• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Redan47

Ja visst är det häftigt. Men var inte så bra vid första nedregleringen. Men.... Som min gyn frågade/sa.... Ska du gå till 1/9 med denna slemhinna nu...? Ikväll ett rödflaggat mail till peny, så får vi se... Gläds å ena sidan... Och andra sidan misstänksam m tekniken...

Kom på stt jag hittat en gyn till i krokarna som ställer upp på VUL, ringer imorgon dit, göra en parallell kontroll.

Häftigt !

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-08-19 21:29:10 följande:

Ja visst är det häftigt. Men var inte så bra vid första nedregleringen. Men.... Som min gyn frågade/sa.... Ska du gå till 1/9 med denna slemhinna nu...? Ikväll ett rödflaggat mail till peny, så får vi se... Gläds å ena sidan... Och andra sidan misstänksam m tekniken...

Kom på stt jag hittat en gyn till i krokarna som ställer upp på VUL, ringer imorgon dit, göra en parallell kontroll.

Häftigt !

Ja det har du rätt i. Hade det varit Huddinge hade de bokat in FET inom ett par dar nu när slemhinnan såg så bra ut. Visst är det fet den här gången också? Kan ni tidigarelägga? Du skulle ju kunna göra det när som nu när du har 10 mm. Kram
  • Redan47

Ja det är det. Mail skickat ikväll. Ringa den andra gyn imorgon och försöka göra en kontroll till. För är den 10mm= redo!

• Frk Röd

Redan, hade inte du kvar frysta embryon i Riga? Har Riga också semesterstängt? Annars kanske du kan få komma dit eftersom din slemhinna är så fin nu.

• Redan47

Ska boka en kontroll Scan idag. Har fått feedback fr Aten. De vill ixå få bekräftat vilen kvalité, tredkikt eller ej, om jag blödde ut ordentligt förra månaden. Min transfer i Aten är redan betald, varför vi vill göra den först. Och då blir det transfer 1/9, om det ser ur som nu, helt okey, enl Aten.

• villsågärna38

Ja då får du lita på dem. Det är ju annorlunda då man är nedreglerad. Såg inte din gyn igår om den var treskiktad? Det är ju lika viktigt att kolla det som att kolla tjockleken? Kram

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-08-20 13:10:13 följande:

Ja då får du lita på dem. Det är ju annorlunda då man är nedreglerad. Såg inte din gyn igår om den var treskiktad? Det är ju lika viktigt att kolla det som att kolla tjockleken? Kram

Jag vet faktiskt inte.... Om hon såg det. Jag frågade inte. Jo det är ju därför jag är nedreglerad för att ha lite extra dagar. Så 1/9 är ok, som hon sa, skulle den va 15 då, funkar det ocå..,, inte vet jag. Jag läst att mellan 8-12 är bästa.
  • bullenochgrisen

Idag kom vårat brev från RMC, barnmorskan ringde ju förra veckan och sa att de hittat en donator till oss. Dock så är vi ju mottagar par 2 :( så det känns dumt att hoppas för mycket. Men nu känns det nära. I slutet på oktober är det iallafall dags. Ska börja ta provera 1 tbl + progynon 1 tbl. ( 2 mg) i 10 dagar den 20e september - 30 september. Sedan invänta mens och på mensdag 2 ska jag ta 3 tabletter progynon dvs. 6 mg Progynon om dagen. Sedan ringa rmc om ultraljud för att kolla slemhinnan. När jag gjorde en testcykel så tog jag bara 2 progynon tabletter om dagen innan vul och då såg slemhinnan fin ut, varför ska jag då ta tre tabletter denna gången? Kan man överstiger med hormoner så slemhinnan blir för stor eller andra bieffekter? Längtar så sjukt mycket nu även fast jag inte vågar hoppas helt och hållet på att vi verkligen kan få några ägg denna gången då vi är mottagarpar 2. Ska iallafall till apoteket imorgon och köpa folsyra samt omega 3 tabletter som är anpassade vid graviditet. Äter inte fisk och eftersom att vi är så nära nu så kan jag lika gärna köpa en burk som är anpassade för att användas av gravida. För OM vi skulle få använda denna donatorns ägg så är jag ju i princip gravid tills stickan visar något annat och då kan man lika gärna tillföra extra omega 3 då barnet behöver det. Jag äter varken fisk, skaldjur eller tillskott i övrigt. Detta slog mig idag att jag kanske borde tillföra något om man ska tänka på någon annan mer än sig själv. Förhoppningsvis :)

• Löparnörden
    bullenochgrisen skrev 2014-08-21 18:12:06 följande:

Idag kom vårat brev från RMC, barnmorskan ringde ju förra veckan och sa att de hittat en donator till oss. Dock så är vi ju mottagar par 2 :( så det känns dumt att hoppas för mycket. Men nu känns det nära. I slutet på oktober är det iallafall dags. Ska börja ta provera 1 tbl + progynon 1 tbl. ( 2 mg) i 10 dagar den 20e september - 30 september. Sedan invänta mens och på mensdag 2 ska jag ta 3 tabletter progynon dvs. 6 mg Progynon om dagen. Sedan ringa rmc om ultraljud för att kolla slemhinnan. När jag gjorde en testcykel så tog jag bara 2 progynon tabletter om dagen innan vul och då såg slemhinnan fin ut, varför ska jag då ta tre tabletter denna gången? Kan man överstiger med hormoner så slemhinnan blir för stor eller andra bieffekter? Längtar så sjukt mycket nu även fast jag inte vågar hoppas helt och hållet på att vi verkligen kan få några ägg denna gången då vi är mottagarpar 2. Ska iallafall till apoteket imorgon och köpa folsyra samt omega 3 tabletter som är anpassade vid graviditet. Äter inte fisk och eftersom att vi är så nära nu så kan jag lika gärna köpa en burk som är anpassade för att användas av gravida. För OM vi skulle få använda denna donatorns ägg så är jag ju i princip gravid tills stickan visar något annat och då kan man lika gärna tillföra extra omega 3 då barnet behöver det. Jag äter varken fisk, skaldjur eller tillskott i övrigt. Detta slog mig idag att jag kanske borde tillföra något om man ska tänka på någon annan mer än sig själv. Förhoppningsvis :)

Vi har varit mottagarpar 2 vid 2 tillfällen. Första gången räckte äggen inte till oss men vi behövde bara vänta 1 månad innan det blev vår tur igen. Även om det kändes jäkligt när äggen inte räckte så är ni väldigt nära om det nu skulle bli så för er också. Tydligen hörde det till ovanligheterna att äggen inte räcker till bägge paren enligt Huddinge även fast ibland händer.
    Spännande
  • villsågärna38

Bullenochgrisen: Vi var också mottagarpar 2 utan att få ägg. Tycker personligen att det var skit då vi innan hade gjort sex ivfer, försökt bli gravida i flera år osv, så hoppas verkligen att det går bättre för er och att ni får ägg och slipper göra en hormonbehandling i onödan. Ang din Progynondos så är väl frågan hur tjock slemhinna du fick sist? Den ska ju vara mellan 8-12 mm. Kanske låg du i underkant och man vill därför höja för att boosta lite extra denna gång. 4 mg låter rätt lite tycker jag. Tror de flesta tar 6-8 mg så helt normal dos du får nu med andra ord men logiskt att man testar med 4 vid testcykeln. Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014