• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • Snowboard

Hej bobbo3! Med mig är det hyfsat, spyr fortfarande (senast imorse) och har dessutom börjat att känna av fogarna, men det var lika förra gången så :). Var på RUL idag och allt såg bra ut, det blir en lillebror ( har ju en son sedan tidigare). Hade en liten förhoppning om en tösabit, men för sonen blir det säkert toppen :D. Nu hoppas jag bara att den nya är en liten ängel, om inte annat kommer han bli det när storebror styr och ställer :P... Nu lät det som att jag inte var glad för vår nya men det är jag! Skönt att allt såg bra ut, har inte känt av lillen så mycket så jag var orolig över att det var något tok, men det var det ju inte. Blev framflyttad en dag så nu är BF 4 juni.

Är stor som ett hus redan iaf så vi får se vart detta slutar, hehe. Ta hand om er nu!

• Kayrine

Bobbo3 - Jag har jobbat sen september och min man har varit hemma med sonen. Nu ska han börja på dagis nästa vecka, spännande!

Om 8 dagar ska jag på RUL, nästa torsdag, längtar efter att se att bebbe lever och mår bra!

Snowboard - har också en son sen innan, så visst vore det kul med en flicka, men jag tror att det är en till pojke för mig med. Hur gammal är din son? Skönt att allt såg bra ut!

• ohbaby

Har gått över halva tiden nu! Helt galet. :)

Vill redan börja boa och har köpt matchande bebiskläder och storebrorskläder, haha, stackars barn!

Tyvärr har vi en trapp som ska renoveras och ett vardagsrum som ska bli vårt sovrum innan vi flyttar ut ur det rum som ska bli bebisens. Inte för att den kommer sova där på länge men jag vill så gärna fixa;) är väl bra att passa på så länge orken finns!

• Nelly81
    evelinareino skrev 2014-01-07 01:53:30 följande:
    Hej! Jag väntar äntligen mitt första barn och är överlycklig. Är idag i vecka 19 (18+2) ~ enligt första ultraljudet (ett tidigt sådant) blev jag beräknad till 7/6-14. Nu på torsdag (9/1) så ska vi på RUL och jag är SÅÅÅ nervös.. Känt ett fladder i magen ett par veckor nu, men först idag (6/1) på kvällen såg jag hur hela magen rörde på sig - så häftigt 😍 Åh vad jag hoppas att allt är bra med bebis i magen 🌸 Någon mer som bor i Borås? Eller i närområdet?

Åh så mysigt att känna ett livstecken från magen, själv har jag ej känt nåt ännu. Gravid vecka 19 (18+4) ska på första ultraljud på tisdag. Vi är väldigt nyfikna och skulle gärna vilja veta om pojke eller flicka. Ni som varit på UL är det vanligt att får veta könet? Hört att man måste ringa de innan om man önskat kolla könet då det tar längre tid?! Bor i Göteborg,nån ,mer som bor här eller i närheten?
  • evelinareino
    Nelly81 skrev 2014-01-18 10:21:56 följande:
    Åh så mysigt att känna ett livstecken från magen, själv har jag ej känt nåt ännu. Gravid vecka 19 (18+4) ska på första ultraljud på tisdag. Vi är väldigt nyfikna och skulle gärna vilja veta om pojke eller flicka. Ni som varit på UL är det vanligt att får veta könet? Hört att man måste ringa de innan om man önskat kolla könet då det tar längre tid?! Bor i Göteborg,nån ,mer som bor här eller i närheten?

Vi väntar en liten pigg pojke :) Jag frågade hon när hon gjorde ultraljudet om vi kunde få veta kön och det fick vi :) Vi bor i borås, hur gammal är du? :)
  • ohbaby

Kan säkert vara olika på olika ställen men vår BM frågade hur mycket vi ville veta. "Allt" sa jag :)

Sen visade hon utan att säga något och frågade om vi såg vad det var. Väldigt kul! Fick en bild på det också:)

• ohbaby

Är det bara min mage som kliar så jag håller på att klia sönder mig?

• modesty82

BF 9/6 med fjärde barnet som till 96% är en liten flicka :) Hur gick det för er fick ni veta vilket kön det var?

• Nelly81
    evelinareino skrev 2014-01-18 17:44:02 följande:

Vi väntar en liten pigg pojke :) Jag frågade hon när hon gjorde ultraljudet om vi kunde få veta kön och det fick vi :) Vi bor i borås, hur gammal är du? :)

Grattis till er pojke!! Vi fick veta att vi till 70 % väntar en liten flicka. Jag är 32 år. Hur gammal är du? Är det ditt första barn?
  • Nelly81
    modesty82 skrev 2014-01-22 01:33:11 följande:
    BF 9/6 med fjärde barnet som till 96% är en liten flicka :) Hur gick det för er fick ni veta vilket kön det var?

Grattis till er dotter! Vi väntar troligtvis en flicka också, var på ultraljus på Östra Sjukhus i Gbg i Tisdags och vågade knappt fråga efter könet då jag läst massa negativt om barnmorskor där som ej vill kolla könet. Men min sköterska gick med på att kolla men sa att det till 70 % är säkert en flicka. Undrar vart de får sina siffror ifrån? 
Svar på tråden Bf juni -14