• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • JennieCH
    kakabus skrev 2013-10-05 09:12:25 följande:

Då skulle jag säga att du äter starka värktabletter, ex citodon som man inte få dricka alkohol med, för typ en sträckning i ryggen!

Ja precis eller skylla på magkatarr :). Hoppas du hittar något som du känner dig bekväm med. Själv är jag urdålig på att ljuga.
  • mammasusan

Tog ett till CB nu på morgonen bim-3 & så såg de ut efter ett tag nu ska jag inte ta nå mer test utan "bara" slappna sv! Hade som halsbränna nästan hela dagen igår, aldrig haft förut! Liiite illamående idag

• Tizi

Ja det där är ju ett klart och tydligt plus ! Grattis! :)

mammasusan skrev 2013-10-05 10:02:25 följande:
    Tog ett till CB nu på morgonen bim-3 & så såg de ut efter ett tag nu ska jag inte ta nå mer test utan "bara" slappna sv! Hade som halsbränna nästan hela dagen igår, aldrig haft förut! Liiite illamående idag

• Tizi

Jag tror det är jättevanligt!! Känn efter om några dagar igen så har du säkert vant dig mer vid tanken!! Kram

honey1 skrev 2013-10-05 09:18:14 följande:
    Jag hatar det här. Fick världens vändning och ville inte längre vara gravid. Började storböla och var 100% säker på abort. Sen gick nån dag och då ville jag inget annat än att ha ett syskon till Alice, nu är jag osäker igen.

Hur kan det bli såhär? Har ju försökt i flera månader. Kan det vara gravidhormoner som spökar?

• Zwoom

Hur blir man av med sin enorma rädsla att få MF?

Jag har ju speciellt mina sena MF jag tänker på som skrämmer mig något så fruktansvärt och det går tankar hela tiden gång på gång i min skalle just pga rädslan.

Jag vill verkligen få behålla detta lilla barnet nu.
    Jag tar n även Progestersongel och Trombyl dagligen för att det förhoppningsvis ska hjälpa men rädslan finns där iaf...

Jag vill verkligen komma till mål nu och få en välskapt liten bebis nu i slutet av maj/början av Juni kommande år.

My family makes me the happiest mom / wife
  • mammasusan
    Zwoom skrev 2013-10-05 10:34:51 följande:

Hur blir man av med sin enorma rädsla att få MF?

Jag har ju speciellt mina sena MF jag tänker på som skrämmer mig något så fruktansvärt och det går tankar hela tiden gång på gång i min skalle just pga rädslan.

Jag vill verkligen få behålla detta lilla barnet nu.
    Jag tar n även Progestersongel och Trombyl dagligen för att det förhoppningsvis ska hjälpa men rädslan finns där iaf...

Jag vill verkligen komma till mål nu och få en välskapt liten bebis nu i slutet av maj/början av Juni kommande år.

Undrar detsamma efter 16 tidiga mf, äter hög dos D-vitamin som sägs motverka mf enligt studier...
  • Phlippan87

blir mer och mer orolig för mf nu, dels pga att stegringen verkar utebliva på testerna och dels för att jag som sagt haft "för lätt" så det känns som att det snart är dags att det går åt pipan för mig med. Ska ringa bm på måndag igen och se vad de säger, och sedan får jag kolla om gyn här utför vul och försöka få en tid där

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Zwoom
    mammasusan skrev 2013-10-05 10:55:24 följande:
    Undrar detsamma efter 16 tidiga mf, äter hög dos D-vitamin som sägs motverka mf enligt studier...
    Är det som du fått av läkare nu efter dina MF? D-vitamin alltså?
    Kanske borde köpa det också? 
  • strumpan123

Om man får medicin mot bortstötning när man har något fel...borde man inte få det efter senaste missfallet?
    Blir väldigt ledsen nu att jag inte har fått det än.. efter 4 missfall och nu är mina symptom borta...precis som alla andra mf börjat.
    Är så jävla livrädd.... det är väl försent att sätta in nu? Ska till läkaren och prata om mediciner på måndag men det borde väl ha gjorts före??? 

Svar på tråden Bf Juni 2014