• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • clin

Då e de klart! Man får tydligen statusen också påmannens form, den var excellent! Själva inseminationen tog inte 5min. Vi prata en stund innan o efter fick min man titta i mikoskop. Det kändes inte så mycket, mer än det känns som han harfemhundra instrumnent. Hade inte ont under tiden, men efteråt kom "mensvärken". Har sovit två timmar nu på fm. Så nu skulle vi leva som vanligt, så får vi se vad det resulterar i.

• Evy
    clin skrev 2013-10-23 13:05:06 följande:
    Då e de klart! Man får tydligen statusen också påmannens form, den var excellent! Själva inseminationen tog inte 5min. Vi prata en stund innan o efter fick min man titta i mikoskop. Det kändes inte så mycket, mer än det känns som han harfemhundra instrumnent. Hade inte ont under tiden, men efteråt kom "mensvärken". Har sovit två timmar nu på fm. Så nu skulle vi leva som vanligt, så får vi se vad det resulterar i.
    Håller alla tummar och tår för att det kommer ta sig för er!!

Gav dom dig rådet att ta "ledigt" resten av dagen eller tycker dom att man kan åka tillbaka till jobbet som vanligt?

• anno81

skönt det gick bra clin!!! nu har vi bara 1 vecka emellan oss.

Lycka till imorgon Evy!  

• Evy
    anno81 skrev 2013-10-23 14:08:13 följande:
    skönt det gick bra clin!!! nu har vi bara 1 vecka emellan oss.

Lycka till imorgon Evy!  
    Tack! Glad

Gjorde du insemination för en vecka sen? Hur mår du?
  • clin

Evy: jag valde själv att inte gå tillbaka. Sa redan igår att jag inte kommer, man vet ju aldrig hur man mår. Samt skönt att ta de lungt o inte stressa tillbaka.
    Anno81: spännande! Vi hoppas det tar sig hos er med! Hade varit så kul att följas åt, när ska ni tillbaka? Ska du testa innan?

• anno81

Evy: japp idag är det exakt 1 vecka sedan. Mår hur bra som helst men lite trot men jag tror medicine är orsaken till det. lite ömma bröst o kissenödig men jag vågar inte ta ut något I förskott.

clin: vi ska tillbaka den 18/11 och kolla på antingen bebis eller starta en ny kur. hoppas såklart på en bebis. tänkte testa nästa onsdag när det gått 2 veckor. har hört att ovitrelle kan sitta I ca 10 dagar och ge missvisande svar så jag får vänta. trodde att tiden skulle gå långsamt fram tills man kan testa men halva tiden har redan gått. när ska ni dit igen?

Håller tummar o tår för er alla!    

• clin

Ett stort lycka till o återkom hur de gick för dig Evy. Håller tummar o tår!

• Evy

Ojojoj här går det undan! Jag sitter i väntrummet och ska insemineras kl 11!! Herregud vad nervös jag blev nu igen! Haha.

Dom rekommenderade att vi skulle göra en insemination idag och en imorgon :)

Tack för era lyckönskningar!

• Retrogirl01

Hej! Ny i denna tråden. Har läst lite men inte allt. Håller också på med insemination, min nästa blir nästa månad. :) 

Evy: Vilken klinik blir du inseminerad på idag? Nyfiken eftersom de rekommenderade dig en insemination idag och en imorgon. Jag har frågat efter det på mina tidigare inseminationer men då har de sagt nej hela tiden. Chanserna borde ju logiskt bli större med två inseminationer.

Lycka till! 

Svar på tråden Insemination hösten 2013