Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Jag otrolig tacksam för vår donator och donatorer men efter 4 misslyckade ÄD har det varit kämpig för oss. Att få en ägg är en gåva och vi är tacksamma för alla som gör det men att få det fungera till en graviditet och att få ett frisk barn är en mirakel. Vi är inte där än. Alla delar behövs för att lyckas en donator, mannen och mig och jag förstår inte varför skulle det låta egoistisk om jag berättar om vår kämpande. Det finns sorg i det hela och oftast är det många års kämpande. Jag tänker på donatorn men inte pratar om det här. Vår donator har också önskat sig anonymitet vilket jag respekterar till fullo.
Jag sätter nog punkt här
Vi är ju överens om att namnet på tråden kan vara missvisande för dem som inte är ofrivilligt barnlösa och som behöver hjälp med en äggdonation.
Provrörsbefruktning som också kallas in vitro fertilisering, IVF. Kvinnan får hormoner som framkallar ägglossning. Äggen plockas sedan ut från äggstocken. Mannen får lämna spermier som sammanförs med äggen i ett provrör.
Provrörsbefruktning med äggdonation. Då plockas äggen från en donator i stället. De donerade äggen sammanförs sedan med mannens spermier i ett provrör.