Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Jenkis, förstår att du är orolig och att tankarna snurrar, men risken att ni råkar ut för detta igen kan inte vara stor.
Förstår att det inte hjälper och att tankarna finns där ändå. Håller alla tummar för att det ser bra ut! Som villsågärna skrev, ni har fått er beskärda del och det bara ska vara bra nu.
Kram!
Jenkis - håller verkligen tummarna för att ni får komma så tidigt som möjligt. Måste vara minimal risk för att ni ska åka ut för samma sak igen. Men förstår också att det är svårt att helt få bort oron. Det är nog "bara" att försöka njuta i de stunder oron håller sig helt borta och när oron kommer fram så ta stöd av din man, barnmorska och oss här. Jag var som jag nämnt orolig under hela min graviditet så jag ringde ofta min barnmorska för att få stöttning. Hon förstod min oro och erbjöd mig alltid att komma dit på extra besök om det skulle behövas. Man får ingen guldstjärna bar för att man avstår från att ringa eller gå på extra besök. Ta alla hjälp som finns att få. Jag var på extra ul (utöver de man får extra pga äggdonation), tog hcg prov och pratade ofta med min barnmorska.
Redan47 - nä missfall av att man bråkar kan man inte få men tyvärr är det ganska lätt att börja bråka när man genomgår den psykiska press och stress det innebär att genomgå dessa behandlingar. När har du testdag?
NinaCamilla - åh det kan vara så jobbigt med alla gravidbesked man får runtomkring sig. Var inte för hård mot dig själv att du inte orkar glädjas med andra hela tiden. Jag orkades glädjas med personer som står mig riktigt riktigt nära och som var insatta i våra problem. Och inte ens alltid med dem men oftast. Tycker inte det handlar om att man inte kan glädjas med andra utan snarare om att ens egna sorg står en närmre.
Fritt vårdval är ett politiskt beslut, verkställt från årsskiftet 2012. Detta innebär att patienter i Sverige har rätt att bli behandlad hos andra vårdgivare än i sitt eget landsting. Detta gäller dock enbart ifall den önskade vårdgivaren i eget län, eller annat län har avtal med landstinget (avtalet kan ligga hos något annat landsting, men det måste finnas ett avtal mellan privat vårdgivare och ett landsting för att säkerställa patientsäkerheten och kvaliteten).
Jag tolkar ovanstående som att alla har fritt vårdval. Synd bara att det blir så långt att åka till angränsande landsting, men, men.
Jenkis: Jag hoppas att du får all vård som du behöver! Det är så orättvist att det skiljer så mycket vart man bor. Här i Sthlm är det bara jaga jaga och jaga tills man hittar nån. Kram