• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • dimi

Tack för omtanken alla :) Proverna ser bra ut så det är ingen infektion eller så, men de säger att varje timme som man kan hålla kvar bebisen inne är bra. Jag blev inlagd nu och kommer inte att få åka hem först bebisen är född. Snittet kommer att göras idag eller imorgon, kan de lugna värkarna så väntar de till imorgon annars blir det idag. Så även om vattnet fylls på hela tiden igen så är det risk för infektion då det fortfarande läcker ut, då därför kan man inte gå med det hur länge som helst. Jag gjorde snitt med första också.

• DevilsDaughter

Hur känns det för dig/er då? Antar att det inte var så väntat att bebisen skulle komma riktigt än? Är värkarna helt borta nu?

• dimi

Jo lite chockade blev vi förstås, men vi lärde oss en läxa förra gången och såg till att packa BB väskan i tid iaf :) Det känns bra iaf, hoppas bara bebisen är ok ändå. För min del har det varit en jobbig graviditet så på så sätt är det väldigt skönt att slippa gå tiden ut. Vi har ju också längtat efter att få träffa lillasyster eller bror, så bara den är färdig så är vi jätteglada. Men det var mer traumatiskt första gången faktiskt när vi inte hade en aning om vad som väntar, hur det går till och alla dessutom sa att förstagångsföderskor alltid går över tiden.

Vad tror ni nu då, är det colan? :)

• dimi

Nej värkarna har kommit tillbaka, men det är inte fullt förlossningsvärkar så det är uthärdligt iaf. Men det har varit lugnt från 11 till för en stund sen, då hade jag fått bricanyl spruta, någon morfintablett och en Alvedon för smärtan.

• DevilsDaughter

dimi: Tror absolut inte det är colan!! Det är så olika hur långt man går i graviditeten.. Jag har alltid gått över mycket och det tror jag inte att jag kunnat påverka på nåt sätt.. Skulle det finnas risk för för tidig förlossning pga coca cola så skulle man ha blivit varnad för att dricka det! 
    Då blir det kanske kejsarsnitt redan idag då! Skönt ändå att du ändå gått såhär pass långt som du gått nu!

• DevilsDaughter
    Vad tror ni om detta? Jag är sån som väger mig hela tiden (varje dag), både som gravid och icke-gravid. Bara för att ha koll liksom.. Har märkt senaste 2 veckorna att vågen slutat gå uppåt och jag har tänkt att va bra att viktuppgången stannat av lite.. Men nu har jag faktiskt börjat gå ner lite? Bara nåt kilo ner iofs men det har skett under några dagars tid med något hg i taget. Det var nog minst  tre veckor sedan jag vägde under 67.0, brukar väga runt 68, men imorse vägde jag 66,7.. Är detta ok? Borde jag ringa MVC? Känns inte som att jag gått ner i vikt direkt.. 
  • loglady

Spännande att det börjar hända saker och komma bebisar, det får en att förstå att det egentligen inte är så lång tid kvar nu. Visst är det från 34+0 man inte längre stoppar förlossning som satt igång? Inte för att jag tror att jag själv kommer få i förtid (har planerat snitt i v 39), båda mina andra har kommit i vecka 42. Så vecka 39 känns tidigt för mig :D

Är det någon av er som har koll på var man kan hitta schyssta tunikor/klänningar till bra pris? Eftersom jag blir snittad kommer jag antagligen gå i mina mammaleggings ett par veckor efter och då tänkte jag det skulle vara bra med några snygga överdelar så man inte känner sig så sunkig.

• DevilsDaughter

loglady; Aa, tror det är v 34.. Jag försöker att inte rikta in mig på BF datumet för mkt eftersom jag gått över mkt med de andra, men det är svårt! Är så inställd på mitten av juni när det egentligen är desto troligare att bebisen kommer i juli.. Gick över 3 veckor med sista barnet och sattes då igång och då var jag inte ens mogen för igångsättningen egentligen.. 

• LokesMammi
    Tulpanen89 skrev 2014-04-30 12:37:35 följande:
    Min dotter kom i v 34+3. Vi är fortf inne på neo. Hennes hjärta är inte stabilt än.

Ajdå. Hoppas det blir bättre snart! Baby
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3