• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • Snowboard

Förresten, är det någon mer här som känner en brännande, ömmande känsla typ runt naveln när man tar på huden. Jag tror att min mage är påväg att sprängas och att huden är toktunn precis där... läskig känsla som dessutom blir värre när jag t.ex. hostar eller på något vis använder magmusklerna. Någonsom har llikadant?

• Snowboard

Någon som har fått barn ännu? Här är det 10 dagar kvar, men räknar med att gå över tiden.

• Tizi

Jag har 17 dagar kvar men tror oxå att jag går över lite :)

• ohbaby

Har 7 dagar kvar och haft förvärkar regelbundet några kvällar i rad. Ska bli spännande att se om den tittar ut före bf men det tror jag inte eftersom nr1 kom på +14. Men man vet ju aldrig!

• Bobbo3

Hej alla va 1000år sen jag skrev här. Men har 6 dagar kvar till bf å nu ikväll gick slemproppen och har samandragningar med mensvärk så nu kanske det e på gång här :). Hoppas det för jäklar va trött jag e på att vara gravid. Å dessutom svettas jag jag som tusan i värmen å e trött som jag vet inte vad.

• ohbaby
    Bobbo3 skrev 2014-05-24 23:28:14 följande:

Hej alla va 1000år sen jag skrev här. Men har 6 dagar kvar till bf å nu ikväll gick slemproppen och har samandragningar med mensvärk så nu kanske det e på gång här :). Hoppas det för jäklar va trött jag e på att vara gravid. Å dessutom svettas jag jag som tusan i värmen å e trött som jag vet inte vad.

Spännande! Berätta hur det går:)
  • Bobbo3

Allt stannade av :/. Började ikväll igen med ganska onda samandragningar men sen stannade allt upp bara . Bebisen trivs tydligen väääldigt bra i magen. Känns som om magen ska spricka snart den står rakt ut å bebis ligger långt ner så kan knappt ha några brallor. Har bf på fredag så får se om hon tittar ut innan det :). Sonen e född i v 38+2 så har aldrig varit gravid så här länge innan känns som om jag e på över tid redan :p

• Snowboard

Aj vad synd! Men ut kommer hen inom senast 2 v iaf... Klen tröst kanske. Jag var på sista MVC-besöket idag och äntligen hade killen fixerat sig. Har nästan känt det på mig för precis som du Bobbo3 så står min mage rätt ut och tom. mammamjukisarna hasar ner för magen... och ryggen tar mycket stryk nu känner jag, det är TUUUUNGT! Men vi kämparpå eller hur?! (BF på onsdag jag). Lycka till nu allesammans!

• ohbaby

Drygt att det stannade av! Hoppas du inte behöver vänta så länge till...

Vi får hålla tummarna att vi som är kvar får trycka ut de små liven snart. Spikmattan är min bästa vän just nu, sitter med den nästan konstant. Det enda som hjälper mot ryggont just nu.

Svar på tråden Bf juni -14