• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Endrömivitt

Tack moasmostermia<3 Än har vi inte fattat att det är sant men det tar väl ett tag hihi. Kram!

• Endrömivitt

Nu kom bara halva mitt svar med, skrev att vi inte fattar att det är sant men det tar nog ett tag. Just när man tänkte att va fasen, att man inte ens kan få igång blödningen med tabletterna som förbereder inför pergotime. Men det blev så mycket bättre. Kram och lycka till önskar jag dig moasmostermia.

• Moasmostermia

Endrömivitt. Tack . Ja bara å tänka på mig om en vecka då har jag fått svar på vad vi ska kika igång beh med för något. Förhoppningsvis så har jag en egen lite bebis vid denna tid nästa år!

• Majken33

Endrömivitt: GRATTIS! Blir verkligen glad på riktigt! {#emotions_dlg.flower}Skrattande

Det är ju skithäftigt! Lite samma känsla som för mig att jag fått egen mens fast tio gånger bättre! Tungan ute

Klart att du skulle berätta. Även om jag vissa dagar känner avundsjuka för andra så kan jag ändå glädjas med andra. Speciellt någon som vet hur det är att längta... 

Tänk att du var gravid redan innan du startade den här tråden, hihi. Stort lycka till nu. Håller tummarna att allt går bra och oroa dig inte över läkemedlet. Det har säkert gått jättebra och allt är helt normalt. Det tror jag! 

Du får fortsätta uppdatera oss här hur graviditeten fortgår Gravid 

• Endrömivitt

Moasmostermia: jag ska tänka på dig och hålla mina tummar å tår:) Majken33: tack! Ja som mens fast ännu bättre hihi. Är glad för din skull att du kommit så långt iaf. Det är en bra början! Ja jag måste blivit gravid precis när jag hade varit hos läkaren så därför såg han inget på VUL. Glimmra: Tack:) Jag önskar er alla all lycka och håller mina tummar på att det går bra för er. Jag kikar in och följer er. Stor kram!

• Theresan

Får jag gå med här?

Ska man vara petig har jag kämpat ganska länge med pergotime, efter fem kurer blev jag gravid men fick tyvärr missfall. Nu i oktober har jag äntligen fått börja med pergotime igen, så det är min "första kur" på sätt och vis.

Jag fick dock mens idag, så första tog sig inte. Men snart sätter jag igång men andra kuren.

Jag får väldigt sen ÄL (CD 17-20) av pergo så jag åt senaste kuren dag 3-7 och fick då ÄL på CD 13. Någon mer som ätit på dag 3-7? 

• Theresan
    Majken33 skrev 2013-10-22 20:07:48 följande:
    Endrömivitt: Tack för stöd och dina ord :) 

Men vet ni. Jag fick mens idag. De där besvären jag beskrev var förmodligen PMS, haha.

Jag är helt chockad och faktiskt glad. Även om det motsägelsefullt så klart är så att jag inte vill att mensen ska komma pga graviditet.... Men... jag har ju inte haft mens på ett år och tidigare ätit p-piller. Jag har bara ätit en kur Provera men min gynekolog sa ju att det kunde "kicka igång" kroppen och få den att "fatta"...

Sen har jag även börjat äta LCHF. Jag är som sagt inte överviktig men min sambo är helt övertygad om att kolhydrater och deras insulin/hormonpåverkan är dåliga så vi ville även testa detta och se om det kunde hjälpa oss ur fertilitetssynpunkt. 

Det är ju förstås oklart om det bara "råkade" bli en mens, att det är en engångsföreteelse eller om det beror på tidigare kuren Provera eller ny kost helt utan kolhydrater. Och det är ju också osäkert om jag har ägglossning eller bara en blödning ändå... Antar att man inte kan ta reda på det på något sätt? Ägglossningsstickorna fungerar ju inte vid PCOS? 

Men just nu känner jag mig hoppfull och glad över min första egna mens på över femton år :) 
    Måste bara säga att ÄL-stickor fungerar för mig, trots PCO. Jag får alltid ett svagt streck, förutom vid ÄL då det blir superstarkt.
  • Majken33
    Theresan skrev 2013-10-24 20:07:04 följande:
    Måste bara säga att ÄL-stickor fungerar för mig, trots PCO. Jag får alltid ett svagt streck, förutom vid ÄL då det blir superstarkt.
    Hej Theresan! Välkommen hit! TS har just plussat så det här är en positiv tråd nu Glad

TACK för din feedback, då kanske det är värt att prova ändå. Vore ju väldigt skönt att se om/när det händer så att det går att pricka in lite lättare. 
    Theresan skrev 2013-10-24 20:05:30 följande:
    Får jag gå med här?

Ska man vara petig har jag kämpat ganska länge med pergotime, efter fem kurer blev jag gravid men fick tyvärr missfall. Nu i oktober har jag äntligen fått börja med pergotime igen, så det är min "första kur" på sätt och vis.

Jag fick dock mens idag, så första tog sig inte. Men snart sätter jag igång men andra kuren.

Jag får väldigt sen ÄL (CD 17-20) av pergo så jag åt senaste kuren dag 3-7 och fick då ÄL på CD 13. Någon mer som ätit på dag 3-7? 

Jag har som sagt inte börjat med Pergotime än så jag har inte riktigt koll på hur man räknar dagar ännu... vad ledsamt med missfall. Håller tummarna för dig nu nästa gång! 
  • Majken33
    Auroraja skrev 2013-10-22 20:18:45 följande:

En spolning gör om jag fått för mig typ nästan alla vid en fertilitets utredning! Dom sätter in en kateter och sprutar in en kontrastvätska i livmoder samt äggledare, efter det görs en röntgen och med kontrastvätska ser dom på röntgen så det är fri passage i äggledare!! Så det är ju inget man ser fem imot direkt!!
    Nej, det lät inte så roligt... Förhoppningsvis blir det nåt bra av det ändå och hoppas på positivt besked om äggledarna! 
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013