• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • Evy

Hej retrogirl! :) Jag går hos Andrologmottagningen i stockholm. Dom är super trevliga och väldigt snabba med deras jobb. Ringde förra veckan och ville starta utredning. Så allt har skett på bara några dagar!. Här kostar den 1000kr per insemination :)

• Retrogirl01
    Evy skrev 2013-10-24 10:45:09 följande:
    Hej retrogirl! :) Jag går hos Andrologmottagningen i stockholm. Dom är super trevliga och väldigt snabba med deras jobb. Ringde förra veckan och ville starta utredning. Så allt har skett på bara några dagar!. Här kostar den 1000kr per insemination :)

Låter ju helt fantastiskt. Behövde du inte ta en massa blodprover och sånt innan insemination?
    Nu har du säkert fått göra din insemination. Hoppas på det bästa! 
  • Evy
    Retrogirl01 skrev 2013-10-24 11:34:36 följande:

Låter ju helt fantastiskt. Behövde du inte ta en massa blodprover och sånt innan insemination?
    Nu har du säkert fått göra din insemination. Hoppas på det bästa! 
    Jo det fick vi göra samma dag  vi kom dit på första besöket. Vi har inte fått provsvaren för blod och spermaprov än men valde att starta med inseminering ändå denna ÄL :)

Det kändes lite efter och jag började blöda lite och en lätt mensvärk. Men Sambon hade lämnat många och fina spermier så nu hoppas vi!!
  • clin

Spännande! Då är du dagen efter mig. Tyckte de kändes mer än lätt mensvärk. Måtte där vara ett litet pyre inne. :)

• Evy
    clin skrev 2013-10-24 13:54:08 följande:
    Spännande! Då är du dagen efter mig. Tyckte de kändes mer än lätt mensvärk. Måtte där vara ett litet pyre inne. :)
    Ja nu håller vi tummarna på att det är vår tur att få ha en växande magen med en liten i.
  • anno81
    Evy skrev 2013-10-24 10:18:33 följande:
    Ojojoj här går det undan! Jag sitter i väntrummet och ska insemineras kl 11!! Herregud vad nervös jag blev nu igen! Haha.
    Dom rekommenderade att vi skulle göra en insemination idag och en imorgon :)

Tack för era lyckönskningar!

Va roligt!!!
  • Evy

Då var det dags igen. Sitter i väntrummet och väntar på att dom ska "tvätta" sambos spermier. Inatt har jag haft en jobbig mensvärk.. Känsliga läsare läs inte detta, men ni som har inseminerats fick ni slemmiga flytningar efter? Imorse hade jag det och det var inte lite heller.. Kan det vara ÄL flytningar?

• Evy

Hon som gjorde inseminationen sa att det var ÄL sekret och inget annat! Nu är det bara att leva på som vanligt och se om det blivit något :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013