• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Helisa

Redan, jag håller tummarna för att det går bra nästa gång! Hjärta
    Förlåt om jag skrev nåt dumt i förra inlägget.
    Kram!

• NinaCamilla

Fråga till er som har tagit prednisolon vid försök? Jag har ätit det i 3 sista försök och den här gånger känner jag att mina leder värkar efter att jag har slutat med det. Kan det vara det eller ska jag misstänka något annat knas?

• Redan47

Flera kliniker i Europa samt USA använder sig av hystereoskopi som undersökning för att utesluta och undanröja inre störningar för embryon att fästa, tex polyper, ärrbildningar, mm, samt att det visat sig, per evidens, att där implantation snitt genomförs ökar sannolikheten för att det tar sig.

Tack helisa för din omtanke - det värmer att läsa ert engegemang för mig. Stort myspys till dig och din graviditet- njut!

PS väntar besked under näst vecka om resa t Aten efter påsk för op. Det tycks att man gör transfer cykeln efter hysto, är det så? Isåfall blir det väl maj då för oss, denna gpng.

• Katt12

Redan, det stämmer att man brukar göra återföring månaden/cykeln efter hysto. Stort lycka till!

• Redan47

Nina, jag tror att det tar ett tag för kroppen att bilda i balans ett eget kortison - så det är möjligt du känner värk som biverkning. Det är viktigt att ta extra calcium/ magnesium oxå parallellt. Så jag förslår att du köper litomove, strandnypon pulver, innehåller mkt C bl.a. Och att du tar extra calcium 600mgmagnesium 300mg till kvällen. Det är oxå bra för syra bas balansen. Fortsätt med folsyran oxå! Med all medicin kombinerat vi tar under ET behandling o du oxå cellgift så är det bra om du tar tillskott och äter mkt grönt. Jag tar alltid en kur med chlorella, holistic 2x5tabl, efter hormonbehandlingen för att hjälpa levern med detox. Det kan ju vara något för dig oxå...?

• bullenochgrisen

Då har vi varit på vårat tredje besök på ks huddinge. Vi ska göra en testcykel med Progynon 2mg fram till återbesök 29e april. För att se om det kan framkalla en blödning. De trodde det skulle bli vår tur för äggdonation i höst. Fick reda på att de bara har ca. 5 donatorer här i sthlm. Puh vilka fina människor. Men så få 😕

• Jenkis
    bullenochgrisen skrev 2014-04-17 06:39:36 följande:
    Då har vi varit på vårat tredje besök på ks huddinge. Vi ska göra en testcykel med Progynon 2mg fram till återbesök 29e april. För att se om det kan framkalla en blödning. De trodde det skulle bli vår tur för äggdonation i höst. Fick reda på att de bara har ca. 5 donatorer här i sthlm. Puh vilka fina människor. Men så få 😕

Låter som väldigt få. Tror Uppsala har det dubbla alla fall. Känns som att "alla" Stockholmädbarn är släkt med varann då Synd att det skall vara så svårt att ragga donatorer för sjukhusen.
  • bullenochgrisen

Ja det är inte många. Men de har några stycken till som precis ansökt men då tar det ju sex månader med alla prover osv. Förstår inte varför de inte höjer ersättningen.

• detta

Idag fick vi ett plus . Jag har inte varit med här tidigare men måste bara berätta för någon, eftersom bara jag och mannen vet. Tredje försöket.

• Frk Röd

Grattis! Vart gör du dina behandlingar? Är det blastocyt el 2/3-dagars som du fått insatt?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014