• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Hoppas på bebis

Vi ska börja med äggdonation så snart som möjligt men vi har svårt att ta ett beslut om vilken klinik vi ska välja. Vi vill gärna Ava clinic eller Ava Riga men de är ganska dyra. Vi funderar även funderingar på Reprofit el Gennet i Tjeckien. Är det någon som har erfarenhet från någon av dessa fyra ställen, positivt el negativt, så skulle det hjälpa oss oändligt mycket. Har surfat runt jättemycket på hemsidorna och här på FL men det är svårt att jämföra och ta ett slutgiltigt beslut. Vilka är mest erfarna och har de bästa metoderna. Vilka gör flest behandlingar och har bäst rates? Vad är viktigast magkänslan eller ekonomin? Är det viktigt att klinikerna har avancerade tilläggsavtal så som Egg glue, egg gem, embryo scope osv? Frågorna är många och svåra. Vi har en lång historia m IVF här i Sverige och nu känns det jobbigt att vänta ens några veckor! Är so sagt jättetacksam för all feedback vi kan få! Tack på förhand!!

• detta

Tänkte på det där med Progynonet. Vid första försöket när jag skulle börja äta progynon och jag läste om biverkningarna trodde jag att jag skulle sjukskriven på grund av illamående och allt vad det nu står. Bara utseendet är ju riktigt skräckinjagande, små blå piller. Sedan gick jag omkring och vänta på biverkningarna, men inget hände.

Däremot så tror jag att MIC, progesteronet, sänker mitt humör och det känns trist.

• bullenochgrisen

Jag har inte direkt varit illamående men har känt mig svullen i magen och typ mätt konstant. Det kom i samband med tabletterna och läste idag på bipacksedeln att man kunde känna sig uppblåst i magen. Men det är ju hanterbart ☺

• Redan47

Hoppas: ni har även Spanien , Cypern och Aten. Serum Aten mkt skickliga på spec. Jag går där nu efter 3 misslyckade transfer i Riga. Har ett misslyckat försök i Aten ich ska på onsdag göra en hystereoskopi m implantations snitt.

Jag råder dig ringa/maila fråga dina frågor till resp kliniker. Och likaså info vad ert problem ligger. Din tidigare behandlingsplaner hur har de sett ut tidigare. Din slemhinna ? Infektioner? Osv. Serum i Aten vet jag är snabba att svara och ger gratis konsultation. Ta vara på det. Tycker jag!

• Sakura77

Detta - stort grattis. Ja visst är det helt overkligt när man plötsligt får ett plus.

Jenkis - hur mår du? Känns det bättre eller är det fortfarande lika jobbigt?

• Sakura77

Detta - stort grattis. Ja visst är det helt overkligt när man plötsligt får ett plus.

• Jenkis
    Sakura77 skrev 2014-04-22 21:32:09 följande:

Blivit sjukskriven på 50 % ett tag. Hoppas det blir bättre av det. På jobbet blir det sämre och sämre, så det känns skönt att inte vara där så mycket. En chans att koppla bort.
  • bullenochgrisen

Jobbar du inom vården Jenkis?

Jenkis skrev 2014-04-23 12:34:57 följande:
    Blivit sjukskriven på 50 % ett tag. Hoppas det blir bättre av det. På jobbet blir det sämre och sämre, så det känns skönt att inte vara där så mycket. En chans att koppla bort.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014