• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-03-10 06:23:58 följande:
    Jag byter också samtalsämne. skulle vilja fråga om ungefär lång tid efter att ni var på psykologsamtalet som ni blev kallade till ägg införingen? Vi har stått i kö sen augusti 2013 trode vi skulle komma fram i kön i höst nu i år. men vi har redan fått papper om psykologsamtalet.

Hej! Vilket sjukhus köar ni till? Tror det varierar. Kanske lättast att ringa koordinatorn på ert sjukhus och fråga alt maila. Lycka till! Kram
  • villsågärna38
    Jojjo77 skrev 2014-03-09 20:07:26 följande:
    Hej alla. Var ett tag sen jag tittade in. Stor kram till alla som fått negativa besked... Hur går det för er som ruvar? Tänker på er ofta och hoppas att alla snart får det efterlängtade plusset. För oss är det samma lika, inga nya besked, så vi fortsätter att vänta. Väntan blir i alla fall lite lättare nu när det äntligen kommit lite sol 

Nä va trist att ni fortfarande väntar. Hoppas verkligen snart det händer nåt för er!! Kram
  • Löparnörden
    Jag byter också samtalsämne. skulle vilja fråga om ungefär lång tid efter att ni var på psykologsamtalet som ni blev kallade till ägg införingen? Vi har stått i kö sen augusti 2013 trode vi skulle komma fram i kön i höst nu i år. men vi har redan fått papper om psykologsamtalet.

Vill minnas att vi var på vårt psykologsamtal i november 2011 i Huddinge och så gjorde vi vårt första försök i april 2012 så runt ett halvår efter då i alla fall. Men det kan nog variera från fall till fall och mellan landsting beroende på hur de hittar en donator som matchar kan jag tänka mig.  

• Katt12

Du med sign. skpklm; kan det möjligen vara så att det är trollet Lillstoran från IVF trådarna som laddat om batterierna och försöker göra come back som troll i ÄD-sammanhang;)?! I så fall kommer du snart bli utspärrad igen. Att du orkar.

• skpklm
    Katt12 skrev 2014-03-10 09:34:22 följande:
    Du med sign. skpklm; kan det möjligen vara så att det är trollet Lillstoran från IVF trådarna som laddat om batterierna och försöker göra come back som troll i ÄD-sammanhang;)?! I så fall kommer du snart bli utspärrad igen. Att du orkar.

Lillstoran!?   IFV-trådarna??   Såg  att tråden hette något om att göra äggdonation och blev intresserad eftersom en nära väninna börjat donera ägg,  ville lära mig mer om vad hon går igenom.   VARFÖR  skulle jag slösa bort  min tid med trådar om IVF?
  • Redan47
    Katt12 skrev 2014-03-10 09:34:22 följande:

Det kan vara så. Jag tänker, som fler varit inne på.... Svara på inlägg som intresserar dig och bidrar till dig eller tråden. Så om jag väljer.... Ger jag näring till det jag önskar mer av. Kram

Onsdag tel kontakt med penny på serum. Skickat alla papper. Väntar på blödningen, ta prov och skicka till Aten. Imorgon provtagning via werlabs.
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-10 10:32:49 följande:
    Det kan vara så. Jag tänker, som fler varit inne på.... Svara på inlägg som intresserar dig och bidrar till dig eller tråden. Så om jag väljer.... Ger jag näring till det jag önskar mer av. Kram Onsdag tel kontakt med penny på serum. Skickat alla papper. Väntar på blödningen, ta prov och skicka till Aten. Imorgon provtagning via werlabs.

Ja va kul att det rör på sig!! Hoppas att alla tester ger er svar. Kram
  • Backefru
    Vi var på psykologsamtalet för ungefär fem veckor sedan. Planerad insättning i april :)På  Huddinge. Det går snabbt i kön nu :D Det blir nog er tur snart!
  • villsågärna38
    Backefru skrev 2014-03-10 11:38:47 följande:
    Vi var på psykologsamtalet för ungefär fem veckor sedan. Planerad insättning i april :)På  Huddinge. Det går snabbt i kön nu :D Det blir nog er tur snart!

Oh va kul att höra att det rör på sig!! Lycka till i april Vi har en dotter via ÄD på Huddinge! Håller tummarna för er! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014