• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • Kayrine

Har glömt att uppdatera er, var på RUL den 23/1 och fick se en pigg liten bebbe som låg och sparkade där inne. Blev flyttad från 18/6 till 20/6 så nu är jag beräknad på midsommarafton.

Var hos BM den 30/1 och tog prover och lyssna på hjärtat, vilket alltid är lika mysigt! Kommer att få träffa en förlossningsläkare vid v30 och diskutera inför förlossningen på grund av hur det gick förra gången.

Hoppas ni andra mår bra och njuter av era graviditeter!

• ohbaby

Har verkligen lust att smälla till alla dem som kommenterar storleken på min mage. Det var samma förra gången. Alla säger att den är så liten... Men igår var jag och mätte magen för första gången och precis som förra grav. så ligger den mitt på kurvan och är varken liten eller stor. Jag har lång överkropp och är smal så det är väl därför kanske.

Igår kväll träffade jag en vän som sa något om magen, dock inte storleken tack och lov, och jag var tvungen att lite barnsligt berätta om att den ligger mitt på kurvan innan hon skulle kommentera storleken (vilket hon alltid gör). Då säger hon att jag kan få låna hennes vårjacka (grav modell) för denna gången kanske jag behöver en om magen är så mycket större.

Suck... Förra gången var jag höggravid under vintern och hade den fulaste vinterjackan i stan på mig för att få plats med magen.

Måste man alltid säga något om storlek på magen oavsett vad man tycker?

Det var ju en snäll tanke av henne att jag får låna den för jag tror den var svindyr men jag hakar bara upp mig på hennes spydiga kommentarer om storlek som får mig att känna mig lite "fel".

Brukar aldrig bry mig om utseendet men jag känner mig så osnygg som gravid och då blir det inte bättre av kommentarer om utseendet.

Förlåt för min tråkiga ton men bara måste få spy ut lite!!! Sorry;)

• Rebecca 551
    ohbaby skrev 2014-02-06 07:07:07 följande:
    Har verkligen lust att smälla till alla dem som kommenterar storleken på min mage. Det var samma förra gången. Alla säger att den är så liten... Men igår var jag och mätte magen för första gången och precis som förra grav. så ligger den mitt på kurvan och är varken liten eller stor. Jag har lång överkropp och är smal så det är väl därför kanske.

Igår kväll träffade jag en vän som sa något om magen, dock inte storleken tack och lov, och jag var tvungen att lite barnsligt berätta om att den ligger mitt på kurvan innan hon skulle kommentera storleken (vilket hon alltid gör). Då säger hon att jag kan få låna hennes vårjacka (grav modell) för denna gången kanske jag behöver en om magen är så mycket större.
    Suck... Förra gången var jag höggravid under vintern och hade den fulaste vinterjackan i stan på mig för att få plats med magen.
    Måste man alltid säga något om storlek på magen oavsett vad man tycker?
    Det var ju en snäll tanke av henne att jag får låna den för jag tror den var svindyr men jag hakar bara upp mig på hennes spydiga kommentarer om storlek som får mig att känna mig lite "fel".

Brukar aldrig bry mig om utseendet men jag känner mig så osnygg som gravid och då blir det inte bättre av kommentarer om utseendet.

Förlåt för min tråkiga ton men bara måste få spy ut lite!!! Sorry;)
    Jag tror att folk tänker att det är en positiv kommentar att säga att du har en liten mage. Jag tror inte att så många skulle gilla att få höra att de har en stor mage. Men visst, det är inte så kul att få kommentarer på ens kropp. Men som sagt så tror jag inte att folk menar illa.
  • Nelly81
    Mira76 skrev 2014-01-30 17:50:48 följande:
    Tack Jag har mått väldigt bra fram tills nu, men senaste veckan har jag haft mkt sammandragningar och blivit sjukskriven på halvtid ett par veckor. Livmodertappen är som tur är inte påverkad, men det är ändå obehagligt. Får det mest vid stress och ansträngning, jag jobbar på förskola med 1-2 åringar... Förkylning har jag däremot lyckats undvika..(peppar, peppar..)

Hej! Hoppas du mår bättre! Låter som ett tufft jobb med så små barn när man är gravid.
    Är det vanligt med sammandragningar? Är mitt första barn också.
    Känner du nåt från bebisen? Jag känner konstiga rörelser ibland mera som det bubblar i magen,  väntar ju på att känna mer rörelser från lilla bebis. Bor i Göteborg och flyttar mer söderut tilll helgen nära gränsen till Kungsbacka.
  • Nelly81
    evelinareino skrev 2014-02-04 11:00:16 följande:
    Idag har jag och den blivande pappan fått känna de första sparkarna ~ mäktig känsla måste jag säga! Det bara sprudlar av lycka i min sambos ögon - och jag kan inte annat än att le! (Första barnet - v.23 (22+6) ~ bf 3/6-14)

Åh så underbart känna sparkar! Jag och min kille väntar och väntar på att känna sparkar, har än så länge bara känt små bubbel från magen, är gravid 22+5, BF 17/6 så hoppas känner nåt snart. Är det första barnet för dig?
  • Mira76
    Nelly81 skrev 2014-02-11 13:49:08 följande:
    Hej! Hoppas du mår bättre! Låter som ett tufft jobb med så små barn när man är gravid.

Är det vanligt med sammandragningar? Är mitt första barn också.

Känner du nåt från bebisen? Jag känner konstiga rörelser ibland mera som det bubblar i magen,  väntar ju på att känna mer rörelser från lilla bebis. Bor i Göteborg och flyttar mer söderut tilll helgen nära gränsen till Kungsbacka.

Hej! Det är nog olika hur mycket sammandragningar man har. Det är egentligen livmodern som "tränar" inför förlossningen, och ofarligt om det inte gör ont eller håller i för länge. Jag märker stor skillnad nu när jag jobbar mindre och tar det lugnt.

Jo jag känner bebisen sparka ganska ofta. Min sambo kan också känna utanpå magen.. Det är mysigt! Du känner nog också snart, i början känns det som bubblor eller små ryckningar.. Kul att du flyttar nära kba! Tillhör du mvc i kba då? Ska du gå på någon föräldragrupp innan förlossningen? Vi har inte riktigt bestämt oss än..min sambo är lite skeptisk till att sitta i grupp och prata förlossning..haha.. Så vi får se.
  • Nelly81
    Mira76 skrev 2014-02-12 17:06:35 följande:

Hej! Det är nog olika hur mycket sammandragningar man har. Det är egentligen livmodern som "tränar" inför förlossningen, och ofarligt om det inte gör ont eller håller i för länge. Jag märker stor skillnad nu när jag jobbar mindre och tar det lugnt.
    Jo jag känner bebisen sparka ganska ofta. Min sambo kan också känna utanpå magen.. Det är mysigt! Du känner nog också snart, i början känns det som bubblor eller små ryckningar.. Kul att du flyttar nära kba! Tillhör du mvc i kba då? Ska du gå på någon föräldragrupp innan förlossningen? Vi har inte riktigt bestämt oss än..min sambo är lite skeptisk till att sitta i grupp och prata förlossning..haha.. Så vi får se.

Mysigt känna bebisen och spännade för din kille också. Jo det känns mer som det spänner och drar nedre delen av magen så antar det är livmodern som tränar som du skriver. Kommer bo precis på gränsen till Kungsbacka så tror jag kommer att tillhöra Göteborg. Går för tillfället i Majorna på barnmorskemott men skulle nog vilja byta till ett ställe närmare där jag bor. Vi har tänkt gå med i föräldrargrupp, hört så mycket positivt från vänner som gått på det och de säger att det kul träffa andra i samma sits...har hört om den hemska förlossningsfilmen man kommer kolla på Förvånad 
  • JohCas

Hallå! Väntar mitt första barn den 22 Juni. Bor i Laholmstrakten i Halland :) Grattis till alla som också väntar i Juni!

• ohbaby

Här var det lugnare än lugnt. Hur mår ni allihop? 

Jag tycker jag mår förvånansvärt bra. Har sjukt lågt blodtryck men förutom det så är det bara att räkna ner (9 veckor kvar!)

• Snowboard

6 veckor kvar nu och jag är stor som ett hus och otymplig som en valross. Varje gång jag ska vända mig när jag sover så vaknar jag och det är ett jäkla projekt att komma över på andra sidan (med magen och alla kuddar :P). Dessutom avskyr jag mina bröst. Har iof alltid tyckt att de är för stora, men nu är det ju helt insane! Ser ut som två limpor som bara väntar på att sprängas. Jag längtar så efter att lillebror ska komma så att jag kan få börja röra på mig igen. Just nu finns det inte på kartan. Någon mer som börjar bli en aning less?

Glad påsk btw =) 

Svar på tråden Bf juni -14