• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • Skånetös

Välkommen clin!! Visst är det jobbigt när man försöker och försöker och det tar sig aldrig och sen hittar dom inget fel! Känns som det hade varit bättre om dom hittat något fel så vet man och kan ta det utifrån vad felet är. Jasså, thomsen är populär ;) är det första inseminationen? Lycka till på måndag!!

• clin

Första på gång, spänd o nervör hur de ska kännas. Tyckte spolningen var hemsk, blev yr o så. Min make fick klä på mig. Hoppas på att detta skall kännas lite lättare. Har ni gjort någon insemination? Jag bor en bit utanför kristianstad mot malmö hållet. Hoppas verkligen att äggen är bra på måndag. Börja kännas i magen nu efter 8 sprutor, jag är rätt svullen men har dock inga andra biverkningar. Min fasa är att dör är mer än tre ägg så man får avbryta. :(

• Skånetös

Det är vår första insemination. Har provat pergotime hela våren utan resultat. Då tar du båda sprutorna och sprayar nu? Vi bor också en bit utanför Kristianstad men jobbar båda två på sjukhuset så det är nära och bra :) har ni berättat för de närmaste? Jag ska snart börja med synerela. Har du känt några biverkningar?

• clin

Började med sprayen sedan när min kropp var avstängd så började vi med gonalf. Tanken är att jag ska bara ta den o när inseminationen är gjord skall vi äventa crinone. Har berättat för min tjejkompis samt chefen, då man är borta mycket. Jobbar mitt i stan så 5 min till sjukhuset så de e ju bra. De e många som frågar om de inte e dags snart, du närmar ju dig snart 30. Man blir så ledsen.... Men tycker skönare att folk imon omgiving inte vet. Hur har ni resonerat? Vad tar du för läkemedel? Har du några biverkningar?

• Skånetös

Hur gamla är ni? Vi är 27 år båda två. Jag har berättat för några av mina närmsta vänner och någon på jobbet. Ibland är det skönt att ha någon att prata med men ibland är det även jobbigt med alla frågor även om alla menar väl. Det är jobbigt när ens vänner blir gravida på första eller andra försöket. Det är orättvist när en annan kämpat i mer än två år. Just nu väntar vi på att ägglossningen ska passera så jag kan börja spraya. Ska till hans i början av november.

• anno81

Hallå tjejer! Roligt att vi har samma läkare. jag tog med 62,5 med gonal f I 8 dagar sen 50 I 4 dagar innan det var dags för ovitrelle. själva inseminationen kändes inget. var också orolig för att det skulle vara för manga ägg men Hans sa att en del äggblåsor kan försvinna så jag håller tummarna för ett positivt resultat för dig imorgon Clin.

• Allelie1979

Hej vi ska till läkaren på tors för att göra ett ul och se hur det ser ut.. Har börjat med pergo så snart är det dags för inseminationen.. Spännande

• Skånetös

Anno81 jobbade du samma dag som du inseminerades eller finns det restriktioner efter en insemination? Fick man ligga kvar länge efteråt? Välkommen hit Allelie1979. Är det första inseminationen? Har ni försökt länge?

• anno81
    Skånetös skrev 2013-10-20 18:17:49 följande:
    Anno81 jobbade du samma dag som du inseminerades eller finns det restriktioner efter en insemination? Fick man ligga kvar länge efteråt? Välkommen hit Allelie1979. Är det första inseminationen? Har ni försökt länge?

Hade en fri dag när vi hade insemination. Tog knappt 15 min och kändes knappt. fick lite mensvärk I några timmar. fick börja med crinone sen på kvällen annars sa han inget mer om det. fick en ny tid om ett par veckor för att antingen kola på bebisen om jag blir gravid eller för att börja nästa omgång med behandling.

• anno81
    Allelie1979 skrev 2013-10-20 16:03:13 följande:
    Hej vi ska till läkaren på tors för att göra ett ul och se hur det ser ut.. Har börjat med pergo så snart är det dags för inseminationen.. Spännande

Lycka till!
Svar på tråden Insemination hösten 2013