• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 18:30:04 följande:
    järn och folsyra bör du äta åtminstone. även d-vitamin kan vara bra då det är svårt att få i sig tillräckligt, speciellt under vintern. Folsyra behövs för att barnets ryggmärg och nervsystem ska bildas ordentligt, järn är väldigt vanligt att ha brist på som gravid så det skadar inte att äta extra. Även tänka på att använda t.ex gjutjärnspanna till matlagning osv 

Ja järn åt jag ju faktiskt förra grav, nån gång då å då. Det tänker jag inte äta om jag inte behöver nu heller. Varför ska man använda gjutjärn? :s har induktionshäll så det är uteslutet. Men ska prata med bm när jag far dit ang vitaminerna. Borde säkert bli om några veckor.
  • Gbgmamma

Rosii, vi har induktionshäll, gjutjärn är ju det bästa du kan använda på en induktinshäll ju :) det är ju järn rakt igenom, mer magnetiskt får du ju leta efter

• Phlippan87
    strumpan123 skrev 2013-10-05 18:44:51 följande:
    varför ska man använda gjutjärnspanna? Aldrig hört talas om :S äger inte ens en sådan

Det är ett bra sätt att få lite extra järn, den avger järn till maten. Älskar vår gjutjärnsgryta <3
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • rosii
    Gbgmamma skrev 2013-10-05 18:47:43 följande:
    Rosii, vi har induktionshäll, gjutjärn är ju det bästa du kan använda på en induktinshäll ju :) det är ju järn rakt igenom, mer magnetiskt får du ju leta efter

Är det sant???? Hur fan kan jag ha missat det!! Gud vad dum jag känner mig. Då ska jag plocka fram mina pannor!
  • boogiewoogie
    Amalian83 skrev 2013-10-05 17:16:05 följande:
    Folsyra, d-vitamin och omega 3 inköpt idag :) och på måndag ringer jag läkaren.

Bf 11 juni enligt appen.

Kommer nog ta tidigt ultraljud i vecka 12. Bor i Norge och här är första ultraljudet på offentlig nota i vecka 18. Så länge kan inte jag vänta :)
    bor du med i norge..? vart ? :D jag bor i oslo...
  • boogiewoogie
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 18:24:25 följande:
    Håller bli att bli galen av oro här. Har fortfarande inte fått något riktigt tydligt + utan bara många svaga, men idag är det mycket svagare än igår så nu kommer oron rejält för att det inte ska hålla denna gången. Får jag inte tydligt senast på måndag ringer jag bm igen för blodprov och att tjata till mig ett vul så snart det är möjligt att se något
    frågade en sjuksköterska om vad ett svagare streck betyder...och hon sa att det kvittar om det är svagt, finns det ett streck (eller två då) så är man gravid..:)
  • Amalian83
    rosii skrev 2013-10-05 18:42:44 följande:

Ja järn åt jag ju faktiskt förra grav, nån gång då å då. Det tänker jag inte äta om jag inte behöver nu heller. Varför ska man använda gjutjärn? :s har induktionshäll så det är uteslutet. Men ska prata med bm när jag far dit ang vitaminerna. Borde säkert bli om några veckor.
    Precis, folsyra är tydligen det viktigaste. Det är det många som tar också under tiden de försöker bli gravida. Jag kan inget om det här, men min syster har hjälpt mig.

Omega 3 är en stor grej i Norge (Tran). Jag äter vegetarisk mat så därför lägger jag till det.

Järn ska jag också vänta med tills läkaren ger mig rekommendation på hur mycket jag bör ta.

Och som Philippan skriver så är vitamin d viktigt överhuvudtaget, men vi är många som inte tänker på det när det bara är oss själva vi ska tänka på :)
Svar på tråden Bf Juni 2014