• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-03-04 21:16:46 följande:
    Jenkis, håller timmarna för er i morgon, skönt att äntligen få göra VUL.

Kram!
    Tack alla som hojtat till och frågat och peppat!

VUL gick bra idag! Fast de gjorde UL Läkaren tyckte att jag var så smal och smärt att ett VUL var onödigt?! Vi hade en av Sveriges bästa på UL/VUL, så jag lät honom bestämma. En liten krabat fanns på rätt ställe, var i rätt storlek och hade ett fin hjärtaktivitet. Hurra!
  • Cice
    Frk Röd skrev 2014-03-05 21:32:54 följande:
    Invimed i Gdynia avrådes från, vänligt men bestämt!!

Jag har en  kompis som  har  gjort behandling där. Hon säger att det är den värsta som hon har varit med i hela sitt liv.Obestämd
  • NinaCamilla

Jenkis: Så härligt att ni hörde hjärtaljud! Kram. Själv har jag landat från Mount Everest och oroar över Hcg-stigning och ev menssmärta men jag antar att det är normalt. Ingen blod än så länge.

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-05 21:37:16 följande:
    Tack alla som hojtat till och frågat och peppat! VUL gick bra idag! Fast de gjorde UL Läkaren tyckte att jag var så smal och smärt att ett VUL var onödigt?! Vi hade en av Sveriges bästa på UL/VUL, så jag lät honom bestämma. En liten krabat fanns på rätt ställe, var i rätt storlek och hade ett fin hjärtaktivitet. Hurra!

Oh va roligt!! Grattis!! Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-05 21:51:11 följande:
    Jenkis: Så härligt att ni hörde hjärtaljud! Kram. Själv har jag landat från Mount Everest och oroar över Hcg-stigning och ev menssmärta men jag antar att det är normalt. Ingen blod än så länge.

Mensvärk/molvärk, hemsk trötthet och illamående är ju vanligt första veckorna. Inte så glamoröst direkt!! Varför oroar du dog för hcg? Har du testat? Ta hand om dig, ät rätt (ostar, kött, charkuterier osv, ja du vet säkert), undvik kattlådor och kaffe!! Mkt mer än så kan du inte göra för att minska riskerna. Håller tummar och tår!! Kram
  • Pyret77
    villsågärna38 skrev 2014-03-05 18:59:16 följande:
    Pyret77: Man kan inte göra äd privat i Sverige. Man måste få remiss för att göra äd inom svenska sjukvården och då kostar det vanlig patientavgift.

nä det vet jag att det måste vara inom sjukvården . Men antog att det kostar för med en slant åh inte bara patientavgiften.
  • Juliette F
    Frk Röd skrev 2014-03-05 21:32:54 följande:
    Invimed i Gdynia avrådes från, vänligt men bestämt!!
    Säger ni det?? Det har en kampanj där för svenskar just nu - anställt en svensktalande koordinator o allt, har t o m själv fått mail från henne men de ligger lite högt i pris för att vara Polen... Har läst om folk på FL som är på g där just nu.. vad var det som gick så fel där? Jag har själv varit på Invicta i Warszawa, Polen, för ett "inskrivningssamtal", ÄD. Det var så dåligt så det finns inte. Blev Tjeckien istället.
    Cice skrev 2014-03-05 21:37:53 följande:

Jag har en  kompis som  har  gjort behandling där. Hon säger att det är den värsta som hon har varit med i hela sitt liv.Obestämd

Usch, låter inte bra.Obestämd Vad hände?? Isisisis på FL har varit på Invicta, hon fick tvillingar där, det gick bra. Hon har skrivit att kliniker i Polen är kompetenta och moderna.
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-03-05 21:37:16 följande:
    Tack alla som hojtat till och frågat och peppat!

VUL gick bra idag! Fast de gjorde UL Läkaren tyckte att jag var så smal och smärt att ett VUL var onödigt?! Vi hade en av Sveriges bästa på UL/VUL, så jag lät honom bestämma. En liten krabat fanns på rätt ställe, var i rätt storlek och hade ett fin hjärtaktivitet. Hurra!
    Grattis!!
  • Irma01

Jenkis, SÅ underbart att läsa! Hurra!!!

Pyret, nej det kostar inget mer än patientsavgifter och att du måste betala för läkemedel.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014