• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • skpklm
    lelle75 skrev 2014-03-08 23:17:04 följande:
    Jag är svensklärare och kan förklara för dig. Språket förändras ständigt, det har det alltid gjort genom tiderna.
    "Att göra äggdonation" har blivit ett begrepp som används av oss som tar emot donerade ägg, namnet i tråden är inte missvisande för oss som "gör äggdonation". Ni som är donatorer, ni "donerar ägg", det är så vi kallar det.

Även läkarna kallar det för att "göra en äggdonation" och jag misstänker att det är därifrån begreppet har uppkommit.

Jag förstår inte varför du har hakat upp dig på namnet på tråden. Det är ganska uppenbart vad tråden handlar om efter att man har läst några inlägg.

Vi har en bild på vår donator som vi tittar på varje kväll. Vi är så enormt tacksamma för vad hon har gjort för oss.

Jag sätter också punkt här, det känns inte meningsfullt att diskutera ett namn på en tråd då vi har så enormt mycket annat att fokusera på!
    TACK!   Äntligen någon som gör sig besvär att dela med sig av sin kunskap!   Som svensklärare inser du nog att uttrycket  i den betydelsen ni använder det är svårtolkat.  Jag tycks inte vara ensam om att  tolka uttrycket på mitt sätt;  en  snabb googling visade  "Vad underbart av den tjejen att  erbjuda sig att GÖRA  ÄGGDONATION".
    Hittade den frasen i en kommentar i en barnlängtande kvinnas blogg.   I mängden av kommentarer är det ingen som informerar att  kommentatorn uttrycker sig  olämpligt/felaktigt.

Bild på donatorn?    Har ni har  fått barn som redan fyllt 18 år.   Eller röjs donatorns identitet tidigare om man får ägg i andra länder än Sverige?
  • Pyret77

Sluta att svara på skpklm alla ni här på forumet . Personen i fråga får ju en kick av att ni svarar. Åh kommer troligtvis att fortsätta med sina inlägg som är helt ovsentliga för detta forum.

• Pyret77

Ja personen i fråga är inte värd vår energi helt enkelt :)

Irma01 skrev 2014-03-09 00:58:02 följande:
    Håller helt med Pyret.

• Redan47

Tach Juliette ! Och Ninacamilla det gläder mig att du satt dig till rätta på Everest igen ;))

• Juliette F
    Pyret77 skrev 2014-03-09 01:27:34 följande:
    Ja personen i fråga är inte värd vår energi helt enkelt :)

Jag brukar alltid undvika energitjuvar, i möjligaste mån. Flört Ha en trevlig söndag alla!
  • Jenkis
    Pyret77 skrev 2014-03-09 00:54:21 följande:
    Sluta att svara på skpklm alla ni här på forumet . Personen i fråga får ju en kick av att ni svarar. Åh kommer troligtvis att fortsätta med sina inlägg som är helt ovsentliga för detta forum.
    Ja, det är helt uppenbart....
  • Jojjo77

Hej alla. Var ett tag sen jag tittade in. Stor kram till alla som fått negativa besked... Hur går det för er som ruvar?
    Tänker på er ofta och hoppas att alla snart får det efterlängtade plusset.

För oss är det samma lika, inga nya besked, så vi fortsätter att vänta. Väntan blir i alla fall lite lättare nu när det äntligen kommit lite sol Solig

• bullenochgrisen

Jag byter också samtalsämne. skulle vilja fråga om ungefär lång tid efter att ni var på psykologsamtalet som ni blev kallade till ägg införingen? Vi har stått i kö sen augusti 2013 trode vi skulle komma fram i kön i höst nu i år. men vi har redan fått papper om psykologsamtalet.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014