• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • Skånetös1

Åh lycka till båda två. Håller tummarna för er. :) anno81 går du i Kristianstad? Min läkare heter också Hans

• Skånetös1

När började ni spraya efter ägglossning? Min läkare sa att man ska vänta fem dagar efter ägglossning! När började ni?

• anno81

skånetös1, ja det gör jag hans thomsen tror jag att han heter. jättesnäll! imorgon är det dags vilken lycka. 5 dagar kan nog stämma med sprayet. enligt mitt äggtest hade jag ägglossning när jag var hos doktorn men enligt vul så skulle det dröja 2 dagar ungefär. Lycka till allihopa!

• Skånetös

Då går vi till samma läkare anno81 :) han är himla duktig!! Lycka till idag!! Hur känner du dig mc angel? Ska börja med ägglossningstesten idag för att sedan börja med näs sprayet

• anno81

skånetös1: ha ha, vilken slump att vi båda går till samma läkare. har du fått tid till äggledarspolning? vilken dos ska du ha sen på sprutan?

Mc angel: använder mig av synarel spray för en sk nedreglering innan man börjar med sprutor och under tiden med sprutorna. När ska du testa?

Har berättat för mina systrar om att jag har pco, eftersom det kan ligga I släkten. om denna behandlingen har jag bara berättat det för de närmsta vännerna. Ni då?     

• Evy

Hej Tjejer!
    Tänkte hoppa in här om man får :)

Jag var jag på första mötet på vår utredning.
    Vi ska redan få börja inseminera första ÄL som kommer att vara runt 24-27 Okt.

Är jätte nervös!! På fredag ska jag också åka och spola mina äggledare vilket jag har hört kan göra lite ont :O..

• Skånetös

Jag spolade mina äggledare i början av september. Gjorde lite ont när läkaren blåste upp ballongen annars tyckte jag det gick bra. Välkommen hit Evy :) hur länge har ni försökt?

• Evy
    Skånetös skrev 2013-10-16 16:41:24 följande:
    Jag spolade mina äggledare i början av september. Gjorde lite ont när läkaren blåste upp ballongen annars tyckte jag det gick bra. Välkommen hit Evy :) hur länge har ni försökt?
    tack :) Okej, hoppas det kommer gå bra.
    Jag och sambon har snart försökt i 2 år. Hade ett Missfall för 11 månader sen.  Så jag tror vi behöver lite hjälp på traven och då kanske med insemination :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013