• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-09-24 11:05:59 följande:

Dagens kisse test visade negativt...minus.

Så oerhört tråkigt Redan.

Vet att det kan vara tidigt att svara på redan nu men hur tänker du gå vidare?

Visst har väl du kvar embryon i Riga? Kommer du använda dom vid nästa behandling eller fortsätter du på Serum? Har du fått nån återkoppling från Penny?
  • villsågärna38

Nej, va tråkigt att läsa Redan! Varför vill det inte? Ni gör ju allt rätt!! Så ledsen för din skull. Massor med kramar och hoppas, hoppas att det visar positivt på fredag!

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-09-24 19:55:50 följande:
    Så oerhört tråkigt Redan.

Vet att det kan vara tidigt att svara på redan nu men hur tänker du gå vidare?

Visst har väl du kvar embryon i Riga? Kommer du använda dom vid nästa behandling eller fortsätter du på Serum? Har du fått nån återkoppling från Penny?
    Frk. röd jag går vidare på serum. Kanske blev lite rörigt inlägg tidigare. Väntar in en blödning efter avslut på medicin, därefter ner till Aten för en hysto, rensa rent ärr igen, oen spec försök behandling, läkning och därefter en ny transfer. Mannen lämnade sperma nu när vi var där så vi har större flexibilitet på den fronten.
  • Blomman701
    Redan47 skrev 2014-09-24 11:04:56 följande:

Intramuslulärt progestoron är ett säkert sätt att få progestoron. Självklart ska du följa ordinationen du fått. Vill du hellre ta vaginalt så är det ju bara du diskuterar det m serum im det är din klinik.

Fick bara panik igår. Penny är en pärla och har lugnat mig! Tror jag är lite kär i henne, det blir så tydligt att hon gått igenom det här själv. Att jag mår bra är det viktigaste. :)
  • NinaCamilla

Då är vi på gång igen. Slemhinnan idag 7 mm och 3-siktat. Inte så mycket tanke på östrogendosen som jag tar. Jag vet dock att jag försvarar bättre på östrogen när jag är nedreglerad eller kanske det är ålder - vem vet. Datum för FET är satt den 6 oktober på måndag. Jag är skit-nervös och förväntansfull och rädd. Det är bara fortsätta med mediciner och antibiotika. Ahh 1,5 vecka till!

• Redan47

Nina: då kommer säkert slemhinnan hinna bli +8mm det är bra!!! Tänkt vad tiden gick undan mot slutet! Och om du inte är kvar i Aten den 8/10 så korsar vi väl nästan varandra i luften... Typiskt! Åker ner på onsdagen. Hysto torsdag hoppas jag! Kom ihåg att gör en inköpslista nu på medicin! Passa på att köp östrogen plåster sv dimitra, som sagt mkt billigare än här.

• NinaCamilla

Redan: Ska du åka redan igen? Det hade varit så trevlig att möta i Aten på väntrummet i Serum eller med fika. Vi åker tillbaka på tisdag men vi kommer få en långweekend iaf i värmen. Jag är så nervös men förväntansfull. Konstigt eftersom det är ju den 5 gången. Jag borde vara vana vid det här.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-09-26 08:34:14 följande:

Redan: Ska du åka redan igen? Det hade varit så trevlig att möta i Aten på väntrummet i Serum eller med fika. Vi åker tillbaka på tisdag men vi kommer få en långweekend iaf i värmen. Jag är så nervös men förväntansfull. Konstigt eftersom det är ju den 5 gången. Jag borde vara vana vid det här.

ja, jag blir också alltid lite nervös, senast var jag inte nervös bara vi kom igång på kliniken. Ja, jag ska dit redan och redan.... vi har ju redan bestämt en plan så vi följer den. Eftersom det är en hysto jag ska göra så ska den göras ganska nära inpå mensen/blödningen. Bokat och klart, minus igen, och biljetterna var så låga de kan bli för att slippa flyga från ARL. KRAM!
  • NinaCamilla

Flygbiljetter var dyra! Problemet med FET är ju att man måste vänta tills slemhinnan utvecklas. Berätta gärna vad säger Penny om hysto. Jag gjorde lapraskopi/hysto förra året men antar att om det blir minus, måste jag rensa igen. Men en sak i taget. Nu sa jag till sambon att vi måste besöka antikmuseum eftersom vi har pratat om det så många gånger och inte kommit dit än. Kanske dålig karma och det måste rättats till med några grekiska fertilitetsgudinnor

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014