte va planerat. Sen verkade det som det va utomkvedes men nu verkar det inte är så, men jag har inte hunnit vänja mig vid tanken. Lillkillen är 26 månader så det skulle egentligen passa med ett syskon. Men så kommer alla negativa tankar o så blir jag osäker. Usch :( förlåt att jag inte är så peppande. Ville bara säga att du inte är ensam i dina tankar..
  • EMTP
    elinvd skrev 2013-10-04 19:05:20 följande:
    Skulle också vilja göra ett VUL. Inte för att se hur många där är, utan för att se hur långt gången jag är. Med dottern så blev jag tillbakaflyttad 3 (!) veckor vid RUL. Ingen aning om hur det gick till, för enligt RUL så hade jag i så fall fått positivt gravtest 2 dagar efter ÄL. Vill inte få samma chock denna gången och behöva "gå om" så lång tid igen.
    Än så länge är jag förskonad från illamåendet. Men det kommer väl snart som ett brev på posten. Med dottern mådde jag illa och spydde i princip  hela graviditeten.

TRE VECKOR?! Oj! Det var mycket. I vilken vecka kom hon sedan då? Behövde du gå hela tiden?
  • Phlippan87
    EMTP skrev 2013-10-05 12:10:06 följande:
    TRE VECKOR?! Oj! Det var mycket. I vilken vecka kom hon sedan då? Behövde du gå hela tiden?

Blev flyttad 2 och gick över 6 dagar dessutom, kändes som en evighet
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Meddelande borttaget
  • Amalian83

Jag har plussat idag. Antar bf juni så jag hoppar gärna med här också :)

Rockström: Sveriges nationaldag är en alldeles utmärkt födelsedag!

• Phlippan87
    Familjen Rockström skrev 2013-10-05 13:01:18 följande:
    Hej jag hoppar in här med. Jag väntar mitt 3 barn som beräknas komma 6 juni 
    jag har två döttrar en är född -08 och den andra  -10 jag tror på triss i tjejer denna gång :) 
    min sambo är 100 på att vi får en till tjej, han anser att jag bara kan få tjejer (mamma har 4 döttrar, min syster 2 och jag 2) men jag hoppas lite mer på en pojke, och våra döttrar vill ha en lillebror
  • Zwoom
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 13:37:42 följande:
    min sambo är 100 på att vi får en till tjej, han anser att jag bara kan få tjejer (mamma har 4 döttrar, min syster 2 och jag 2) men jag hoppas lite mer på en pojke, och våra döttrar vill ha en lillebror
    Säj till din kille då att det är HAN som avgör barnets kön dvs sperman
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Phlippan87
    Zwoom skrev 2013-10-05 13:41:31 följande:
    Säj till din kille då att det är HAN som avgör barnets kön dvs sperman
    det vet vi, men min egen teori är att kvinnan har med saken att göra också. De säger ju att pojkspermierna är snabbare men inte lika uthålliga (om jag inte minns fel, alltså ju tidigare i cykeln desto större chans för flicka osv, finns ju de som säger att det stämmer) och jag skulle inte förvånas alls av att pH-värden osv i vagina påverkar de olika spermierna på olika sätt. Män som utsätts för strålning i arbetet får oftare tjejer eftersom pojkspermierna är känsligare mot det
  • Phlippan87
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 13:44:23 följande:
    det vet vi, men min egen teori är att kvinnan har med saken att göra också. De säger ju att pojkspermierna är snabbare men inte lika uthålliga (om jag inte minns fel, alltså ju tidigare i cykeln desto större chans för flicka osv, finns ju de som säger att det stämmer) och jag skulle inte förvånas alls av att pH-värden osv i vagina påverkar de olika spermierna på olika sätt. Män som utsätts för strålning i arbetet får oftare tjejer eftersom pojkspermierna är känsligare mot det
    för mig är det alltså orimligt att kvinnan inte påverkar alls, visst kommer könskromosomen från mannen men urvalet sker ju i kvinnan och vissa har kanske bättre förutsättningar för ena resp. andra könet
Svar på tråden Bf Juni 2014