• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • bonden

Jag kände mig också avis på de som var gravida och mådde illa sist när jag väntade dottern. Så i V. 7 slog det till och sen blev jag inte av med det. Så njut varje dag du mår bra. Man vet aldrig hur man kommer må imorgon. Två av mina bästa vänner mådde kanon genom hela graviteterna och hade inte en enda krämpa. DOM är jag avis på på riktigt :)

• EQ85

Jag e glad att jag ej mår ialla. Ska till dietist för att få upp vikten lite.

Men jag är yr och skakig. Kan bero på tröttheten. Känner avmolnde i mAgen, och ligamenten när jag sätter mig ner eller liknande. Annars känner jag knappt ngt.

• Phlippan87
    Zwoom skrev 2013-10-04 12:51:26 följande:
    Blir faktist avis på vissa av er som är illamående...

Själv mår jag bra och utan symtom ja lite trött men det det är jag ju ibland annars med.
    Kännes som jag fått mera energi...

Ska inte nojja mig nu!!!     
    hade halsbränna och illamående med yngsta, avstår GÄRNA det denna gången
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • frokenlyckan

Hej o grattis till alla plussare! Själv plussade jag igår :) bf 10 juni. Har en dotter på 11 månader.

• Phlippan87
    frokenlyckan skrev 2013-10-04 14:20:34 följande:
    Hej o grattis till alla plussare! Själv plussade jag igår :) bf 10 juni. Har en dotter på 11 månader.
    grattis d har vi samma bf
  • Tizi

När jag tog ut min spiral sa min bm att jag skulle ringa så fort som möjligt för hälsosamtal om jag blev gravid. Jag känner dock inte att det är så bråttom då jag gjort det förr och varken röker eller dricker eller har nån sjukdom

Nejdå jag ringer om några dagar tror jag. Jag vill dessutom gärna göra ett VUL runt v8 då jag verkligen vill veta om det är en eller två därinne så snart som möjligt! (många tvillingar i släkten) Har molvärk o smått illamående hela tiden för övrigt!

• Phlippan87
    Tizi skrev 2013-10-04 17:03:31 följande:
    När jag tog ut min spiral sa min bm att jag skulle ringa så fort som möjligt för hälsosamtal om jag blev gravid. Jag känner dock inte att det är så bråttom då jag gjort det förr och varken röker eller dricker eller har nån sjukdom
    Nejdå jag ringer om några dagar tror jag. Jag vill dessutom gärna göra ett VUL runt v8 då jag verkligen vill veta om det är en eller två därinne så snart som möjligt! (många tvillingar i släkten) Har molvärk o smått illamående hela tiden för övrigt!
    jag skulle gärna få veta tidigt om det är en eller två jag med, har en del tvillingar i släkten, morfar var tvilling och tror det är en syssling som fick tvillingar (morfars tvillingsysters dotterdotter eller något sådant). Har en del längre bakåt också. Men jag får nog vänta.
    När jag tog ut min spiral sa bm att jag skulle höra a mig om det hände något eller om vi ändrade oss, och la till att hon inte trodde det skulle dröja. Tänk om jag hade fått prata med henne när jag ringde då, typ 16 dagar senare  
  • elinvd

Skulle också vilja göra ett VUL. Inte för att se hur många där är, utan för att se hur långt gången jag är. Med dottern så blev jag tillbakaflyttad 3 (!) veckor vid RUL. Ingen aning om hur det gick till, för enligt RUL så hade jag i så fall fått positivt gravtest 2 dagar efter ÄL. Vill inte få samma chock denna gången och behöva "gå om" så lång tid igen.
    Än så länge är jag förskonad från illamåendet. Men det kommer väl snart som ett brev på posten. Med dottern mådde jag illa och spydde i princip  hela graviditeten.

Bella 19/3 2012 <3
  • Hallonmjölk

Känner mig helt förstörd... 
    Va nyss på toa och det va lite blod i trosan.. Inte rött utan mer brunt och det va absolut inte mycket.
    Men det har varit sjukt stressigt på jobbet idag och även om jag tänkt och tagit de så lungt de går så har jag haft molvärk i magen.

• Phlippan87
    Hallonmjölk skrev 2013-10-04 19:08:08 följande:
    Känner mig helt förstörd... 
    Va nyss på toa och det va lite blod i trosan.. Inte rött utan mer brunt och det va absolut inte mycket.
    Men det har varit sjukt stressigt på jobbet idag och även om jag tänkt och tagit de så lungt de går så har jag haft molvärk i magen.

gammalt blod är väl ingen fara har jag för mig, och små mängder är normalt under en graviditet också
Svar på tråden Bf Juni 2014