• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Redan47

Tack ska kolla igen. Det var instruktioner till USA såg jag. Tänkte bara om du visste av egen erfarenhet.

• villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-08 13:59:56 följande:
    Sjukhuset tyckte inte att det behövdes kontrollera mer och att jag avvaktar bara till vanlig UL som jag har bokat privat vecka 8. På måndag försöker jag komma in MVC tidigare än vecka 10. Jag borde vara riskpatient om sjukhuset tog mig på allvar i torsdags.

Om du vill ta hcg igen så kan du ju alltid göra det själv privat via werlabs. Jag fick tid på MamaMia i v9, det var inga problem men behövde bokas i god tid. Lika bra att boka tiden nu. Du är ju gravid men du kanske ska gå på Specialmödravården? Jag tyckte MamaMia var bra då de har både läkare och ultraljud på plats och jag fick gå ofta på kontroller pga både ålder och äd. Kram
  • villsågärna38

Redan: Såg i andra tråden att det var neg igen. Så trist!! Beklagar. Kom på en sak - har du tagit provet tnf-alfa? Det kan ju stiga då man blir äldre och man kan då behöva hög dos blodförtunnande. Vet ju att du haft lite strul med ditt blod. kanske ska börja tidigare och ha en högre dos? Många börjar ju med Trombyl och blodförtunnande sprutor en el två veckor innan ET. Ja har även hört om de som börjar ännu tidigare. Stora kramar

• Redan47

Villsågörna: jag föreslog att börja m fragmin tidigare utsnpå trombylen- svar nej. Mina blodvärden behövde bara en skjuts.

Ska höra med juliette! Tack

Sorg igår som fa....men Ja, nu är jG på gång mentalt i en ny process. Werlab på måndag prov th tsh mfl. Telefontid m serum bokat.

• NinaCamilla

Jag började clexane 2 veckor innan ET och det var viktigt för Serum. Prednisolon äter jag 20 mg per dag. Tackar för tipset om Mamamia speciellt om de har kunskap om ÄD.

• skpklm
    Jenkis skrev 2014-03-08 13:25:40 följande:
    Finns en sån tråd under medlemstrådar. Alla fall har det funnits. Vi som donerar ägg typ. Vet inte om det startats någon öppen tråd i ämnet. Du får starta en annars.

Det finns ju fler behövande än donatorer. Dessutom brukar sjukhusen rekommendera att man ligger lite lågt som donator, så man inte riskerar att bli igenkänd typ.

Tack!   Visst, jag  har hittat en sådan tråd -  och känner till att äggdonatorer ska vara diskreta.  Studsade till när jag såg den här rubriken -  fick en känsla av att mottagarna är så egotrippade att de inte alls har donatorerna i sin föreställningsvärld.
  • Pyret77

Tack jo det känns trist men som sagt bara på det igen optimisten i en ville ju art det skulle funka på första försöket.

Irma01 skrev 2014-03-08 12:40:14 följande:
    Pyret: beklagar att det var minus. Om det kan vara en tröst är det många av oss som gjorde flera försök innan det tog sig.

• Pyret77

Tack mm känns trist helt klart men det är bara på det igen ...

Jenkis skrev 2014-03-08 13:26:02 följande:
    Tråkigt! Styrkekram!

• Pyret77

Ja är trist men det är ju bara på det igen .. Skönt att du mår bättre kram

NinaCamilla skrev 2014-03-08 10:04:37 följande:
    Pyret: Kram och beklagar men det är bara försöka igen!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014