• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Zinfandel

Nina: har du möjlighet att ringa Penny så gör det omgående! Hon kan ge snabba råd som du inte får av din läkare. Be din man höja rösten för att få värdena och ta dina Clexane. Håller alla tummar Hjärta

• NinaCamilla

De misstänker graviditet på höger äggstocken. Vänster är ju redan bortopererad. Om mina blodvärden är inte bra, ska de öppna mig. Nu är det jävla jobbigt!

• Pyret77

Ja tre försök med samma donator . Så hoppas att någon av de försöken kommer att lyckas . Oj va häftigt att människor ställer upp när andra har det svårt :). n

villsågärna38 skrev 2014-03-07 12:26:13 följande:
    Va bra!! Menar du tre försök utan att du fixar nån korsdonator? Det är ju jättebra isf!! Hoppas inte ni behöver så många bara. Vi gjorde tre försök dvs med tre donatorer men då fixade vi två korsdonatorer själva. Härifrån FL faktiskt. Finns underbara människor där ute Kram

• Irma01
    Pyret77 skrev 2014-03-07 13:48:45 följande:
    Ja tre försök med samma donator . Så hoppas att någon av de försöken kommer att lyckas . Oj va häftigt att människor ställer upp när andra har det svårt :). n

Pyret det låter märkligt...Jag är också steril pga sjukdom, och vi gjorde först ÄD privat i Spanien under tiden vi var i kö på KS. De försök misslyckades och när det blev vår tur på KS fick vi först vara mottagarpar 2 och fick först ET, som inte gav något och sedan hade vi ett FET då det fanns kvar en frys embryo.

Sedan ringde KS några månader senare och berättade att vi skulle få en till chans med en annan donator. ET gav ingenting, på nästa FET fick jag blödning innan TD och jag belv gravid men något hade hänt så vi förlorade det och sedan i december gjorde vi sista FET (det var den sista embryo) och än så länge går det bra, jag är i vecka 15 nu.
    Vet du om ni blir mottagarpar 1 eller 2 redan?

KS har svårt att säga hur många försök det blir med samma donator eftersom det beror helt på hur många embryo det blir och om de som frys klarar upptinningen.

Mvh,
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-07 13:47:57 följande:
    De misstänker graviditet på höger äggstocken. Vänster är ju redan bortopererad. Om mina blodvärden är inte bra, ska de öppna mig. Nu är det jävla jobbigt!

Nä men stackars, stackars dig!! Ett misstänkt X alltså. Så tråkigt! Hoppas att det är falskt alarm. Kram
  • villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-07 13:48:45 följande:

Ok. Det låter ju jättebra. Måste vara nån specialdeal då med donatorn om hon gått med på att donera tre ggr. För med försök utgår jag ifrån att du menar ET? FET går man ju alltid på köpet om det blir nåt till frysen. Vår första donator gav t ex ett ET och två FET. Den andra bara ett ET och tredje gav ett ET och två FET. Blir ju totalt sju återföringar men räknas som tre försök. Många får ju till ännu fler per donator men vi har även manlig faktor så embryona har inte alltid klarat frysningen. Dock har alla klarat upptiningen. De fryses inte om de inte har hög kvalitet. Kram
  • NinaCamilla

Thank god var blodprovet bra! Nu loggar jag ut och försöker att bli en människa igen! Undrar vad är meningen att livet testar så här? Om 2 veckor ska jag en vanlig gyn och kolla om det är nån som boar där och har hjärtaktivitet. Innan dess bollhav glömma vad har jag upplevt i turbulenta 2 dagar. Kram till alla för peppningen. Hoppas ingen behöver uppleva det här !

• Pyret77

Okej . Antar att vi är motagarpar nummer ett. Då jag först ätit hormoner för att förbereda mig för att ta emot ägget. Sen var jag på undersökning åh de sa att de hittat en matchande donator till oss åh veckan efter det så blev ägget insatt. De sa få att det fanns fler embryo.

Irma01 skrev 2014-03-07 14:01:44 följande:
    Pyret det låter märkligt...Jag är också steril pga sjukdom, och vi gjorde först ÄD privat i Spanien under tiden vi var i kö på KS. De försök misslyckades och när det blev vår tur på KS fick vi först vara mottagarpar 2 och fick först ET, som inte gav något och sedan hade vi ett FET då det fanns kvar en frys embryo.

Sedan ringde KS några månader senare och berättade att vi skulle få en till chans med en annan donator. ET gav ingenting, på nästa FET fick jag blödning innan TD och jag belv gravid men något hade hänt så vi förlorade det och sedan i december gjorde vi sista FET (det var den sista embryo) och än så länge går det bra, jag är i vecka 15 nu.

Vet du om ni blir mottagarpar 1 eller 2 redan?

KS har svårt att säga hur många försök det blir med samma donator eftersom det beror helt på hur många embryo det blir och om de som frys klarar upptinningen.

Mvh,

• Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-03-07 13:47:57 följande:
    Men stackars dig! Livet är inte på nåt sätt enkelt eller rättvist. Håller tummarna för att det ska sluta så bra det bara går.
  • Pyret77

Hon har donerat en gång vad jag vet men av de äggen de fick så har vi ju fler försök . Det är då jag har förstått det iallefall. Ah okej mycket med allt det här jag får kolla upp allt mer efter jag vet vad utgången av första försöket kommer att visa. :) .

villsågärna38 skrev 2014-03-07 14:14:10 följande:
    Ok. Det låter ju jättebra. Måste vara nån specialdeal då med donatorn om hon gått med på att donera tre ggr. För med försök utgår jag ifrån att du menar ET? FET går man ju alltid på köpet om det blir nåt till frysen. Vår första donator gav t ex ett ET och två FET. Den andra bara ett ET och tredje gav ett ET och två FET. Blir ju totalt sju återföringar men räknas som tre försök. Många får ju till ännu fler per donator men vi har även manlig faktor så embryona har inte alltid klarat frysningen. Dock har alla klarat upptiningen. De fryses inte om de inte har hög kvalitet. Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014