• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • detta

Tack! Det känns jättekul, lite overkligt att det är något därinne. Det är så märkligt, eftersom jag känner mig precis som vanligt.

Vi behandlingen görs i USA och de har satt in 2 st 5-dagars embryo (blastocyt kallas det väl då). Det har funkat bra, fast det har varit lite trixigt att åka dit två gånger utan berätta för någon.

Hur går det för er? Jag ska läsa lite mer i tråden.

• bullenochgrisen

Ni som äter/har ätit Progynon hur har ni känt er? Någon skillnad? Vet inte om det har något samband men jag känner mig lite uppblåst i magen, inte så stort matsug.

• swede

Ett stort grattis, Detta! Vad underbart att höra. Ett, eller förlåt, två riktiga guldägg med andra ord

• detta

Jag äter Progynon och när jag började har jag för mig att att kände mig lite uppsvälld. När jag sedan började med MIC kände jag mig ännu mer uppsvälld. Men inget annat. Hade samma aptit. Progynonet gör ju att slemhinnan blir tjockare, så det är kanske är naturligt att man känner sig uppsvälld.

• villsågärna38
    detta skrev 2014-04-20 10:25:13 följande:
    Tack! Det känns jättekul, lite overkligt att det är något därinne. Det är så märkligt, eftersom jag känner mig precis som vanligt. Vi behandlingen görs i USA och de har satt in 2 st 5-dagars embryo (blastocyt kallas det väl då). Det har funkat bra, fast det har varit lite trixigt att åka dit två gånger utan berätta för någon. Hur går det för er? Jag ska läsa lite mer i tråden.

Oh grattis!! Kram
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-04-17 06:39:36 följande:
    Då har vi varit på vårat tredje besök på ks huddinge. Vi ska göra en testcykel med Progynon 2mg fram till återbesök 29e april. För att se om det kan framkalla en blödning. De trodde det skulle bli vår tur för äggdonation i höst. Fick reda på att de bara har ca. 5 donatorer här i sthlm. Puh vilka fina människor. Men så få 😕

Oj va trist med så få!! Var bättre för några år sen då vi gick där. Då hade de gjort en del pr och fått bra artiklar skrivna som gav fler donatorer. Ni har ingen ni känner som vill korsdonera? Då brukar det ju gå snabbare och så får man fler försök. Kram och lycka till med testcykeln!!
  • bullenochgrisen

Jag har ätit Progynon sen i torsdags. Äter ju normalt men känner mig uppsväld och inte så jätte hungrig. Ska äta provera sen efter återbesök den 29e. För att framkalla en blödning. ( testcykel) då jag inte har egen mens.

detta skrev 2014-04-20 12:30:46 följande:
    Jag äter Progynon och när jag började har jag för mig att att kände mig lite uppsvälld. När jag sedan började med MIC kände jag mig ännu mer uppsvälld. Men inget annat. Hade samma aptit. Progynonet gör ju att slemhinnan blir tjockare, så det är kanske är naturligt att man känner sig uppsvälld.

• bullenochgrisen

Vi har ingen egen donator. Vill gärna göra en korsdonation men vet inte hur man ska hitta någon som vill donera.

villsågärna38 skrev 2014-04-20 18:59:53 följande:
    Oj va trist med så få!! Var bättre för några år sen då vi gick där. Då hade de gjort en del pr och fått bra artiklar skrivna som gav fler donatorer. Ni har ingen ni känner som vill korsdonera? Då brukar det ju gå snabbare och så får man fler försök. Kram och lycka till med testcykeln!!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014