• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • ohbaby

Ganska säker på att de hittar på siffrorna själva. Kanske utifrån sin egna statistik;) vi fick svar till 100% men då hade vi chefen för kvinnokliniken, bb och spec.mödravården.

Är självklart beredd på att hon kan ha fel men till och med jag såg rätt tydligt vad det var när hon visade. ;)

Fick se bebisen igen i onsdags då jag fick åka in till akuten pga magsmärtor. Det var förmodligen ingen fara men de var rädda att de var blindtarmen och för säkerhetsskull gjorde de en koll med bebisen. Det gick snabbt men det var kul att få se den igen:) Skulle bli inlagd men fick tillslut åka hem och det var skönt det. Det gick över på ett par dagar.

• Mira76

Hej! Hoppas det är ok att hänga med i denna tråden! Jag väntar mitt första barn i juni, bf 10/6. En flicka till 95%.. Bor lite söder om Göteborg

• Nelly81

Ja verkar som alla får olika siffror på vilket kön det kan vara. Min kusin som fick sitt tredje barn i höstas blev sagd på RUL att det var en flicka till 92 % men ut kommer en liten grabb så man vet aldrig . Det får bli vad det blir kommer bli lika glad att får bebis ..Är det nån mer som varit mycket sjuk under sin graviditet.? Har åkt på min 3e förkylning på kort tid, är vanligtvis aldrig sjuk och nu fått förkylning från hell, tappade t.o.m rösten i måndags och har hostat som en tok och ont i halsen och snuva på det, feber i ett dygn. Blir ju så orolig att lilla bebis tar skada men enligt min barnmorskemottagningen är det lugnt för barnet, värre för mamman som får nedsatt immunförsvar under graviditet.

• Nelly81
    Mira76 skrev 2014-01-29 12:56:02 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att hänga med i denna tråden! Jag väntar mitt första barn i juni, bf 10/6. En flicka till 95%.. Bor lite söder om Göteborg

VÄlkommen hit och grattis till din bebis! Vart bor du.? Har du mått bra under graviditeten?
  • Mira76

Tack Jag har mått väldigt bra fram tills nu, men senaste veckan har jag haft mkt sammandragningar och blivit sjukskriven på halvtid ett par veckor. Livmodertappen är som tur är inte påverkad, men det är ändå obehagligt. Får det mest vid stress och ansträngning, jag jobbar på förskola med 1-2 åringar... Förkylning har jag däremot lyckats undvika..(peppar, peppar..)

• Mira76
    Nelly81 skrev 2014-01-30 16:50:02 följande:
    VÄlkommen hit och grattis till din bebis! Vart bor du.? Har du mått bra under graviditeten?

Jag bor förresten i Kungsbacka, jobbar i Gbg. Bor du i Gbg? Är det första barnet också?
  • ohbaby

Mira76: hade precis så förra grav och jobbade då på förskola och fritids. Hoppas det blir bättre för dig, vet hur drygt det är! Blev helt sjukskriven graviditeten ut... Denna gången pluggar jag och det är väldigt stor skillnad! Har svagare och färre sammandragningar men det kanske beror på att jag kan ta det väldigt lugnt denna gången.

• Mira76

Ohbaby; hade din livmodertapp påverkats av sammandragningarna? Hade du problem med att få ersättning från fk? Är lite orolig eftersom läkaren sa att det inte är säkert att fk godkänner det när inte tappen är påverkad..

• ohbaby
    Mira76 skrev 2014-02-02 20:28:10 följande:

Ohbaby; hade din livmodertapp påverkats av sammandragningarna? Hade du problem med att få ersättning från fk? Är lite orolig eftersom läkaren sa att det inte är säkert att fk godkänner det när inte tappen är påverkad..

Nej den var helt opåverkad men fick ändå. Tror tyvärr att det kan vara svårt. Det läkaren förmodligen måste skriva är att det inte går att arbeta pga smärtan.

Min läkare fick nog lite dåligt samvete för jag fick påminna honom att skicka in papper 4 gånger och det höll på att missas... Kunde förlorat runt 30000kr pga honom. Fick en sköterska på vårdcentralen att skälla ut honom och han skickade in sista dagen. Men f-kassan gick det bra med. Däremot tror jag inte han nämnde tappen alls.

Hoppas verkligen du får det godkänt!!
  • evelinareino

Idag har jag och den blivande pappan fått känna de första sparkarna ~ mäktig känsla måste jag säga! Det bara sprudlar av lycka i min sambos ögon - och jag kan inte annat än att le! (Första barnet - v.23 (22+6) ~ bf 3/6-14)

Svar på tråden Bf juni -14