• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • dimi

Neeee det tror jag inte Devilsdaughter. Jag drack mycket cola innan jag blev gravid och sen tog det helt stopp fram till vecka 25 ungefär. Började dricka sen igen, men det var ingen skillnad i hur bebisen betedde sig, lika vild konstant Känns som att det är så pass lite koffein i det som kommer över till barnet. Det fanns iofsig någon studie för ett bra tag sen som påstod att om man drack cola Light så fanns en ökad risk för för tidig födsel, och min första dotter är visserligen född 36 + 3 men jag har aldrig trott på att det beror just på colan. Men man vet ju aldrig egentligen. Förvirrande svar va?

• LovaViola

Åh grattis Tulpanen till bebben :)

Så spännande och lite läskigt att det närmar sig så med stormsteg!

Jag har tittat på dessa väskor att använda som skötväska, tycker att utbudet är rätt trist annars.. Denna är rymlig och kostar inte skjortan, finns olika färger i Granits butiker!

granit.se/product.html/shopper-stor-grafit/pu

• DevilsDaughter

dimi: Tack för ditt svar! För tidig födsel är jag inte orolig för.. Jag går alltid över och mina barn vill aldrig ut, hehe, så att få lite tidigare känns nästan omöjligt för mig.. Hur mkt cola dricker du ungefär på en dag?

• dimi

Devilsdaughter: Hmm lite mer än jag kanske vill erkänna Men det kan väl bli en 3-4 colaburkar per dag, ibland mer ibland mindre. Jag har tänkt sluta men det känns som att det är det enda jag verkligen gillar nu

• erajka
    dimi skrev 2014-04-28 17:43:17 följande:
    Devilsdaughter: Hmm lite mer än jag kanske vill erkänna Men det kan väl bli en 3-4 colaburkar per dag, ibland mer ibland mindre. Jag har tänkt sluta men det känns som att det är det enda jag verkligen gillar nu

Dricker också cola fast zero :) känner inget konstigt
    Tuva
  • DevilsDaughter

dimi: Jag brukar i vanliga fall känna mig beroende av cola, och dricker varje dag stora mängder. Men när jag blev gravid tyckte jag inte om det längre och sa då att efter graviditeten tänker jag inte börja igen. Dock började jag redan nu och är fast igen.. Så jag vet verkligen hur svårt det är att sluta.. 

• dimi

Mitt vatten gick inatt för övrigt, så just nu ligger jag och väntar på förlossningen. Har fått bricanyl för att försöka stoppa värkarna, men vi får se hur länge det funkar. Är i 33 + 5 idag, så det vore ju bra om busbebisen kunde vänta lite till. Eftersom jag ska snittas får jag varken dricka eller äta just nu. Skulle ju sitta fint med en iskall cola just nu hehe.

• Sessan4
    dimi skrev 2014-04-29 04:22:53 följande:

Mitt vatten gick inatt för övrigt, så just nu ligger jag och väntar på förlossningen. Har fått bricanyl för att försöka stoppa värkarna, men vi får se hur länge det funkar. Är i 33 + 5 idag, så det vore ju bra om busbebisen kunde vänta lite till. Eftersom jag ska snittas får jag varken dricka eller äta just nu. Skulle ju sitta fint med en iskall cola just nu hehe.

Oj, hoppas allt går bra! Lycka till!!
  • DevilsDaughter

dimiL ojdå!! Men hur funkar det? Om det går att hålla värkarna borta, är det ok att vänta hur länge som helst trots att vattnet gått? Snittades du med första också? 

• lliizzaa93
    dimi skrev 2014-04-29 04:22:53 följande:

hur går det ?? :)