• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Pyret77

Nä har inget manlig faktor men ska helt klart fråga om det där icsi kan ju vara värt det .. Gör en ny igen vad är icsi? :). Ja nu va ju man igång åh ville bara köra på tycker oxå det är fel av den att ge infon om att de har så många ägg. Det gav ju oss värsta förhoppningarna till att det finns om det förta försöket inte skulle funka. fy

villsågärna38 skrev 2014-03-10 13:09:17 följande:
    Nä va tråkigt att de inte var tillräckligt bra att frysa. Fy va trist!! Har ni även manlig faktor? Kanske ska ni göra icsi nästa gång om ni inte gjorde det. Min mans spermieprov godkändes under vår utredning men när vi började med ivfer märkte vi att det inte funkade nåt bra om de inte gjorde icsi. Testerna man gör under utredningen tar ju inte reda på allt. Kan vara något att diskutera med läkaren iaf. Hoppas på bättre lycka nästa gång! Kram

• villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-10 18:07:46 följande:
    Nä har inget manlig faktor men ska helt klart fråga om det där icsi kan ju vara värt det .. Gör en ny igen vad är icsi? :). Ja nu va ju man igång åh ville bara köra på tycker oxå det är fel av den att ge infon om att de har så många ägg. Det gav ju oss värsta förhoppningarna till att det finns om det förta försöket inte skulle funka. fy

Icsi kallas även microinjektion och innebär att man väljer en spermie och sprutar in i ägget. Det kan kanske öka era chanser. Tror nog att det är deras skyldighet att berätta hur många ägg som befruktats men sen finns det ju tyvärr aldrig några garantier att de klarar infrysning. Tyvärr. Yrar varit där själv så vet hur ledsen man blir. Kram
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-02-16 11:26:29 följande:
    Juliette: Penny rekommenderar nästa alltid hysteroskopi som kostar 1500 eur för att rensa livmoder från polyper etc. De gör oxå en implantatsnitt i livmoder som de tror hjälpen till fästningen. Snittet håller på 6-8 mån. I mitt fall har jag endo, sköldkörtel och 2 st stora myom och adenymosis och skiljevägg. De syns inte på UL utom myom som i Sverige och i Finland hävdade att de inte påverkar ev graviditet. Penny tror annat och jag fick göra stor laproskopi operation 4000 eur (fick pengar tillbaka från FK pga.endo). Penny tar inte blodprover om man har redan autoimmuna sjukdomar så som endo och sköldkörtel utan sätter mediciner enligt den. Jag knaprar prednisolon, anti-inflammatofiska, virusmediciner, antibiotika och blodtunnande. Penny är bäst och efter stora livmoder make over, tror jag att vi lyckas. Du kan börja med att boka gratis telefonkonsultation med henne och kolla vad hon säger. Jag är säker på att hon vill göra hysto på dig. Vi ÄD har de alltid 2 donatorer redo att man får bättre skörd. Vi fick 7 st blastocystor som är fantastisk! När säsongen börjar hittar man billiga flyg till Aten i april. Hojta till om du behöver mer hjälp. UL visar inte allt och om man har försök flera ggr kan det vara bra att rensa livmoder från spår av gammalt.
    Har mailat Penny i morse, och fått svar! Äntligen någon som tycks ta en på riktigt allvar!! Hon föreslår att jag fyller i ett hälsoformulär och sen efter det gratis telefonkonsultation. Har redan tackat ja! Solig  Hon anser att mina vrålsmärtor efter senaste ET-behandlingen beror på en infektion, och skriver så här:

However, we strongly suggest an hysteroscopy with implantation cuts to those who had found with intrauterine infections a month before the next IVF and of course immunological treatment during the IVF as chronic intrauterine infections make uterine natural killer cells  elevated . 

Penny verkar kompetent, och svarar snabbt och utförligt, kanon! Har köpt ut alla mediciner idag, vi börjar i kväll. Får se hur magen reagerar, men fick tipset att käka lite oregano-olja - det ska döda svamp effektivt!! Även bakterier och virus dör, tydligen testat o funnet lika bra som 18 olika antibiotika, enl en artikel!! Ska beställa från nätet.

Kaprylsyran i kokosolja ska också vara bra, blir 2 matskedar om dan. Bra att smörja med därnere också så man slipper champinjoner. Avstå från allt sött nu, alkohol, sol etc. FIck även utskrivet Omeprazole av Serum, för att "lugna magen". Jag menar 40 dagar på stark antibiotika..... Förvånad Man behöver inte testa om sig efteråt tydligen, bara ge sig på IVF ganska omgående, för risken finns att ureaplasman återvänder tyvärr...svårutrotad enl Penny... Rynkar på näsan

Funderar nu på om jag åker ner till Serum före påsk, om det hinns med... Bra att snittet håller länge, 6-8 månader!! Har man mkt ont efter hysteroskopin?

Inte säkert jag gör IVF på Serum dock, vi har fått ett supererbjudande från ny klinik i Tjeckien - men jag vill gärna ha de där grekiska intralipiderna som alla pratar om! Har ju en autoimmun sjukdom. Samt allt det andra som Penny är så duktig på!

Det står att intralipider ges som dropp  - men hur funkar det rent praktiskt?? Gör man det på sig själv eller är en sjuksyrra inblandad?
  • Redan47

spännande juliette! Vi har också kontaktat Serum och ska ha en tel konsultation på onsdagkväll. Väntar på min blödning, så ska jag skicka ett prov till Athen. De efterfrågar en grundlig undersökning av min livmoder efter mina två förlossningar och kemiska graviditeter. Jag vill ju komma igång så fort som bara den- så ag är nyfiken på hur och vad som ska knåpas ihop denna gång. Occh schemat.Cool

Jag är iallfall mycket imponerad av serums administrativa organisation iallafall. Säger ju inget om deras success graviditeter. Är det någon som vet den? Jag googlar men finner inget. 

Intralipid droppet- ja till det behöver vi en sköterska. känner du någon i din krets? Jag ska börja undersöka det. Det klassas ju som eftervård, så då ska vi egentligen få det gjort på VC- primärvården. Kan se på Aten tråden att detta inte är självklart. 

NinaCamilla: även om det är mkt vanligt med blödningar vid ÄD så är det ju lika oroligt att blöda när vi inte ska. Det ringer ju någon automat larm då! Visst var det för tidigt att se något. Men nästa gång kommer du se något! Vänta du, ha tillit! Du behöver bara tro på att du gravid och inget annat förrän motsatsen är bevisad, eller hur?!GravidHjärta

• NinaCamilla

Juliette: Jag rekommenderar att titta tråden "vi som är gravida efter utredning i Aten" om du inte har tittat den redan. Intralipider fick jag inte den här gången och trix med det är att hitta någon som ger det. Det är en sojalösning och ingen medicin men dämpar immunologi som jag har förstått. VC nekar oftast att ge det till patienter. Implantationsnitt har jag nu efter laproskopi och hysteroskopi. Hysteroskopi rekommenderar det alltid och oftast hittar man massor med grejer som kan rensas. Ta en gratis konsultation och kolla vad den leder till. Jag har kontakt med Peny nu när jag har Hcg-grejer. Tryggt att ha någon som följer efter plusset. Lycka till kram

• NinaCamilla

Redan: jag fick security mail från werlabs men ingen bifogad fil. Har du använd werlabs? Jag är nyfiken på dagens Hcg.

• Juliette F
    Redan47 skrev 2014-03-10 19:32:35 följande:
    spännande juliette! Vi har också kontaktat Serum och ska ha en tel konsultation på onsdagkväll. Väntar på min blödning, så ska jag skicka ett prov till Athen. De efterfrågar en grundlig undersökning av min livmoder efter mina två förlossningar och kemiska graviditeter. Jag vill ju komma igång så fort som bara den- så ag är nyfiken på hur och vad som ska knåpas ihop denna gång. Occh schemat.Cool

Jag är iallfall mycket imponerad av serums administrativa organisation iallafall. Säger ju inget om deras success graviditeter. Är det någon som vet den? Jag googlar men finner inget. 

Intralipid droppet- ja till det behöver vi en sköterska. känner du någon i din krets? Jag ska börja undersöka det. Det klassas ju som eftervård, så då ska vi egentligen få det gjort på VC- primärvården. Kan se på Aten tråden att detta inte är självklart. 

NinaCamilla: även om det är mkt vanligt med blödningar vid ÄD så är det ju lika oroligt att blöda när vi inte ska. Det ringer ju någon automat larm då! Visst var det för tidigt att se något. Men nästa gång kommer du se något! Vänta du, ha tillit! Du behöver bara tro på att du gravid och inget annat förrän motsatsen är bevisad, eller hur?!GravidHjärta
    Ja, det känns bra! Man får förtroende för Serum. Håller med om att administrationen känns effektivt - Penny svarar på icke-betalande kunders mail 3 ggr på en lördag kväll osv. Ovanligt! Känner att det lockar o drar att åka dit för en hysto - vågar nog inte avstå!! Tänk om de kan hitta ev endo också? Om man nu skulle råka ha det. VUL har aldrig sett nåt på mig, men det har man ju hört hur lite det betyder..

Någon sköterska känner jag inte direkt.. men ska försöka ordna. Är det väldigt komplicerat med droppet, jag menar går det inte att lära sig ta droppet på sig själv -  eller om partnern gör det efter tydliga instruktioner? Ungefär som en intramuskulär injektion?

Angående Serums success rate så är den nog lika hög som på de flesta andra bra kliniker, för färskförsök. Men för fryst ligger de liiite sämre till än vad jag önskar.Obestämd

3-4 embryor tinade ska stoppas in för ca 50% chans, enl deras info. Samma pris oavsett antal som stoppas in.
    2 st räcker i t e x Tjeckien för samma chans, men jag tror det beror på OM de har använt embryoscope. Jag har satt gränsen vid 2 st.

Vi vill ju helst ha frysta donerade embryor, då makens spermier varit kassa o mina ägg nog för gamla - men nu säger en läkare på Serum att de kurerat många män med dåliga spermier, som haft ureaplasma, med Doxycyclin. Som maken nu tar. Så vi får se om 2 månader när det är dags för nytt spermaprov, om makens simmare piggnat till sig Flörteller om det är manlig donator som gäller ännu..Finns inga garantier för nåt, tyvärr. Men nu har vi mer hopp än någonsin förr, tack vare Serum!! {#emotions_dlg.flower}
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-03-10 19:34:19 följande:
    Juliette: Jag rekommenderar att titta tråden "vi som är gravida efter utredning i Aten" om du inte har tittat den redan. Intralipider fick jag inte den här gången och trix med det är att hitta någon som ger det. Det är en sojalösning och ingen medicin men dämpar immunologi som jag har förstått. VC nekar oftast att ge det till patienter. Implantationsnitt har jag nu efter laproskopi och hysteroskopi. Hysteroskopi rekommenderar det alltid och oftast hittar man massor med grejer som kan rensas. Ta en gratis konsultation och kolla vad den leder till. Jag har kontakt med Peny nu när jag har Hcg-grejer. Tryggt att ha någon som följer efter plusset. Lycka till kram

Tack, ska leta upp tråden!! Precis vad jag behöver nu, har tusen frågor. DrömmerHar redan tackat jag till gratis telefonkonsultation med Penny, efter att jag skickat hälsoformuläret. Blir otroligt intressant!!
  • Redan47

Nina: jag har inte använt werlab förut, men imorgon bitti blir det provtagning. Men det står att de skickar resultat på mail. Kolla mailet igen att det inte ligger som Spam eller så. Kolla igenom hela mailet efter attchments. 

• NinaCamilla

Hcg 3470 alltså dubblat sedan i fredags. Hoppas att det duger till Serum och Penny nu kan jag andas igen! Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014