Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Blomman: Jag skulle rekommendera att du tar progesteron värde i kliniken. I våras när jag plussade ökade serum min intag. Samtidigt får du veta om det finns en risk för missfall - låg progesteron värde är inte bra.
Intramuslulärt progestoron är ett säkert sätt att få progestoron. Självklart ska du följa ordinationen du fått. Vill du hellre ta vaginalt så är det ju bara du diskuterar det m serum im det är din klinik.
Dagens kisse test visade negativt...minus.
Redan: åh nej!! Jag håller tummarna för att testet visade fel!!!! Det måste det ha gjort. Pröva om ett par dagar igen! Hur många försök har du gjort nu med äd?
Dagens kisse test visade negativt...minus.
Redan: jag hoppas på att sticket visar fel! Gör en Hcg mätning! Kram
Redan: jag hoppas på att sticket visar fel! Gör en Hcg mätning! Kram
Stort kram! Jag förstår dig att för långt att åka.
Redan: man ska inte kasta in handduken av ett negativt test. Min gamla klinik berättade om en kvinna som t.o.m fick hcg 2 på blodprovet och det tas i ca 4+5 och hon var faktiskt gravid!
Ego: det blir byte av klinik,fått massa positiv respons via mejl. Förslag på nya mediciner.bl.a progesteron som ännu inte finns i Sverige. Det blir ET med egen donator också=större chans. Väntar bara på mens,den har rymt helt...
Jag kommer fortsätta med medicin till fredag , sedan ett nytt test.
Vi bestämde oss i Aten denna omgång, när jag mådde dåligt och kände fan fan va tungt och hormoner som sprutade tårarna ikapp, att ändå fortsätta. Så vi följer den strategi som gjordes upp strax innan transfer. Vi sa blir det plus, blir det en framtidsväg till syskonförsök eller ytterligare ett användningsområde i framtiden. Blir det minus, kör vi på. Det blir en hysto ( efter kommande blödningen), göra rent, sedan en spec behandling, därefter läkning före ett nytt försök. jag gillar naturligtvis inte att det drar ut på tIIIIIDEN!!!! men har inget annat val om jag vill försöka lyckas!
JgRJag: Skönt med nya friska tag. Det ska gå, det är mitt mantra!