• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12

Lite OT, men åh vad jag känner mig nedstämd varje gång mina svärföräldrar varit här... Kanske beror på att jag är extra känslig just nu, men jag orkar f*n inte med att de ska lägga sig i allt. Lär ju inte bli bättre när bebis kommer heller, deras första barnbarn.. :(

• Amalian83
    Sickan12 skrev 2014-01-26 20:52:28 följande:

Lite OT, men åh vad jag känner mig nedstämd varje gång mina svärföräldrar varit här... Kanske beror på att jag är extra känslig just nu, men jag orkar f*n inte med att de ska lägga sig i allt. Lär ju inte bli bättre när bebis kommer heller, deras första barnbarn.. :(

Mina svärföräldrars första barnbarn här också. Det är nog inte helt lätt att bli farmor och farfar. Om mamman har bra kontakt med sin mamma så får ju mormor förtur.

Min svärmor har sagt att hon ska ta semester från midsommar och vara hos oss hela sommaren. Jag blev skitnervös, men min sambo försäkrar mig om att hon skojade. Vi får hoppas det :)

Tråkigt att du ska bli nedstämd av dina svärföräldrar. Kom ihåg att det är ni som är föräldrar och de har ingenting att lägga sig i. Råd kan de gärna ge men var tydlig på gränserna och ta din man/sambo till hjälp om du inte blir hörd.
  • Sickan12
    Amalian83 skrev 2014-01-26 21:31:31 följande:
    Mina svärföräldrars första barnbarn här också. Det är nog inte helt lätt att bli farmor och farfar. Om mamman har bra kontakt med sin mamma så får ju mormor förtur. Min svärmor har sagt att hon ska ta semester från midsommar och vara hos oss hela sommaren. Jag blev skitnervös, men min sambo försäkrar mig om att hon skojade. Vi får hoppas det :) Tråkigt att du ska bli nedstämd av dina svärföräldrar. Kom ihåg att det är ni som är föräldrar och de har ingenting att lägga sig i. Råd kan de gärna ge men var tydlig på gränserna och ta din man/sambo till hjälp om du inte blir hörd.

Fast min sambo kan ju ha en lika bra relation till sin mamma som jag har till min. Min mamma är farmor och har alltid haft en bra relation till sina barnbarn. Tyvärr kommer min sambo nog aldrig säga ifrån till sina föräldrar, men jag har varit tydlig med att jag kommer göra det om jag tycker det behövs. Har dock inte berättat för honom riktigt hur jag känner, utan bara berättat när jag tycker de lagt sig i lite för mkt i vissa frågor.
  • Holk

Helt ot. Någon som vet om 1års välling innehåller mer/mycket mer mjölkprotein än 8månaders välling?

• EMTP

Vi har inte den blekaste aning om vilken vagn vi ska ha. Hittar gärna en begagnad, men behöver fyra hjul, osvängbara, för att kunna ta mig runt genom skogen.

Vår andra son har precis bytt spjälsängen mot en växa-säng som gått i min släkt sedan mamma var liten, så jag tänker inte ens montera ner den, utan den får stå i ett hörn tills det är dags att bädda den i maj.

Namn är alltid klurigt. Första sonen heter Molle, och det var en självklarhet. Andra sonen tog det ett tag innan vi kom fram till Oliver. Tredje sonen (som nu ligger i magen) föreslog maken Eddie som första förslag och Eddie blir det. Eddie Almar Emil för att vara helt exakt.

Molle har dock haft svårt att komma ihåg namnet och kallat den för Bertil istället. Nu verkar det dock ha fastnat. Oliver, som är 2, förstår inte riktigt varför vi ska kalla bebisen för något annat än just Bebis.

• Amalian83

Jag är uppvuxen med en mycket nära relation till farmor och farfar så där håller jag självklart med dig. Däremot förväntar jag mig att jag hellre kommer att vilja ha min mamma här när jag är nyförlöst och hormonell än min svärmor. Det var det jag menade med att mormor får förtur att hjälpa till om det behövs. Min mamma däremot har sagt att eftersom det är första barnbarnet för mina svärföräldrar så kan hon låta dem få komma på besök först.

Inte helt lätt att vara ärlig med hur man upplever svärföräldrarna gentemot sin partner. Det blir fort känsligt. Vad är det de har åsikter om/lägger sig i?

• LokesMammi

Min son är 4e barnbarnet hos farmor o farfar och första hos mormor o morfar! =)
    Jag gillar inte alls min svärmor men svärfar är det inge fel på. Svärmor ska berätta hur jag ska uppfostra min son! Aldrig i livet! Jag träffar henne så lite som möjligt, sambon gillar inte heller henne. Men hon ska iaf ha kontakt med min son! =)
    Min farmor var den bästa personen i mitt liv! Mitt liv gick under när hon dog! Önskar så att hon fick träffa min son. Min farfar har iaf fått träffa honom! Det är kul o ha oss 4 generationer å samma kort! =)

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LovaViola

Nån mer än jag som nästan tycker att det känns lite obehagligt när barnet rör sig..?
    det sliter och kittlas och det känns nästan som att hon gör kullerbyttor, alltså missförstå mig rätt, jag tycker såklart att det är fantastiskt att jag känner så mycket, men jag kan nästan inte sitta still när hon rör omkring därinne..
    har ett stillasittande jobb och jag får ta promenader lite då och då så att det blir lite lugnare där inne :)

sen har jag helt plötsligt (senaste kanske två veckorna) fått mycket mera flytningar.. innan var det typ helt torrt. vad kan det bero på att man får mer nu?

• Sickan12
    Amalian83 skrev 2014-01-27 07:08:55 följande:
    Jag är uppvuxen med en mycket nära relation till farmor och farfar så där håller jag självklart med dig. Däremot förväntar jag mig att jag hellre kommer att vilja ha min mamma här när jag är nyförlöst och hormonell än min svärmor. Det var det jag menade med att mormor får förtur att hjälpa till om det behövs. Min mamma däremot har sagt att eftersom det är första barnbarnet för mina svärföräldrar så kan hon låta dem få komma på besök först. Inte helt lätt att vara ärlig med hur man upplever svärföräldrarna gentemot sin partner. Det blir fort känsligt. Vad är det de har åsikter om/lägger sig i?

Förstår vad du menar, och det håller jag med om! Just nu är det vårt hem, vi ska strax flytta. Svärmor vill bestämma hur det ska möbleras, hur vi ska flyttpacka osv. Det som gjorde mig mest ledsen igår var dock när hon raljerade över att jag tänker läsa till sjuksköterska. Det är dåligt eftersom det kan innebära jobb på obekväm arbetstid, och så undrar hon varför jag vill bli det, om detr för att sticka nålar i folk. Att min sambos jobb också innebär en del obekväm arbetstid är inget hon har åsikter om. Det är inte första gången hon kommenterar det. Jag känner att hon är av den åsikten att jag ska stå tillbaka yrkesmässigt. Jag var så ledsen igår kväll och pratade faktiskt med min sambo, var tvungen. Han sa att hon/dom inte menar det så, men att han kan förstå mig lite och att han kan prata med dom.
  • rosii
    Sickn12 skrev 2014-01-27 15:19:04 följande:
    Förstår vad du menar, och det håller jag med om! Just nu är det vårt hem, vi ska strax flytta. Svärmor vill bestämma hur det ska möbleras, hur vi ska flyttpacka osv. Det som gjorde mig mest ledsen igår var dock när hon raljerade över att jag tänker läsa till sjuksköterska. Det är dåligt eftersom det kan innebära jobb på obekväm arbetstid, och så undrar hon varför jag vill bli det, om detr för att sticka nålar i folk. Att min sambos jobb också innebär en del obekväm arbetstid är inget hon har åsikter om. Det är inte första gången hon kommenterar det. Jag känner att hon är av den åsikten att jag ska stå tillbaka yrkesmässigt. Jag var så ledsen igår kväll och pratade faktiskt med min sambo, var tvungen. Han sa att hon/dom inte menar det så, men att han kan förstå mig lite och att han kan prata med dom.

Men gud vilken jobbig människa, varför säger du inte ifrån själv direkt då du känner dig obekväm med det hon säger/frågar? Förklara att du blir ledsen. Eller bara pika henne om det skulle kännas bättre så. Hoppas det blir bättre, & att svärmor får veta sin plats ;)