Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Jag tar inte trombyl utan clexane och baby asperin. Jag ska kolla med penny om jag kan få plåster från insättning framåt. Alvedon hjälper förstås men försöker undvika smärttabletter så mycket dom det hår. Jag har endo och det blir en hel del gifter vid mens. Jag har blivit behandlad 5 dagar. Insättning är planerad efter den 2 oktober. Jag kan inte vara borta från jobbet den dagen men idealt vore den helgen.
Jag tar inte trombyl utan clexane och baby asperin. Jag ska kolla med penny om jag kan få plåster från insättning framåt. Alvedon hjälper förstås men försöker undvika smärttabletter så mycket dom det hår. Jag har endo och det blir en hel del gifter vid mens. Jag har blivit behandlad 5 dagar. Insättning är planerad efter den 2 oktober. Jag kan inte vara borta från jobbet den dagen men idealt vore den helgen.
Redan, jag tänker testa imorgon, på ruvardag 10...och du tänker fortfarande "hålla ut" till onsdag? Jag känner mig ganska säker på ett minus...tyvärr. Inga symptom, whatsoever.
Du som vet, hur länge måste man vänta på att göra ett nytt försök? Vill de att man ska vila kroppen från medicin ett tag eller kan man gå igång ganska direkt? Har inte haft någon mens på några år, så kan ju inte "vänta in" någon sådan heller.
Eftersom jag sprutat 3ggr m pregnyl(hcg) är det risk att få ett negativt plus, om jag testar för tidigt. Därför håller jAg ut! Annars hade det kanske blivit ett imorse ;))
Jag har inte väntat, om intern cykel krävt det. Min tid är begränsad.... Det tär mest psykiskt på mig att bara vänta på ingenting. Har även diskuterat detta med peny på serum, hon bekräftar det är jag som styr när jag vill köra. Det sliter inte mer på kroppen stt köra varannan gång... Det är hormonerna spec östrogenet som får oss gå i spinn och minus. Så jag har avslutat medicin, väntat några dagar på mens. Ibland Gjort ett VUL kollat slemhinnan dag 5-7. Sedan satt igång att bygga slemhinna, nytt VUL cd 10-12- sedan planering fet, 3-5dgr efter normal ÄL (cd 14.). Nedreglerad cykel hade jag denna gång, då jag avbröt förra transfer/behandling då slemhinnan ej skulle bli färdig i tid plus en ÄL som störde. Så kör när du känner dig redo. Vad har du för schema fått något förslag på ändring om det är minus?
Men men sticka el och Hcg enda säkra symtomet på grav i denna kemiska cirkus! Kram
Då förstår jag, Redan. Självklart ska du ju inte tjuvtesta om du har sprutat pregnyl.
Riga ändrade i medicineringen inför den här gången, och jag har mått mycket bättre under ruvartiden. Fick Fragminsprutor den här gången, de tog jag inte sist, plus en del ny medicin. Vi pratade mycket om ändringar inför det här försöket, men pratade inte om ändringar om det nu skulle bli ett minus. Jag försöker fokusera på detta försök och blir det minus, så får vi ta det därifrån.
Funderar på om jag också får en blödning när (om) jag avslutar medicineringen!? Det borde jag väl få, även om jag inte har mens längre!?
Tack för svar, Redan och lycka till nu i veckan!
Den slemhinna du byggt upp ska blöda ut ordentligt. Så en ny fräsch kan ta vid!
Swede: Du ska oftast vänta en cykeln imellan men om du inte få mens normalt, kan man köra testrunda med östrogen och progesteron för att skapa en. Jag har oxå tagit andra preparat att jag får en bra blödning. Gammalt ut och fräsch in. Hoppas att du plussar dock idag!
Hoppar in här. Undrar hur mycket progesteron ni andra tar efter äd? Jag tar 100 mg Prontogest, har varit på Serum och undar om det är för lite? Sa nej till att kolla progesteronet för jag tänkte att det inte behövdes men nu nojjar jag så klart! :) Räcker det med 100 mg intramuskulärt eller jag borde ta mer? Vid ivf-er tidigare har jag antingen tagit Crinone eller Lutinus, aldrig sprutor direkt i muskeln.
Tacksam för svar...
Redan, lycka till idag!!
Redan: Lycka till idag! Håller tummar hård!