• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • anno81

Välkommen Evy! spolade mina äggledare för ett litet tag sedan och det kändes ingenting. dock fick han dra I livmodertappen för att komma rätt och det kändes lite, men inte mer än mensvärk. kommer gå gallant. Blev inseminerad igår och det gick snabbt o kändes knappt. fick börja med crinone igår kväll så nu är det bara till att vänta o se.

Lycka till allihopa! 

• Evy
    anno81 skrev 2013-10-17 09:48:14 följande:
    Välkommen Evy! spolade mina äggledare för ett litet tag sedan och det kändes ingenting. dock fick han dra I livmodertappen för att komma rätt och det kändes lite, men inte mer än mensvärk. kommer gå gallant. Blev inseminerad igår och det gick snabbt o kändes knappt. fick börja med crinone igår kväll så nu är det bara till att vänta o se.

Lycka till allihopa! 
    Åh vad spännande!!!
    Ja imorgon är det dags för spolningen Glad

Inseminerade ni en eller två ggr denna ÄL?
    Jag tror vi ska köra på två för att öka chanserna.
  • Evy
    Skånetös skrev 2013-10-16 08:51:23 följande:
    Har ni berättat för nära och kära att ni försöker?
    Min mamma och pappa vet om vår situation att vi tänker göra insemination. Men tror inte vi kommer berätta för några fler. Det är skönt att ha några att prata med om allt det här. För mig och säkert för alla andra är det här en heeelt ny värld och till och med lite läskigt.

• anno81

Blir bara en insemination under behandlingen, fast man kan ju försöka hemma lite själv också..fniss. har du fått någon hormonbehandling också Evy?

• Skånetös

Har ni några barn sedan innan Evy? Lycka till med spolningen imorgon!! Kommer gå bra!! Hur mår ni andra som har inseminerats? Några symtom? Vi har berättat för våra familjer plus de närmaste vännerna! Jag är själv adopterad så min mamma vet hur det är att ha svårt att få barn så det är skönt att ha någon att prata med som vet hur man känner sig

• Mc angel

Hallojs... Fullt upp här hemma... Jag mår bra efter insem... Kände mig lite yr igår å inbillar mig att jag kissar oftare än vanligt...
    På tisdag har det gått 10 dagar sedan insem... Vi har kommit överens om att testa på fredag... :)

Kanske är lite tidigt men vad gör man, dör ju av nyfikenhet här!

• Evy
    anno81 skrev 2013-10-17 13:26:32 följande:
    Blir bara en insemination under behandlingen, fast man kan ju försöka hemma lite själv också..fniss. har du fått någon hormonbehandling också Evy?
    Okej, jag tror vi kommer göra två stycken insemineringar denna ÄL :)
    Och nej ingen hormonbehandling. Vi får se hur det går med denna Insem. och blir det inget den här gången så kanske det blir någon hormonbehandling.
    Skånetös skrev 2013-10-17 21:09:49 följande:
    Har ni några barn sedan innan Evy? Lycka till med spolningen imorgon!! Kommer gå bra!! Hur mår ni andra som har inseminerats? Några symtom? Vi har berättat för våra familjer plus de närmaste vännerna! Jag är själv adopterad så min mamma vet hur det är att ha svårt att få barn så det är skönt att ha någon att prata med som vet hur man känner sig
    Spolningen gick kanon bra! Lite mensvärk då dom blåste upp ballongen och sprutade in vätskan. Men allt såg bra ut :)

Ja, jag har en son sen tidigare (4 år) Men med en annan. Så jag tror det kan vara sambon som har lite sega simmare och kan behöva lite hjälp på traven. Så därför tror jag väldigt starkt på att Insemination kan funka. + Vi har lyckats bli gravida en gång för 11 månader sen men de slutade i MF :(..

• anno81

Skönt det gick bra Evy!

Känner inget ännu men längtar tills jag kan testa och se om det har gett något resultat.  Håller tummarna för att du ska få ett plus när du testar Mc angel    

• Evy

Hoppas du får plus mc angel!! Du får skriva mer sen om du får mer symptom :)

• clin

Hej tjejer!

Här är en till som går hos Thomsen. Vi har försökt i snart 3 år.
    Har egen äl och maken är fullt frisk men ändån vill det inte sig. Han har två barn sedan tidigare.

Nu är det snart dags för insemination! Sprayar Synerela samt tar Gonal-F 62,5 då jag är väldigt lätt stimulerad.
    Men de e attans att det inte vill ta dig. Har varit på 3 kontroller och på måndag är det dag igen.
    Sedan hoppas vi att äggen är tillräckligt stora för att det skall vara dags.

Lycka till och håll mig gärna uppdaterad.
    Kramar och lyckosparkar till er alla!

Svar på tråden Insemination hösten 2013