• Bobbo3

Bf juni -14

Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

• Svar på tråden Bf juni -14
  • Bobbo3

Nu e våran tös här :) hon föddes den 29/5 kl 17:17. 3566gr och 49,5cm. Allt gick bra men va lite långdraget med värker men vattnet gick aldrig så hon e född med segerhuva.

• Snowboard

Ååå vad roligt! Jag är så avundsjuk. Skönt att höra att det gick bra även om det tog tid. Hur länge var ni inne på förlossningen?

• Snowboard
    pelinkorkmaz skrev 2014-06-13 12:46:14 följande:
    Har någon fått barn.

Inte jag, BF +9 idag... Kul detta. Hur går det för dig? När har du BF?
  • ohbaby

Fick en prins i tisdags! 41+1

Kom till förlossningen 8:40 och han var ute 9:11. Från första värk tog det 3h och 13 min. Förra förlossningen tog ca 10h från första värk så det var lite oväntat.

Det gick bra förutom att de valde att använda sugklocka sista krystvärken då barnets hjärtljud gick ner. Det gjorde att jag sprack en hel del. En överläkare som gick igenom min journal någon dag senare menade att sugklockan förmodligen var onödig... Särskilt eftersom jag bad dem att göra allt för att jag inte skulle spricka. Men jag hoppas att de som var med ansåg att det krävdes. Det viktigaste är ju att bebisen mår bra och det gör han!

Hur går det för er andra?

• Snowboard
    ohbaby skrev 2014-06-13 14:59:36 följande:
    Fick en prins i tisdags! 41+1
    Kom till förlossningen 8:40 och han var ute 9:11. Från första värk tog det 3h och 13 min. Förra förlossningen tog ca 10h från första värk så det var lite oväntat.

Det gick bra förutom att de valde att använda sugklocka sista krystvärken då barnets hjärtljud gick ner. Det gjorde att jag sprack en hel del. En överläkare som gick igenom min journal någon dag senare menade att sugklockan förmodligen var onödig... Särskilt eftersom jag bad dem att göra allt för att jag inte skulle spricka. Men jag hoppas att de som var med ansåg att det krävdes. Det viktigaste är ju att bebisen mår bra och det gör han!

Hur går det för er andra?
    Stort grattis till miraklet som ääääääntligen ville komma ut, är inte aaalls avis. ;) Jag är på 41+2, snart 3 och ingen förlossning i sikte =(.

Hur kändes det att använda sugklocka? Slet och drog de eller var det mer stillsamt? Jag är lite orolig inför att man ska behöva använda sugklocka, för att jag har någon föreställning om att det är våldsamt på något vis. Hur upplevde du det?

Hur lång och hur mycket vägde prinsen?

Jättegrattis till er och vila ut nu!
  • ohbaby

Tack:)

Han var 4095g och 53cm.

De berättade inte att de satte dit en sugklocka och jag tror att jag kanske hade kunnat fått ut huvudet själv på samma krystning eller möjligtvis en till. De drog ut honom riktigt snabbt och smidigt, kändes lite läskigt men inte så farligt. Däremot gjorde det ont eftersom jag sprack :/ och det gör väl alla typ.

Men hade de berättat att de satt en sugklocka hade jag nog fått lite panik för jag trodde det skulle vara mycket värre. Och det kan det säkert vara.

• ohbaby

Tack:)

Han var 4095g och 53cm.

De berättade inte att de satte dit en sugklocka och jag tror att jag kanske hade kunnat fått ut huvudet själv på samma krystning eller möjligtvis en till. De drog ut honom riktigt snabbt och smidigt, kändes lite läskigt men inte så farligt. Däremot gjorde det ont eftersom jag sprack :/ och det gör väl alla typ.

Men hade de berättat att de satt en sugklocka hade jag nog fått lite panik för jag trodde det skulle vara mycket värre. Och det kan det säkert vara.

Svar på tråden Bf juni -14