• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Skattkistan

Vi har köpt en mountain buggy duet och har sedan innan en teutonia spirit som vi är jätte nöjda med! Så nu är vårt enda inköp för denna bebisen klart! Känns skönt. Lite nya kläder ska den väl få också så den inte bara behöver ärva från brorsan!

Till något helt annat. Jag och mannen har börjat diskutera namn men vi är inte överens någonstans!! Har ni andra bestämt er så får ni gärna komma med förslag för detta kommer bli svårt!...

• DevilsDaughter

skattkistan: Vi har haft det likadant under alla tre graviditeter. Vi var inte överens om att tycka om ett enda namn under någon av graviditeterna.. Så när bebis kom så var vi helt nollställda på namn. När det gällde tjejerna så började jag helt enkelt kalla dem för Ebba respektive Moa några dagar efter förlossningen eftersom min man inte hade något att komma med, han sa bara "vet inte".. Iaf så lärde han sig tycka om namnen och det blev det de fick heta..  Gällande pojken så var det mkt svårare.. I veckor hette han bebisen och tillslut skrev jag en lista med ca 10 namn som jag kunde tänka mig, mannen valde namnet Isak från listan och så fort han valt det kändes det jätterätt för båda. 
    Jag har tyckt att det varit jättejobbigt att komma på namn efter förlossningen för man vänjer sig väldigt fort vid "bebisen" och plötsligt passar ingenting..  Denna gången har vi bestämt namn redan nu, vi valde mellan Agnes och Elinor, och vi bestämde oss häromdagen för Agnes Elinor:) Jag är helt säker på att flickan i magen kommer passa i Agnes, känns liksom att det verkligen är en Agnes där inne, barnen kallar bebisen för Agnes redan :)
    Ett tips är att även om båda inte gillar namnen ni föreslår så släng inte bort dem direkt, skriv upp dem istället och diskutera lite då och då, ibland behöver kärleken till namnet växa fram och man behöver höra det flera gånger. Att bestämma namn till sitt barn är ju stort och många namn kan kännas främmande i början, särskilt när det kommer från den andre partnern och man inte ens haft en tanke på det innan. 
    Känner mig väldigt glad över att både min man och jag är så överens om namnet denna gången, känns underbart!

• Sessan4

Jag tänker inte ställa fram allt i sista sekunden, eller långt i förväg.. Bara för att man beställer en vagn när man hittat en som passar i tid så betyder det inte att den skall stå uppställd o klar redan.

Jag skulle aldrig beställa en vagn som välter, jag har läst på. Skulle heller inte vilja ha en stor o tung vagn med fasta hjul som man måste trycka ner o lyfta framhjulen för att svänga.

• Tizi

Vi har en trehjulig barnvagn och den har aldrig varit i närheten av att välta trots att dottern har klättrat i och ur själv. Det ska nog mycket till innan dom välter!

• Tizi

Ja namn är svårt! Mina två har ganska ovanliga namn så får se vad denna krabaten får heta.

Tjejnamn jag gillar: Siri, Iris, Liv, Dea, Dixie, Millie, Leona och Elsie mm.

Killnamn: Alwe, Tilo, Algot, Jeff, Ingo, Callum, Alfie, Flynn och Isidor mm.

Somliga tycker nog jag har speciell smak på namn. Men tydligen har jag vart sån sen jag var liten. Har alltid hittat på kreativa smeknamn till mina syskon och dockor och min mamma sa vid första barnet att det skulle bli intressant att se vad jag skulle döpa barnet till!

• Amalian83

Vi vet andranamnen, men inte förnamnet än. Sambon har kommit med fler förslag än mig. Jag testar dem i huvudet så får vi se. Han har kommit med ett förslag som sakta växer för mig. Vi är båda svenska, men kan tänka oss ett norsk-klingande namn eftersom bebisen iallafall startar livet i Norge. Det namnet som dykt upp uttalas olika på svenska och norska och av någon anledning gillar jag det :)

Angående barnvagn så köpte vi lägenhet för några dagar sedan så vår budget och ekonomi ser väldigt annorlunda ut fram till bf än innan. Min syster har erbjudit att låna ut deras Emmaljunga city cross. Vi hade egentligen inte tänkt köpa den eftersom den är lite otymplig mitt i storstan, men det är samtidigt en stabil all round vagn och det enda vi behöver köpa in är en quadrolift. Det blir en bra lösning med många sparade slantar till vi är tillbaka på banan och kan köpa en egen vagn :)

• DevilsDaughter

Uttryckte mig klumpigt.. menar inte att en trehjulig barnvagn måste välta.. men jag skulle vara rädd för det om jag hade en sån.. min mans syster köpte en sån och den välte 2 gånger med bebisen i under den stund vi var ute med barnen. Antagligen va det ett dåligt märke el nåt, jag kan verkligen ingenting om barnvagnar men bestämde mig iaf då för att inte köpa en med tre hjul. Dock bor vi där det är lite terräng och en mer robust vagn är nog mer lämpad här.

• Sickan12

Vi har tänkt oss en Brio happy. Först tänkte jag (eller vi då) begagnat, men nu börjar jag fundera på ny. Finns ju ändå ett visst andrahands värde, och så hoppas jag på att vi kommer att få använda vagnen till en bebis till.

• Sessan4
    Sickan12 skrev 2014-01-26 18:29:26 följande:

Vi har tänkt oss en Brio happy. Först tänkte jag (eller vi då) begagnat, men nu börjar jag fundera på ny. Finns ju ändå ett visst andrahands värde, och så hoppas jag på att vi kommer att få använda vagnen till en bebis till.

Med första barnet köpte vi efter ekonomi begagnat, den här gången vill vi ha en ny vagn men inte i övre prisklassen (typ buggaboo) vi har inte köpt årets modell, det är inte viktigt för mig. Brio happy verkar oxå toppen! Tur det finns något för alla
  • Tizi

Ja man har ju olika behov såklart! Jag ska köpa en bugaboo buffalo fast från Holland så där spar vi in några tusenlappar. Dessutom är det såå bra andrahandsvärde på dom vagnarna så vi kommer inte lägga ut så mycket pengar på den i slutändan. Visst blir det en saftig klumpsumma man får lägga ut men får ju tillbaka så mycket när den säljs sen så jag tycker det är toppen att kunna köpa den vagn jag vill ha!