• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Irma01

Jenkis, håller timmarna för er i morgon, skönt att äntligen få göra VUL.

Kram!

• Redan47

Pyret utlands, kolla på hemsidor. Sedan tillkommer olika behang provtagning, akupunk, "glue", mediciner, ingår sällan, resor logi. Riga nya 6450?, grund pris.

• villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-04 20:21:02 följande:
    Tänkte höra hur mycket en äggdonation kostar?

Varierar från land till land. Klinikerna i Tjeckien och Polen är billigare än Riga t ex men brukar ha längre väntetid. Om ni vill ha känd donator så är det Finland som gäller. Minst 6 mån väntetid där. Finns även bra kliniker i Grekland och Spanien. Kram
  • NinaCamilla

Pyret77: I Finland kostar ÄD 7400 EUR men det finns en chans att få pengarna tillbaka från FK om man fyller Socialstyrelsens krav (inte för gammal, lämplighetsintyg, finns ÄD-kö i Sverige etc.). Ovan på priset ingår ej frysning av embryos eller blodprover. Kötiden varierar mellan 6-9 månader. På hösten finns flera som donerar. Kliniken är sommanstängd från midsommar till augusti. 

Vi gjorde ÄD sist i Grekland som kostade 5000 EUR och frysning av embryos 1000 EUR. På priset ingår ej blodprover, mediciner etc. Donatorn är anonym enligt grekisk lag och därför får man ej något från FK heller. De har dock en viss garanti för antal ägg som donatorn ger. Öppet alla dagar i veckan men har 2 veckors semester i augusti.

Hur det går Redan? Kram

Jenkis: Hoppas att VUL går nu bra och du slipper att oroa dig.

• Redan47

Hej alla där! Efter att ha läst info på Cyperns hemsida om bl.a. Graviditets test, har jSg bestämt mig för att göra ett blodprov hcg idag. Och på fredag ett urin prov. Varför urinprov på fredag? Jo, för jag får inte svar på tester förrän nästa vecka iallafall av min gyn. Och det stod just att har man svårt att göra blodprov så är kisse provet resultat på fredagens ruvningsdag definitiv. Visar det inget då= negativt. Att kissa idag , är ett osäkert resultat enligt denna redogörelse. Riktigt bra oc redogörande, den skulle fler ha ute!

Nu går mina tankar till nästa försök, sim vi tror kommer göra i Aten serum. Har en lista som jag ska skriva idag med frågor till dem. För jag fick en nid blödning denna gången ocå, ändå inget som tycks tagit sig. Förra gången hände ingenting alls. Jätte kramar till er, tacksam flr er värme! Nina Camilla återigen super grattis, njut av nuet!

• NinaCamilla

Redan47: Du gör helt rätt att du gör Hcg-provet! Jag gjorde en kisstest i lördags med en annan ÄD-klinikens test (litar att den är starkare) och en Clearblue. Jag gjorde exakt enligt instruktioner men Clearblue funkade inte och den andra var plus. Jag blev väldig osäker i lördag och tog testet igen på söndag. Jag litar inte riktig på sticks. Jag rekommenderar Serum och utan deras kunskap hade vi inte varit här. Jämför ändå för säkerhetsskull att du får ut all stöd från dem som du behöver (mediciner, tester etc). Hojta till om du behöver hjälp.

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-05 12:30:55 följande:
    Hej alla där! Efter att ha läst info på Cyperns hemsida om bl.a. Graviditets test, har jSg bestämt mig för att göra ett blodprov hcg idag. Och på fredag ett urin prov. Varför urinprov på fredag? Jo, för jag får inte svar på tester förrän nästa vecka iallafall av min gyn. Och det stod just att har man svårt att göra blodprov så är kisse provet resultat på fredagens ruvningsdag definitiv. Visar det inget då= negativt. Att kissa idag , är ett osäkert resultat enligt denna redogörelse. Riktigt bra oc redogörande, den skulle fler ha ute! Nu går mina tankar till nästa försök, sim vi tror kommer göra i Aten serum. Har en lista som jag ska skriva idag med frågor till dem. För jag fick en nid blödning denna gången ocå, ändå inget som tycks tagit sig. Förra gången hände ingenting alls. Jätte kramar till er, tacksam flr er värme! Nina Camilla återigen super grattis, njut av nuet!

Det låter som en bra plan! I Sverige så brukar man inte ta hcg utan testa med sticka man får från kliniken på TD som ska ha sån marginal att ger det inte utslag då så är man inte gravid. Tror det är 18 dagar efter ÄP. Håller tummarna för dig! Får du veta hcg i em? Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014