• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Pyret77

Åh va kul för er grattis :)

Jenkis skrev 2014-03-05 21:37:16 följande:
    Tack alla som hojtat till och frågat och peppat!

VUL gick bra idag! Fast de gjorde UL Läkaren tyckte att jag var så smal och smärt att ett VUL var onödigt?! Vi hade en av Sveriges bästa på UL/VUL, så jag lät honom bestämma. En liten krabat fanns på rätt ställe, var i rätt storlek och hade ett fin hjärtaktivitet. Hurra!

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-06 13:57:12 följande:
    För det mesta så kan du, om du tidigare varit patient, betala privat för fortsatt behandling. Men du måste ha med dig egen donator/korsdonator i så fall. Exempel från Akademiska. FET 11 000 kr ÄD 50 000 kr Paket med samtal, gynekologiskt ultraljud, virusprover, AMH och spermaprov 6 000 kr Frys-ET, utebliven embryotransfer 4000 kr  Äggdonationsstimulering avbruten före ET 10 000 kr Sjukt att det kostar 4 000 kr fast man inte får tillbaka något embryo vid FET... Kan det vara så arbetskrävande att tina ett embryo?

I FET ingår ju även ett par läkarbesök och ultraljud innan embryot tinas upp så det är väl det man betalar för. Dock osäker på om vi hade behövt betala på Huddinge om vårt ägg inte klarat upptiningen. 8000 kr kostar det där. Inte riktigt koll på vad ny äd kostar men tror det ung samma som på Akademiska. Konstigt att priserna diffar kan man ju tycka.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-06 18:12:01 följande:

I FET ingår ju även ett par läkarbesök och ultraljud innan embryot tinas upp så det är väl det man betalar för. Dock osäker på om vi hade behövt betala på Huddinge om vårt ägg inte klarat upptiningen. 8000 kr kostar det där. Inte riktigt koll på vad ny äd kostar men tror det ung samma som på Akademiska. Konstigt att priserna diffar kan man ju tycka.
    Tänkte inte på det...

Jag har gjort FET som vi betalt själva och då gjorde mitt hemsjukhus VUL på frikortet och några läkarbesök var aldrig aktuella. Hade ingen aning om då att de tog betalt fast embryot inte klarade en upptining Lika bra det...

Då tog de 9 000 kr, men priserna höjdes vid årsskiftet till 11 000 kr.
  • NinaCamilla

Tjejer, jag har så mycket smärtor att jag inte vet vad ska jag göra. Jag kan inte gå stå eller ligga ner. Hela magen och revben krampar men ingen blod - än. Har någon upplevt det här? Ringde sjukvårdsupplysning utan hjälp.

• Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-03-06 19:45:05 följande:
    Tjejer, jag har så mycket smärtor att jag inte vet vad ska jag göra. Jag kan inte gå stå eller ligga ner. Hela magen och revben krampar men ingen blod - än. Har någon upplevt det här? Ringde sjukvårdsupplysning utan hjälp.
    Kan du inte ringa någon kvinnoklinik på något sjukhus? Alltså den klinik som har öppet dygnet runt vad den nu kan heta som har hand om gyn.

Låter väldigt jobbigt! Har inte hört talas om så ont, förutom vid X, men det brukar ju vara ensidigt. Låter som det vore bra om du kunde få dig ett VUL i kväll för att kolla läget. Läget på graviditeten alltså, för det borde de väl se även så här tidigt?!
  • Frk Röd

NinaCamilla, om inte smärtan avtar relativt snart så tycker jag du ska åka in till (gyn)akuten för en koll. Det behöver ju inte ha med graviditeten att göra.

• villsågärna38

NinaCamilla. Åk in till närmaste gynakut!!! Molvärk - ja. Men det där låter inte bra. Kan ju även vara nåt annat men eftersom du är gravid är gynakuten smartast tror jag. Hoppas det ger sig!! Kram

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-03-06 20:15:55 följande:

NinaCamilla. Åk in till närmaste gynakut!!! Molvärk - ja. Men det där låter inte bra. Kan ju även vara nåt annat men eftersom du är gravid är gynakuten smartast tror jag. Hoppas det ger sig!! Kram

Säger som undertecknad- och kontakta Aten.

Magen är obestämd bar... Men om du söker gyn så berätta att du är orolig för missfall- då jan du utesluta det om du kommer dit på undersök. Vanliga akuten sök för akut smärta , underdriv inte i kontakten!!! Någonting är i obalans kroppen säger ju ifrån, något är det!
  • villsågärna38

Ja får man starka smärtor och är gravid bör de kolla så att det varken är missfall el utomkvedes. Hoppas verkligen inte att det är nåt av det men om det är det senare så ska man snabbt till läkare. Stor kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014