• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-05 13:01:55 följande:
    Redan47: Du gör helt rätt att du gör Hcg-provet! Jag gjorde en kisstest i lördags med en annan ÄD-klinikens test (litar att den är starkare) och en Clearblue. Jag gjorde exakt enligt instruktioner men Clearblue funkade inte och den andra var plus. Jag blev väldig osäker i lördag och tog testet igen på söndag. Jag litar inte riktig på sticks. Jag rekommenderar Serum och utan deras kunskap hade vi inte varit här. Jämför ändå för säkerhetsskull att du får ut all stöd från dem som du behöver (mediciner, tester etc). Hojta till om du behöver hjälp.

Hm... Mysko med Clearblue!!! Kanske olika gränsvärden? Kram
  • Redan47

Clearblue garanterar att vid 25 visa resultat. Men 95% säkerhet visar den redan vid 17.

För att se som "normalkurva" grav menar man att över 25 behöver det vara. Och då exkluderas de som har låga hcg värden från start. Jag får inget svar på detta blodprov förrän övermorgon tidigast. Min gyn är inte "uppkopplad"- så det är snigelpost som gäller.

Ninacamilla jag inboxar dig spec serum frågor jätte gärna!

• Pyret77

Tack för infon om priserna . Vad kostar det här i Sverige då typ Karolinska ?

• Pyret77
    villsågärna38 skrev 2014-03-05 09:28:30 följande:
    Varierar från land till land. Klinikerna i Tjeckien och Polen är billigare än Riga t ex men brukar ha längre väntetid. Om ni vill ha känd donator så är det Finland som gäller. Minst 6 mån väntetid där. Finns även bra kliniker i Grekland och Spanien. Kram

Tack för infon om priserna :)
  • Pyret77
    Varierar från land till land. Klinikerna i Tjeckien och Polen är billigare än Riga t ex men brukar ha längre väntetid. Om ni vill ha känd donator så är det Finland som gäller. Minst 6 mån väntetid där. Finns även bra kliniker i Grekland och Spanien. Kram

[tack så mycket för infon :)
  • Pyret77
    NinaCamilla skrev 2014-03-05 10:21:28 följande:
    Pyret77: I Finland kostar ÄD 7400 EUR men det finns en chans att få pengarna tillbaka från FK om man fyller Socialstyrelsens krav (inte för gammal, lämplighetsintyg, finns ÄD-kö i Sverige etc.). Ovan på priset ingår ej frysning av embryos eller blodprover. Kötiden varierar mellan 6-9 månader. På hösten finns flera som donerar. Kliniken är sommanstängd från midsommar till augusti. 

Vi gjorde ÄD sist i Grekland som kostade 5000 EUR och frysning av embryos 1000 EUR. På priset ingår ej blodprover, mediciner etc. Donatorn är anonym enligt grekisk lag och därför får man ej något från FK heller. De har dock en viss garanti för antal ägg som donatorn ger. Öppet alla dagar i veckan men har 2 veckors semester i augusti.

Hur det går Redan? Kram

Jenkis: Hoppas att VUL går nu bra och du slipper att oroa dig.

tack så mycket för infon om priserna :)
  • villsågärna38

Pyret77: Man kan inte göra äd privat i Sverige. Man måste få remiss för att göra äd inom svenska sjukvården och då kostar det vanlig patientavgift.

• Juliette F

Vill bara tillägga att det inte brukar vara så långa väntetider på många kliniker i Tjeckien - ofta inga alls. Jag har gjort två ÄD där, aldrig något väntetid (två olika kliniker).  Polen har också skärpt till sig en del, färskt ÄD på Invimed i Gdynia går tydligen rätt fort och prisbilden är attraktiv.
  • villsågärna38
    Juliette F skrev 2014-03-05 21:01:30 följande:
    Vill bara tillägga att det inte brukar vara så långa väntetider på många kliniker i Tjeckien - ofta inga alls. Jag har gjort två ÄD där, aldrig något väntetid (två olika kliniker).  Polen har också skärpt till sig en del, färskt ÄD på Invimed i Gdynia går tydligen rätt fort och prisbilden är attraktiv.

Ok Det var ju bra! Kanske bara Invicta i Polen som har lite längre väntetid numera då? Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014