• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • NinaCamilla

Dåliga nyheter igen,Hcg har varierad och därför ska jag träffa specislistn. Inte läkare utan samma sjuksköterska. Fick dropp och får ligga här nu. Hur mycket kan man tåla!

• Redan47

Nina Camilla, hur många embryon satte du in, kan om flera, ett slutat utvecklats? Därav hcg pendel ? Ok du är iallafall på plats och de tar hand om dig. Skit sköterskor med fördomar kan du låta stå i korridoren - berätta att de gör dig orolig ! Kram

PS. Ej gravid - idag oxå.

• NinaCamilla

Redan: Det är 3 st och jag skulle gissa att alla inte överlever. Tycker bara att ge mig info! Extra viktigt att jag tar mina Serum mediciner men nu färjat fasta och kan ej ta clexane eller få infon Hcg-värden att ge till Peny. Litar henne mer än denna sjukhus!!!

• villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-07 11:05:00 följande:
    Redan: Det är 3 st och jag skulle gissa att alla inte överlever. Tycker bara att ge mig info! Extra viktigt att jag tar mina Serum mediciner men nu färjat fasta och kan ej ta clexane eller få infon Hcg-värden att ge till Peny. Litar henne mer än denna sjukhus!!!

Men eftersom du satte in tre så är det ju inte konstigt. Kanske en el två slutat utvecklas. Om du inte har ont och inte blöder så förstår jag inte varför du inte kan gå hem. Och varför ska du behöva skrapas? Om du inte blöder?? Fattar ingenting... Stora stora kramar till dig!!
  • villsågärna38

Och klart att du ska få veta dina värden!! Vill de inte berätta? Låter hur konstigt som helst. Har då aldrig varit med om liknande och ändå legat inne tre ggr pga MA. Skickar positiv energi till dig!! Kram

• Redan47

Nina: stå på dig!!! Du SKa ha dina värden- rättighet! Du har oxå rätt att fortsätta din medicinering . Blodförtunnande behövs nu oxå, Du kan väl bara gå in oå toa ich ta dina sprutor??? Avbryt inte din medicin nu!!!! Ich du kan åka hem när du vill- kom ihåg det. Du tar vård frivilligt.

• lelle75
    NinaCamilla skrev 2014-03-07 08:30:57 följande:
    Tackar alla. Skit orolig nu. Hcg har stigit som det ska men de inte kan se något. Nu sa sjuksköterskan att jag måste fasta om det blir skrapning. Va i h-tele! Jag blöder inte ens och i ultra såg allting okej hittills. Skrämma folk så här! Jag vill hem... Nu är jag verkligen sänkt från Mount Everest.
    Varför skrapning i v. 6, var har du hamnat ngnstans? Jag fick missfall i v 8 och allt blödde ut av sig själv, efter att man har slutat med prog och östro.
    Du kan säkerligen vara gravid fortfarande. Om man har problem med magen så gör det säkerligen mer ont när man är gravid så allt ska få plats där inne..
    Stort lycka till nu, hoppas att allt går bra för dig. Hemskt att vara på gynakuten :(
  • Pyret77

:) jag är steril pga sjuksdom som barn så då får man tre försök så Det är därför oxå som jag har dålig koll åh inte frågat om det :).. Kram

villsågärna38 skrev 2014-03-07 10:37:13 följande:
    Ok då är jag med!! Håller tummarna för dig. Behöver inte vara nån fara med blödningar. Kram

• villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-07 12:09:25 följande:
    :) jag är steril pga sjuksdom som barn så då får man tre försök så Det är därför oxå som jag har dålig koll åh inte frågat om det :).. Kram

Va bra!! Menar du tre försök utan att du fixar nån korsdonator? Det är ju jättebra isf!! Hoppas inte ni behöver så många bara. Vi gjorde tre försök dvs med tre donatorer men då fixade vi två korsdonatorer själva. Härifrån FL faktiskt. Finns underbara människor där ute Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014