• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Redan47

Jag: du låter hoppfull oh gladare, det är skönt att höra. Det är klart du hinner transfer före jul...

• NinaCamilla

Redan: tanke på utrogestan. Det finns andra varianter i Sverige och jag kommer inte kunna köpa för all behov härifrån. Vad använder du? Progesteron värde är för lågt och ska ta 6 st utrogestan per dag. Då tar det slut snart. Ett paket typ 2 dagar! Jag har Crinone hemma men vet att Penny inte gillar det så mycket. Vad har du fått?

• Redan47

Jag har 100mg utrogest kvar sedan tidigare, sedan har jag progestoron Mic, köpte utrogest på kliniken serum senast.

Men kan du inte köpa där så det ränker till v 12? Jag kommer köpa på mig fylla på. Utrogestan preparaten är bra då de är bioidentiska. JSg tar de enl anvisning vaginalt.

• swede
    Redan47 skrev 2014-10-06 13:32:11 följande:

Pengar tillbaka blir det inte. Du väljer hur många som ska frysas per strå. Och betalar för ditt val. I Riga fryses de inte heller en och en, utan tillsammans. Iallfall okt-feb- 13/14. Inget val ges att frysa ner andra antal/strå.

Jag pratade med Dr Fodina på IVF Riga ang nedfrysning och upptining av embryon. Hon berättade att om man tinar upp två embryon och sedan väljer att sätta in ett, så är det inga problem att frysa ner det andra embryot igen. Och det kostar inget extra.
  • NinaCamilla

Intressant att frysa igen embryos! Det fattade vi inte dig men eftersom det kostar 1100 eur, går vi hellre vidare med färsk och en ny donator (kostnad på 5000 eur). Villsågärna: här får man välja att frysa en och en om man vill, men det kostar priset på FET. I Åbo fick vi inte heller välja hur många skulle de frysa i en rör. Jag tror att det var 3 st varav de säger att 1-2 klarar sig. Det blev en överraskning att så många klarade sig. Jag ska till kliniken imorn och köpa mer utrogestan. Väskan är fylld med läkemedel 11 dagar och då är det TD. Jag väntar till helgen om det är en vardag. Jag blir så deppig av minus men nu måste jag njuta av graviditeten, officiellt är ju väl det

• villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-10-06 20:40:57 följande:

Intressant att frysa igen embryos! Det fattade vi inte dig men eftersom det kostar 1100 eur, går vi hellre vidare med färsk och en ny donator (kostnad på 5000 eur). Villsågärna: här får man välja att frysa en och en om man vill, men det kostar priset på FET. I Åbo fick vi inte heller välja hur många skulle de frysa i en rör. Jag tror att det var 3 st varav de säger att 1-2 klarar sig. Det blev en överraskning att så många klarade sig. Jag ska till kliniken imorn och köpa mer utrogestan. Väskan är fylld med läkemedel 11 dagar och då är det TD. Jag väntar till helgen om det är en vardag. Jag blir så deppig av minus men nu måste jag njuta av graviditeten, officiellt är ju väl det

Ja som ruvade är man ju gravid tills motsatsen bevisats Håller tummarna! Nu är det din tur! Kram
  • Redan47

Ninacamilla: ja passa på köp det du behöver! Självklart är du gravid! Kram, jag åker på onsdag. Typiskt att vi åker om varandra ;)

• Blomman701
    NinaCamilla skrev 2014-10-06 20:40:57 följande:

Åh jag köpte ju inte på mig mediciner så att jag har Prontogest och nu sitter jag här med ett plus på stickan! Orkade inte med att ha en massa mediciner hemma om det blev negativt! Hur dumt var inte det? Just nu önskar jag att det gick att skicka medicin till mig men det gör det ju inte. Penny påstår att ett byte till Crinone är ok men oj så nojjig jag är. Allt annat går att få tag i i Sverige men inte progesteronet. :(
  • NinaCamilla

Blomman: Jag vet! Jag har gjort samma misstag tidigare och nu måste jag se till att jag får resväskan fullt. Jag har några Crinone hemma men de håller inte riktigt måttet. Jag måste ta nu 6 utrogestan per dag så att ett paket räcker bara 2 dgr! Se till attdu kollar progesteron värde och Hcg via blodprovet om du ska öka Crinone intaget! Det verkar vara jätte viktigt med progesteron vid ÄD. Grattis till plusset!

• Redan47

Villsågärna: hoppas det blir bebis inatt! Lycka till! Kram

Imorgon bitti, idag, avgång Aten.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014