• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • clin

Spännande! Hoppas på en bebis där inne anno81. Fick väldigt många ägg av pergotime, varav jag fick inte inseminerads. Därav kör vi gonalf nu, om någon timme är de besked hur de ser ut. Min fasa är att där är tre ägg o då säger dematt det måste avbrytas. :( håller tummar o tår.

• clin

Jaha, då var besöket hos Thomsen avklarat. Det är dags på ons! Jag hade 3 som var 13-14mm sen två som var 17mm. Men han sa att vi kör, så vi bokade in tiden på ons. Så glad! Där skulle nog försvinna några, slemhinnan var 10mm tjock så det bådade också gott. Vi har också planerat in en återträff, för att kolla om det tog sig eller så hinner vi ett försök till innan jul o det känns skönt att veta. :) Ägglossnings spruta ikväll. Ha kommentera att vi var engagerade båda två, min man är alltid med som stöd för att det tycker jag känns tryggt. Hur gör ni?

• Skånetös

Åh så roligt!! Är glad för eran skull!! :) nu håller vi tummarna att det går vägen. Min sambo är också alltid med. Detta är ju något vi gör tillsammans och detta är lika viktigt för honom som det är för mig.

• Evy
    clin skrev 2013-10-21 12:35:19 följande:
    Jaha, då var besöket hos Thomsen avklarat. Det är dags på ons! Jag hade 3 som var 13-14mm sen två som var 17mm. Men han sa att vi kör, så vi bokade in tiden på ons. Så glad! Där skulle nog försvinna några, slemhinnan var 10mm tjock så det bådade också gott. Vi har också planerat in en återträff, för att kolla om det tog sig eller så hinner vi ett försök till innan jul o det känns skönt att veta. :) Ägglossnings spruta ikväll. Ha kommentera att vi var engagerade båda två, min man är alltid med som stöd för att det tycker jag känns tryggt. Hur gör ni?
    Åh vad spännande!!! Hoppas det tar sig på första.
    Jag ska på VUL på Torsdag för att se om några ägg är mogna. Om det är det så ska vi inseminera på en gång :)

Lycka till Glad
  • anno81
    clin skrev 2013-10-21 12:35:19 följande:

Va roligt! Då håller jag tummar och tår.

Min man har varit med på äggledarspolningen och vid själva insemineringen annars har jag gått själv för det är svårt att få tag på barnvakt så mannen har fått stanna hemma. 
  • clin

Idag är det dags för första inseminationen. Min tjejkompis som är o min chef som är dem enda som vet om de, säger slappna sv o tänk inte för mycket. YEH RIGHT! Tror inte man förstår om man inte varit i samma situation......

• Skånetös

Lycka till idag clin!! Det är samma som när folk säger åt en att slappna av så blir du gravid! Hjälper inte särskilt mycket dom orden. Du får berätta hur det gick idag :)

• Evy
    clin skrev 2013-10-23 07:32:43 följande:
    Idag är det dags för första inseminationen. Min tjejkompis som är o min chef som är dem enda som vet om de, säger slappna sv o tänk inte för mycket. YEH RIGHT! Tror inte man förstår om man inte varit i samma situation......
    Åh, lycka till idag!
    Jag ska på ultraljud imorgon och se om äggen mognat. Så min första insemination kommer bli nu inom några dagar!! börjar redan bli lite nervös :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013