• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Löparnörden
    Malma skrev 2014-03-02 20:51:51 följande:

Hej,

Här hittade jag en söt barnbok som förklarar för små barn hur de kommit till via äggdonation. Den är tyvärr på engelska men det spelar nog inte så stor roll, den är lättläst.... Den har prisats i USA av barnpsykologer.

www.carolinanadel.com/DonorEgg/index.html

Någon annan som har tips på hur ni lägger upp eller redan har lagt upp samtalet med era barn, med närmsta familjen och omgivningen tex dagis, skola?

Tar tacksamt emot tips om annan litteratur som rör Äggdonation och barn.

www.adlibris.com/se/bok/hur-kom-jag-till-en-barn--och-foraldrabok-om-provrorsbefruktning-och-aggdonation-9789163323287

Den här boken har vi köpt till vår lilla äggdonationstjej. Än så länge är hon bara 6 månader men jag tyckte att boken var jättefin och på ett enkelt och tydligt sätt förklarar vad äggdonation och ivf innebär för ett barn. Den kommer nog bli en bra inkörsport för att börja prata om hur hon kommit till.
  • Irma01

Tack för tipsen om böckerna!

Jenkis, skönt att blödningarna har upphört. Men vad jobbigt att behöva åka så långt för att få göra VUL!
    Lycka till iaf på onsdag, kram.

• Jojjo77
    Hej,

Här hittade jag en söt barnbok som förklarar för små barn hur de kommit till via äggdonation. Den är tyvärr på engelska men det spelar nog inte så stor roll, den är lättläst.... Den har prisats i USA av barnpsykologer.

Någon annan som har tips på hur ni lägger upp eller redan har lagt upp samtalet med era barn, med närmsta familjen och omgivningen tex dagis, skola?

Ja den var söt!
  • Jojjo77
    Löparnörden skrev 2014-03-02 22:05:55 följande:
    www.adlibris.com/se/bok/hur-kom-jag-till-en-b...

Den här boken har vi köpt till vår lilla äggdonationstjej. Än så länge är hon bara 6 månader men jag tyckte att boken var jättefin och på ett enkelt och tydligt sätt förklarar vad äggdonation och ivf innebär för ett barn. Den kommer nog bli en bra inkörsport för att börja prata om hur hon kommit till.
    Jag har bläddrat i den. Verkligen en fin bok det också.
  • Jenkis
    Hej,

Först skall jag få ut ett levande barn

Bra tips med böcker av er båda!
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-03-02 22:13:14 följande:
    Tack för tipsen om böckerna!

Jenkis, skönt att blödningarna har upphört. Men vad jobbigt att behöva åka så långt för att få göra VUL!
    Lycka till iaf på onsdag, kram.
    Tack!

Hoppas det blir av på onsdag nu bara... Lite nojig då jag glömt väskan med mobil på jobbet och kollade den senast i morse... Kommer inte till jobbet förrän 10:40 i morgon och då är jag nervös att de typ skall ha sagt idag på svararen att de inte kan på onsdag men att jag är välkommen i morgon kl 8 typ...

Hjärnan är verkligen bra på att bygga ihop historier....
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-02 17:52:15 följande:

Har du vulet på onsdag så förstår jag att du väntar. Men jobbigt om nåt skulle hända. Finns det ingen privat gyn med landstingsavtal heller någorlunda nära? Kram
    Det finns två, men de jobbar ensamma och inte heltid och eftersom landstinget har sån kris är de privata alternativen också i kris så att säga. Men tider alltså.
  • Pyret77

Åh va kul mm det är så blandade känslor i det här jag fick min första ÄD nu den 20 februari åh väntar nu på att det ska bli den 8 mars för testet. Vart gör ni er ÄD?

coldasiz skrev 2014-03-04 14:21:25 följande:
    Jag och min sambo ska få ÄD i slutet av mars, längtar och är jättenervös

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014