• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis

Kan bara hålla med alla ovanstående talare...

Sök för det där redan i kväll! Kan ju vara precis vad som helst! En kompis till mig fick njurstensanfall två dagar efter sitt positiva test. Både njursten och gallsten är vanligare som gravid och de smärtorna är inte att leka med!

Kompisen har två friska barn idag, så totalt utslagen av njursten + starkt morfin är inget bebben bryr sig om!

• lelle75
    Cice skrev 2014-03-05 21:37:53 följande:

Jag har en  kompis som  har  gjort behandling där. Hon säger att det är den värsta som hon har varit med i hela sitt liv.Obestämd
    Blir väldigt nyfiken på de varit med om denna klinik, inboxa mig görna och berätta.
  • lelle75
    Frk Röd skrev 2014-03-05 21:32:54 följande:
    Invimed i Gdynia avrådes från, vänligt men bestämt!!
    Berätta gärna mer, inboxa gärna om du vill.
  • Backefru

Hej alla kämpande tejer! Har stått i kö för äd på huddinge sedan i februari -13. Nu har vi matchats med donator och förhoppningsvis blir det insättning v. 14!

• NinaCamilla

Hälsning från gynakuten. Blev inlagd med Hcg var bra och stiger. Nu avvaktar vi. Hur mycket skit kan man uppleva i sitt liv? Jag tror att min gräns har nått.

• Pyret77
    Backefru skrev 2014-03-06 22:55:21 följande:
    Hej alla kämpande tejer! Har stått i kö för äd på huddinge sedan i februari -13. Nu har vi matchats med donator och förhoppningsvis blir det insättning v. 14!

Åh va kul vi blev matchade nu för lite mer än två veckor sedan åh fick vår insättning då :) oxå på Huddinge . Så mycket känslor upp åh ner med allt ..
  • Pyret77

Okej det trode jag men det är ju bara positivt i så fall.

Irma01 skrev 2014-03-06 08:02:36 följande:
    Jenkis, SÅ underbart att läsa! Hurra!!! Pyret, nej det kostar inget mer än patientsavgifter och att du måste betala för läkemedel.

• Pyret77
    Jenkis skrev 2014-03-06 13:57:12 följande:
    För det mesta så kan du, om du tidigare varit patient, betala privat för fortsatt behandling. Men du måste ha med dig egen donator/korsdonator i så fall. Exempel från Akademiska. FET 11 000 kr ÄD 50 000 kr Paket med samtal, gynekologiskt ultraljud, virusprover, AMH och spermaprov 6 000 kr Frys-ET, utebliven embryotransfer 4000 kr  Äggdonationsstimulering avbruten före ET 10 000 kr Sjukt att det kostar 4 000 kr fast man inte får tillbaka något embryo vid FET... Kan det vara så arbetskrävande att tina ett embryo?

Okej mm sjukt att det är så dyrt .. Få se hur det blir just nu testar vi på Huddinge ..
  • Redan47

Ninacamilla : tack du hörde av dig och att du står under uppsikt. Skönt att få bekräftat att graviditet fortgår! Varma kramar Sov gott

• Pyret77

Är så sjukt orolig då jag har blödigt en fel nu de sista dagarna innan graviditetstest på lördag. Tror tyvärr att det är kört denna gång :(

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014